Triumph Daytona 675-tråden!

Tickande vid 5-9k RPM på en 06-08 är med stor sannolikhet kamkedjesträckaren. Den automatiska originalsträckaren har haft en tendens att haka upp sig. Jag har bytt till en manuell, köper Du billigt utomlands. Det är enkelt att byta den, gör Du det själv ska Du få några tips som minskar risken att insugskammen kuggar om en kugg:-)

Tycker min tickar lite vid en 5-6tusen. Den har gått 450 mil eller nått. Någon som tycker lika??
 
Orginalvektyg?

Tjena!

Är nybliven ägare av en röd -09 och undrar över vad för vektyg som ska finnas med. Köpte en demohoj och jag misstänker att det saknas lite pinaler.

Det jag har just nu är en skruvmejsel som sitter under bakcutsen. Är det riktigt att det ska finnas en påse grejjer bakom batteriet och en insexnyckel som ska sitta i sadeln eller har jag fattat fel? :va

/MVH Jimmy
 
Skruvmejsel är det enda verktyg du kommer behöva!
Nä men det är allt som följer med, åtminstone 06-08.

Grattis till hojen!

Tjena!

Är nybliven ägare av en röd -09 och undrar över vad för vektyg som ska finnas med. Köpte en demohoj och jag misstänker att det saknas lite pinaler.

Det jag har just nu är en skruvmejsel som sitter under bakcutsen. Är det riktigt att det ska finnas en påse grejjer bakom batteriet och en insexnyckel som ska sitta i sadeln eller har jag fattat fel? :va

/MVH Jimmy
 
Skruvmejsel är det enda verktyg du kommer behöva!
Nä men det är allt som följer med, åtminstone 06-08.

Grattis till hojen!
Samma sak från -09, en insex fastsatt under förarsadeln så att man kan skruva av passagerarsadeln och därmed komma åt skruvmejseln. OBS! det är en sån där kombinerad så det är både en spår- och kryssmejsel! :yoparty
 
Tickande vid 5-9k RPM på en 06-08 är med stor sannolikhet kamkedjesträckaren. Den automatiska originalsträckaren har haft en tendens att haka upp sig. Jag har bytt till en manuell, köper Du billigt utomlands. Det är enkelt att byta den, gör Du det själv ska Du få några tips som minskar risken att insugskammen kuggar om en kugg:-)

har monterat den manuella på min med.. hur ofta brukar du justera om din roffe??

Skulle tro att Du tänker på J D Hord aka Hordboy: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=9870

Förmodligen den seriösaste trimtråd Ni någonsin kommer att råka på:mattias :)

japp var han jag tänkte på, har varit inne där innan men glömde lägga till länken.. tackar. är intressant läsning.



Nån härifrån som ska på smc kurs på sviesta på fredag??
 
Last edited:
Rätt allmän fråga..att svaret är: Finns i sjön; det vet jag redan. Men har någon insikt i var man kan hitta vettiga kraschkåpor i Sverige för en rimlig peng.
Omålade helst, eftersom jag vill ha lite att göra under de långa vintermånaderna och man kan inte tillbringa så lång tid i dimman :fyllisar

Nej, jag vill inte ha Hongkong-kåpor med en frakt som överstiger priset på prylarna.
Såg att man haft ett gruppköp på Optimal Racing`s kåpor på Triumph675.net, fast jag vågar inte ens tänka frakt o tull från staterna. De såg ju perfekta ut i mina ögon iaf..förslag någon??
 
Last edited:
Polidom.se, grevensmcdelar.com

Rätt allmän fråga..att svaret är: Finns i sjön; det vet jag redan. Men har någon insikt i var man kan hitta vettiga kraschkåpor i Sverige för en rimlig peng.
någon??
 
Rätt allmän fråga..att svaret är: Finns i sjön; det vet jag redan. Men har någon insikt i var man kan hitta vettiga kraschkåpor i Sverige för en rimlig peng.
Omålade helst, eftersom jag vill ha lite att göra under de långa vintermånaderna och man kan inte tillbringa så lång tid i dimman :fyllisar

Nej, jag vill inte ha Hongkong-kåpor med en frakt som överstiger priset på prylarna.
Såg att man haft ett gruppköp på Optimal Racing`s kåpor på Triumph675.net, fast jag vågar inte ens tänka frakt o tull från staterna. De såg ju perfekta ut i mina ögon iaf..förslag någon??
Har nyligen fått hem mina kåpor från Polidom och jag måste säga att det var otroligt smidigt med allt. Beställning, orderbekräftlse, leverans och fakturering. Köpte förborrade med dzus snabbskruvar. Har inte monterat dem än (höst och vinterprojekt) men tittat på alla delarna och allt känns kanonbra. Det jag gillade med Polidoms utförande var att man behåller orginalsadeln för den trivs jag på. Har erfarenhet från andra kåpfabrikat sen ERF-tiden och dessa känns riktigt gedigna. Får hoppas passformen också ligger i linje med övrigt. Vet inte hur mycket förarbete man behöver lägga ner innan lack men lite slipning får man säkert räkna med.

