Triumph Daytona 675-tråden!

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Jag hävdar bestämt motsatsen, highsider ut ur parisaren på Mantorp i snö ( dock med mönstrade Slicks ) = trasigt nyckelben, så nu kan jag & herr Skog jämföra krigsskador : )
 

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Körde med Yuasa 2 år (utan underhåll). Nu Mekonomen (Euroglobe) Jessan`s tips... Men tillslut stor del hänger allt mest som du säger: sköta om det och underhållsladda vid långa perioder.




Vilket märke av batteri man väljer att köpa är ju en smaksak och vad man har erfarenhet av för batterier.Jag kör med följande batteri till min -08.a : Yuasa YT7B-BS 12v 6.5 Ah
Smaksak hur mycket man vill lägga på ett batteri men jag har bra erfarenheter av just Yuasa som ej är det billigaste men lägger hellre dom kronorna på kvalitet.Sen får man ju sköta om det och underhållsladda vid långa perioder med andra ord sköta om sitt batteri lite så går det utmärkt med det mesta(dock föredrar jag själv kvalitet framför billigare batterier och använder just Yuasa men man väljer ju själv vad plånboken känner för)
:D :tummenupp




Snyggast........... :yoparty

om man nu inte kör i rött så är detta en rätt cool färg uppsättning;
Red_Black_SE_2.jpg
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jahapp. Då gäller nio dagars rehab för Dig också innan Du kör sex dagars banåka på raken? :)

Seriöst - hoppas det gick hyfsat både för Dig och hojen:krama Vad kan vi hjälpa till med - kåpor, fotpinnar, pilsner? Jag sitter för närvarande på Baltazar (Högbergsgatan) och sänker en tjeckisk pils - behöver Du lite tröst och visdomsord från ett par luttrade och bedagade Pitebor med för länge sedan passerat bäst-före datum är Du så välkommen att höra av Dig:)

Jag hävdar bestämt motsatsen, highsider ut ur parisaren på Mantorp i snö ( dock med mönstrade Slicks ) = trasigt nyckelben, så nu kan jag & herr Skog jämföra krigsskador : )
 
Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
mc-online verkar ju inte vara att lita på beställde stomp pads där ifrån för en månad sen och dom har inte kommit än.. Har skrivit två stycken mail som jag inte fått svar på och dom svarar inte på telefon..Är de nån som vet nått om de har gått i konkurs eller vad är som händer?:mad:

Hej,

Har de gått i kånken nu? Beställde en PC3-USB för några veckor sen och betalade med mitt Visa. Har inte sett skymten av prytteln...
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hej,

Har de gått i kånken nu? Beställde en PC3-USB för några veckor sen och betalade med mitt Visa. Har inte sett skymten av prytteln...

Kolla upp det så fort som möjligt isf. Och kontakta din bank. Har för mig om man betalar med VISA att dom kan återge dig pengarna.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Kolla upp det så fort som möjligt isf. Och kontakta din bank. Har för mig om man betalar med VISA att dom kan återge dig pengarna.

Ringde faktiskt min bank för en stund sen, de ville ha diarienumret från polisanmälan innan de startar en undersökning. Efter lite snack med telefonbankdonnan, kom vi fram till att ge MC-Online till måndag att svara på mejl eller telefon. Har också mejlat "Lars" på MC-online att jag vill ha Powercommandern snarast, eller så polisanänmäler jag det hela.

MC-Onlines webbsajt var tidigare märkt med REA på valda delar, det var då jag beställde. Nu ska tydligen hela lagret bort. Luktar konkurs, men är ju lite svårt att veta säkert.

