Triumph Daytona 675-tråden!

Passa på!

Det snackades om fotpinnesatser tidigare.

Jag kör med Woodcraft på min och är mycket nöjd. Solid kvalité med bra och diskreta justeringsmöjligheter (acentriska fästen) och bra grepp i pinnar o reglage. Finns både gatväxlat o raceväxlat.

Pga felleverans sitter jag nu med raceväxelkit till dessa. Det vill säga, om ni köper woodcrafts gatväxlade kit så kan jag erbjuda raceväxel till dessa för rätt peng.

Bland annat alienmoto.se säljer woodcraft.
Gatväxlat kostar 3495:-
Raceväxlat kostar 4090:-

Låt säga 505kr för gp-kittet (ord. $90 + frakt + moms) så får ni gat+raceväxlat för 4000kr jämt.

05-0500R350.jpg
 
Last edited:
Någon som har lite delar över?

Tjaa alla 675:or där ute!! Tänkte hörra om någon ligger på en komplett orginal extra höger spegel för en vettig peng? råka ut för en tradig släpolycka :( Och någon som vet en bra sajt för nya kåpor? eller något som ligger på ett komplett sätt för en vettig peng?

Ta d lungt där ute i trafiken boys!
 
You got mail...

Det snackades om fotpinnesatser tidigare.

Jag kör med Woodcraft

Johans mc (mcweb) Borde ha det du söker, jag har ett sett motivlackade till salu..

Tjaa alla 675:or där ute!! Tänkte hörra om någon ligger på en komplett orginal extra höger spegel för en vettig peng? råka ut för en tradig släpolycka :( Och någon som vet en bra sajt för nya kåpor? eller något som ligger på ett komplett sätt för en vettig peng?

Ta d lungt där ute i trafiken boys!
 
Nån som ska till Gelleråsen i helgen (torsdag - söndag)?
Det blir premiärtur med 675an på torsdag å jobba åt CSS fre-sön.

Förhoppningsvis lite körning efter att CSS är klara för dagen.
 
Japp!!
Jobbar alla 4 dagarna. Så lite åka skall man väl hinna med:banana

Nån som ska till Gelleråsen i helgen (torsdag - söndag)?
Det blir premiärtur med 675an på torsdag å jobba åt CSS fre-sön.

Förhoppningsvis lite körning efter att CSS är klara för dagen.
 
Lite funderingar. Fick tillfälle att prova vad min daytona går för. Blev dock besviken. Min toppa ungefär 245-250 km/h. Känns klent för en sån hoj när min systers gamla cbr600 98:a gör en 280km/h. Vad toppar era??
 
265km/h mätarfart, 247 enligt gps. Det är en fråga om utväxling...

Lite funderingar. Fick tillfälle att prova vad min daytona går för. Blev dock besviken. Min toppa ungefär 245-250 km/h. Känns klent för en sån hoj när min systers gamla cbr600 98:a gör en 280km/h. Vad toppar era??
 
Mjo visst är det en fråga om utväxling. men när jag låg i en 245 km/h så varva de 12500 rpm och jag tror den inte orkar varva ut. Har dock allt original på just nu för jag besikta i måndags, men nu blir det att kränga på two brothers dämparen. Någon som har koll på mappning till något sådant?
 
Lite funderingar. Fick tillfälle att prova vad min daytona går för. Blev dock besviken. Min toppa ungefär 245-250 km/h. Känns klent för en sån hoj när min systers gamla cbr600 98:a gör en 280km/h. Vad toppar era??

Besviken? bara att sälja och köpa Blackbird. :tummenupp
 
Last edited:
INjae, då rörelseenergi är propotionell mot hastigheten i kvadrat skulle det innebära att Din syrras hoj har 30-35% mer effekt än din Trajja, då har vi ändå försummat det ökade luft- och rullmotståndet. Imponerande.

Eller så har det kanske med hastighetsmätarens felvisning att göra?