Annars kan du ju kolla in annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43803

Jag har köpt tanken och fotpinnarna :tungan
 
@Jessan kolla även laddregulatorn, jag stekte min pga en cell i batteriet packat väskan!

Kan det vara den ifall den funkar ibland och ibland inte? Kanske är dax att kolla... Hur gör man? Tar en voltmätare och kollar skillnader? Vad är normalt, onormalt? Kan det förstöra något annat eller kan man tillfälligt köra med den och starta mha att springa igång el startkablar?
 
Under vinterservicen. Lossa låsmuttern, starta motorn, dra in för hand, backa ut 1/4:edels varv, dra igen låsmuttern. Klart!

Jag har hört rykten om att HrHptm agerar depåfuhrer under dessa dagar i a f...:)

har monterat den manuella på min med.. hur ofta brukar du justera om din roffe??

...Nån härifrån som ska på smc kurs på sviesta på fredag??

@Jessan - här hittar Du bra info: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=35227
 
Samma sak från -09, en insex fastsatt under förarsadeln så att man kan skruva av passagerarsadeln och därmed komma åt skruvmejseln. OBS! det är en sån där kombinerad så det är både en spår- och kryssmejsel! :yoparty

Haha, så dom har kostat på! :)

Tack för svaren!
 
Under vinterservicen. Lossa låsmuttern, starta motorn, dra in för hand, backa ut 1/4:edels varv, dra igen låsmuttern. Klart!

Jag har hört rykten om att HrHptm agerar depåfuhrer under dessa dagar i a f...:)



@Jessan - här hittar Du bra info: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=35227

ska ju ändå göra storservice i vinter (justera ventiler) så gör väl det i samband med det när ändå kåporna är väck.

är alltid kul att träffa folk med D675or och snacka lite. förra heldagen med lms så var vi 3 st i mellangruppen med daytonor.
 
Funkar det nu efter du bytt?
Hej, det fungerar faktiskt bra nu med nytt batteri. Jag följde även felsökningsschemat som roffe hänvisar till på triumph675.net:
Record your battery voltage under the follow conditions
1) Ignition off, unloaded battery.
2) Ignition on, headlights on, not running
3) Bike started, running at idle

Den visade att mitt problem var batteriet. Läs gärna den tråden och mät upp vad du får från laddregulatorn så du slipper tänka på om det kan vara den.

Jag har dock lite problem med att det är för kort till mitt jobb så jag misstänker att Daytonan inte hinner ladda upp batteriet?! Hade dock aldrig problem med detta på CBR:en :va

Jag hoppas att du löser ditt problem!
 
Hej, det fungerar faktiskt bra nu med nytt batteri. Jag följde även felsökningsschemat som roffe hänvisar till på triumph675.net:


Den visade att mitt problem var batteriet. Läs gärna den tråden och mät upp vad du får från laddregulatorn så du slipper tänka på om det kan vara den.

Jag har dock lite problem med att det är för kort till mitt jobb så jag misstänker att Daytonan inte hinner ladda upp batteriet?! Hade dock aldrig problem med detta på CBR:en :va

Jag hoppas att du löser ditt problem!

Håller tummarna för att det är det på min med... Jag ska hem och mäta efter jobbet så får jag se. Är bara orolig för att det ska vara nåt värre och så står jag här med en skithoj och färja/tåg-biljetterna i handen på fredag. :gnissla
 

Polidom
Annars kan du ju kolla in annonsen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43803

Jag har köpt tanken och fotpinnarna :tungan


Det var ju ett rätt enhälligt svar..Såg bra ut och rimligt pris med tycker jag. Egentligen skulle jag väl önskat en komplett bakdel med sadel(Superbiketail typ), men man kan ju inte få allt. Hmm..och till den som redan har allt..bakramskydd i kolfiber fanns det ju med :crash

@Maverick_ou812..jag har redan en tank och fina fotpinnar :7peta , extra alltså..
Fast jag skulle önska att någon gav mig stötdämparen i julklapp, men det är väl inget som lär inträffa...:gnissla
 
Last edited:
Kan det vara den ifall den funkar ibland och ibland inte? Kanske är dax att kolla... Hur gör man? Tar en voltmätare och kollar skillnader? Vad är normalt, onormalt? Kan det förstöra något annat eller kan man tillfälligt köra med den och starta mha att springa igång el startkablar?

När min laddregulator pajjade lade jag en vit stinkande dimma likt lützen över hela djurgården, bränd elektronik luktar satan :glömdet

Vet inte om huvudanledningen var att en cell i batteriet var pajj eller att laddregulatorn var pajj dock. Kan inte sånt där :D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top