Triumph Daytona 675-tråden!

Kopplingskåpa..

Någon som sitter på en extra kopplingskåpa som ni vill bli av med eller vet var jag hittar en till vettig peng?

:Bugar
 
Hade samma problem med mitt batteri ja med. I höstas starta den utan problem. Hade batteri på underhållsladdning ett par gånger under vintern men när våren var här starta den inte. Min gick inte ens runt utan det bara klicka och löste ur. Stack och köpte ett nytt batteri (Original) och sen dess har det inte varit några problem. Dock är jue originalbatterina ganska dyra. 1500:- tror jag det var men det är lite svårt att få tag på batteri till min 06:a som icke är original. Tror att det var upp till 08:a de har ett smalt batteri. Sedan blev det ett annat som är lättare att få tag på om man nu inte vill ha original. Dock är det väl ofta så att men får det man betalar för. :)
 
nån som har testat laptimer appar på mobilerna???


Var trevligt igår kaptenen. kunde inte varit bättre väder.
 
Hade http://www.racechrono.com/ installerat på min N95. Bra program men behöver en extern GPS >5Hz för att bli exakt.

På min iphön finns MaxQData upplagt bara för att det är gratis, LucaBrasi har bättre koll på vad som finns till dem, men förmodligen skulle även dem må bra av en snabbare mottagare. Egentligen lite dumt att förstöra telefonen om man skulle vurpa, därför kan en billig vanlig timer vara ett bättre alternativ?

nån som har testat laptimer appar...
 
Hade http://www.racechrono.com/ installerat på min N95. Bra program men behöver en extern GPS >5Hz för att bli exakt.

På min iphön finns MaxQData upplagt bara för att det är gratis, LucaBrasi har bättre koll på vad som finns till dem, men förmodligen skulle även dem må bra av en snabbare mottagare. Egentligen lite dumt att förstöra telefonen om man skulle vurpa, därför kan en billig vanlig timer vara ett bättre alternativ?

Äh roffe vad är en liten telefon mot ett knäckt självförtroende när man ligger i lekahavet? :hihi :D
 
Nya färger på min f d gula springare, nya öknamnet bli väl black and white?

Ett stort bock och tack till Porta för speglarna liksom Hank för styränden:tummenupp

Sitter just nu på väg till Elddopet på Kemora tillsammans med knapptryckar-Hoppe:)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    33.4 KB · Visningar: 130
Vilket jobb du lagt ner, den blev riktigt snygg! Se nu till att hålla dig på hjulen!
Hälsa Brakebywire-Hoppe.

Nya färger på min f d gula springare, nya öknamnet bli väl black and white?

Ett stort bock och tack till Porta för speglarna liksom Hank för styränden:tummenupp

Sitter just nu på väg till Elddopet på Kemora tillsammans med knapptryckar-Hoppe:)

Det snackades om tank-tredz (alternativ till stompgrips) tidigare i tråden, var köper man lämpligast dessa?
 
Tack själv! Det var kul att få ett ansikte till nicken.
Gummit nedåt broder..... Btw Snygg hojfärg.........

Ja det var kul.. ska se om det kan bli till att slita lite mer gummi på torsdag igen (snart dags för nytt bakdäck, igen:)).. ja dom är snygga i grått, med och utan kulhål :yoparty..

Nya färger på min f d gula springare, nya öknamnet bli väl black and white?

riktigt snyggt Roffe :tummenupp.. Fler bilder vill vi se :)

Det snackades om tank-tredz (alternativ till stompgrips) tidigare i tråden, var köper man lämpligast dessa?

Jag och mina polare vi importerade själva från USA. Köpte direkt från deras hemsida www.tanktredz.com. Funkade skit bra med snabb leverans
 
Last edited:
Nya färger på min f d gula springare, nya öknamnet bli väl black and white?

Ett stort bock och tack till Porta för speglarna liksom Hank för styränden:tummenupp

Sitter just nu på väg till Elddopet på Kemora tillsammans med knapptryckar-Hoppe:)
Snygg!
Kan man få se lite bättre bilder? Den ser väldigt smakfull ut.
 
kan till lägga lite om tanktredzen har kört en hel del med dom på bana och gata nu. och på gata så gör det ingen större jätte skillnad. men på bana för mig så är det en jätte skillnad.. kan nu mera växla ner samtidigt som jag bromsar hårt. och det är mycket enklare att få till en bra förankring i hojen. så de är helt klart värt pengarna. sen sliter de inget eller mycket lite på skinnstället jämfört mot stompgripsen
 
Hej!