Beklagar om jag besudlar denna tråd. Har en Honda VFR, men tycker Daytona är snygg. Kanske att man kan få åtminstone lite cred. :)

Edit: "Lars" mejlade mig nyss! Leveransproblem från USA. Med ett telefonnummer som inte funkar och inga svar på tidigare mejl, kan man ju bara dra en slutsats. Man är dessvärre luttrad internäthandlarkonsument...
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag hävdar bestämt motsatsen, highsider ut ur parisaren på Mantorp i snö ( dock med mönstrade Slicks ) = trasigt nyckelben, så nu kan jag & herr Skog jämföra krigsskador : )

Men lilla gubben, varför kör du i snö?! :va

Nåja, du ser ut att klarat dig hyggligt på bilden iaf, orkar du peka och se sur ut är du rätt ok gissar jag..? :)

Hur gick det med moppen? :gnissla

Angående styrdämpare har jag en ny Matris M4R som ligger och väntar på dig efter din konvalescens... :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag vågar nästan inte säga det, men liknar inte allas vår Freddan en ökänd militant muslim när han lagt sig till med ett sånt fint skägg, mössa och använder det minspelet...? :D

...Nåja, du ser ut att klarat dig hyggligt på bilden iaf, orkar du peka och se sur ut är du rätt ok gissar jag..? :)...
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Jag vågar nästan inte säga det, men liknar inte allas vår Freddan en ökänd militant muslim när han lagt sig till med ett sånt fint skägg, mössa och använder det minspelet...? :D

Hahaha! Har man inte håret på skallen så har man inte så mycket till val : )! Men står jag på händer ser det rätt bra ut!
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Men lilla gubben, varför kör du i snö?! :va

Nåja, du ser ut att klarat dig hyggligt på bilden iaf, orkar du peka och se sur ut är du rätt ok gissar jag..? :)

Hur gick det med moppen? :gnissla

Angående styrdämpare har jag en ny Matris M4R som ligger och väntar på dig efter din konvalescens... :tummenupp

Hej direktören! Ja i efterhand så borde jag kanske ha prutat mer på gasen, men som Herr Skog sa en gång ( eller 2 ) det går nog : )!
Hojjen ser lite ledsen ut men ebay finns ju, så den ska nog vara på språng på ett par veckor och ett par sms lån : )!
Vi kan väl prata lite pris på den styrdämparen där över en kopp kaffe snart?
Kram
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Nu har jag monterat och provat den

vet inte om jag kanske drog åt för mkt så att gummipluttarna komprimerades för mkt, skakar som fan

Nåt tips för att få de stadigare? Kanske nå gummiplugg mellan främredelan av armen å tanken?

Mysko :va
Dra åt skruvarna bara :yoparty
Gummiguttorna ska bara skydda den engelska finishen...
Såhär funkar det för mig med ContourHD
[YOUTUBE-ID]tNXzULGMnDU[/YOUTUBE-ID]
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vilken how-to video på tuben är mest rättvisande för packboxbyte (och oljebyte) på Daytona/Street-R gafflarna?
Behövs det några specialverktyg?
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Jag lyckades med konststycket att skava av "färg" från svingen. Är det någon som vet om det går att "fixa/reparera"? Är ju någon konstig pulverlack så det ser lite dystert ut...
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
ЯK;5184923 skrev:
Jag lyckades med konststycket att skava av "färg" från svingen. Är det någon som vet om det går att "fixa/reparera"? Är ju någon konstig pulverlack så det ser lite dystert ut...

Detta kaske är något för dig? :) Jag funderar på att beställa lite grejer därifrån, bl.a färg.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vanlig mattsvart har funkat bra för mig, däremot skaver jag hela tiden bort färgen på svingen med vänsterfotens klack:näsblod

Den motorfärg jag rekommenderade tidigare - plastic padding - har funkat bra, annars säljer ju Britterna reparationsfärg på burk om Du är riktigt noggrann:)

ЯK;5184923 skrev:
Jag lyckades med konststycket att skava av "färg" från svingen. Är det någon som vet om det går att "fixa/reparera"? Är ju någon konstig pulverlack så det ser lite dystert ut...
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
tack för svaren, kopia låter lite sådär... vore ju tråkigt om den skiljer sig i ton osv.

tror helt enkelt jag kör på "hardcore" och skiter i det. Antar att jag inte behöver oroa mig för rost osv.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top