Några snabba frågor

Hur ofta byter ni olja?
Vad kostar 1000mils servicen ungefär?

Mvh

Jimmy

1000mils servicen har jag för mig kostar runt 1800-2000kr. Det är bara en mindre service med olja, filterbyte bl.a.

Jag byter olja en gång varje vinter och då har jag kört ca 500mil.
 
newbie-fråga:

jag upptäckte små bristningar, ca 2-3cm breda, i gummit tvärs över bakdäcket(Standard Pirelli SuperCorsa eller vad det heter). Kan det vara pga. kall vinterförvaring på däcken och inte depåställ? Det är än så länge lokalt till ett ställe på däcket, därav min gissning.

Antar att jag bör byta ut det? Däcket är lite touring-slitet då jag har lite svårt att komma iväg till bana(äger ingen (skåp)bil och har långt till banorna) (eller för att jag är newbie och inte kan köra:gnissla)
 
Last edited:
Har ett mycket jobbigt problem med min 675a 06a
Precis från 6k till 8k rpm så rasslar något från motorn=(
Har pågått ett tag och fick höra att det är normalt och att alla cyklar låter så .. men nej det stämmer inte .. har hört på andra 675or och dem låter inte så .. låter vid gaspådrag och nervarvning plus på tumgång .. men bara mellan 6-8k i varv.
Har sökt runt en massa och läst lite på eng och amerikanska forum , att det kan va kamkedjan eller sträckaren.. kan detta stämma ?? är detta ett stort ingrepp ??
Har haft kontakt med triumph i lödde , och dem vill felsöka .. men är rädd för att det kommer sticka väg i massa timpengar.
Dem ville kolla ventilspel osv .. men känns som att det inte kan va de ,, det kollades för ca 600mil sedan.

Någon som tro veta vad detta kan va ?? får panik på ljudet när jag ligger på motorväg och kör mellan 6-8k i varv !

Tacksam för svar och om någon kan hjälpa så ring mig på 0738-23 15 44
PS . Jag betalar för att få detta fixat !

MVH
Christian
 
Hej.
Det är med stor sannolikhet kamkedjan som rasslar pga sträckaren är trött. Byt till en manuell sträckare så fixar det sig nog.
Hur långt har den gått?
Verkar inte troligt att ventilspelet skulle ändra sig på så få mil..


Har ett mycket jobbigt problem med min 675a 06a
Precis från 6k till 8k rpm så rasslar något från motorn=(
Har pågått ett tag och fick höra att det är normalt och att alla cyklar låter så .. men nej det stämmer inte .. har hört på andra 675or och dem låter inte så .. låter vid gaspådrag och nervarvning plus på tumgång .. men bara mellan 6-8k i varv.
Har sökt runt en massa och läst lite på eng och amerikanska forum , att det kan va kamkedjan eller sträckaren.. kan detta stämma ?? är detta ett stort ingrepp ??
Har haft kontakt med triumph i lödde , och dem vill felsöka .. men är rädd för att det kommer sticka väg i massa timpengar.
Dem ville kolla ventilspel osv .. men känns som att det inte kan va de ,, det kollades för ca 600mil sedan.

Någon som tro veta vad detta kan va ?? får panik på ljudet när jag ligger på motorväg och kör mellan 6-8k i varv !

Tacksam för svar och om någon kan hjälpa så ring mig på 0738-23 15 44
PS . Jag betalar för att få detta fixat !

MVH
Christian
 
Ok ... var kan jag få tag på en manuel sträckare snabbast och smidigast.
misstänker att ingen har denna på hyllan i Sverige ?

hojen har rullat 2000mil
 
Var inte så säker på det! Den finns ju som original triumph tillbehör.. Så vilken triumph handlare som helst borde få tag i en ganska enkelt.
Men billigast är nog nätet, kolla ebay.
Har en del länkar på datorn hemma som du kan få om du vill? Kommer hem imorn..
Ok ... var kan jag få tag på en manuel sträckare snabbast och smidigast.
misstänker att ingen har denna på hyllan i Sverige ?

hojen har rullat 2000mil
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top