Precis som med de flesta nya hojar så är Trajjan av miljöskäl för högt drevad. -1 fram eller +2/+3 bak gör att Du når varvstoppet och därmed tappar Du väldigt lite i toppfart. Jag kör +2 bak, hojen når varvstoppet i drygt 240 verklig fart och drar i princip hela vägen upp.

Tyvärr kommer motormassage inte att ge Dig särskilt mycket högre toppfart, att öka effekten med 10% kostar en hel del pengar och energi men ger teoretiskt endast drygt 3% (7-8 km/h) högre toppfart. Då är det nog smartare att följa LucaBrasis goda råd...:)

...Min toppa ungefär 245-250 km/h. ...min systers gamla cbr600 98:a gör en 280km/h...
 
Njae, då rörelseenergi är propotionell mot hastigheten i kvadrat skulle det innebära att Din syrras hoj har 30-35% mer effekt än din Trajja, då har vi ändå försummat det ökade luft- och rullmotståndet. Imponerande.

Eller så har det kanske med hastighetsmätarens felvisning att göra?

Precis som med de flesta nya hojar så är Trajjan av miljöskäl för högt drevad. -1 fram eller +2/+3 bak gör att Du når varvstoppet och därmed tappar Du väldigt lite i toppfart. Jag kör -2 bak, hojen når varvstoppet i drygt 240 verklig fart och drar i princip hela vägen upp.

Tyvärr kommer motormassage inte att ge Dig särskilt mycket högre toppfart, att öka effekten med 10% kostar en hel del pengar och energi men ger teoretiskt endast drygt 3% (7-8 km/h) högre toppfart. Då är det nog smartare att följa LucaBrasis goda råd...:)
Med tanke på att -1 fram eller +2/+3 bak gör att man får en rappare hoj men inte tappar i toppfart så är det inte lite ologiskt att du kör -2 bak? :confused:

Med +2 bak, behöver man förlänga kedjan en länk eller två? Vill absolut inte ha kortare hjulbas, den svänger som fan ändå.
 
Iphån eller gubbe, fel blev det i a f:rodnar +2 är naturligtvis det jag åker med.

Nej, Du kan åka med samma länkantal, jag kör ju själv med -1 länk för att få så kort hjulbas som det bara är möjligt! Jag är jättenöjd med uppträdandet och det är numera en rätt vanlig modd I tävlingssammanhang. Jag fick rådet av "Frisky", en tävlingsförare och fjädringsguru på triumph675.net.

Med tanke på att -1 fram eller +2/+3 bak gör att man får en rappare hoj men inte tappar i toppfart så är det inte lite ologiskt att du kör -2 bak? :confused:

Med +2 bak, behöver man förlänga kedjan en länk eller två? Vill absolut inte ha kortare hjulbas, den svänger som fan ändå.
 
Iphån eller gubbe, fel blev det i a f:rodnar +2 är naturligtvis det jag åker med.

Nej, Du kan åka med samma länkantal, jag kör ju själv med -1 länk för att få så kort hjulbas som det bara är möjligt! Jag är jättenöjd med uppträdandet och det är numera en rätt vanlig modd I tävlingssammanhang. Jag fick rådet av "Frisky", en tävlingsförare och fjädringsguru på triumph675.net.
Ha ha ha! Misstänkte det! :tummenupp
Då skall jag nog också införskaffa +2 bak, kör du Renthal eller annat märke? Skippar den kortade kedjan, är nöjd med svängbarheten idag men saknar "klippet" lite
 
jag´kör PP tuning pinnarna och är riktigt nöjd m dom. finns vad jag vet både som race och org växlat.

Också monterat GBRacings krashpucks kit som passade mkt bra, tok snabb leverans desutom.

works kåpor från grevens kan rekomenderas:tummenupp

Hej där! Tackar för senast förresten. Kan bara lyfta på hatten och tacka för ett mycket bra arrangemang. Definitivt inte sista gången jag kör med ssemce!!

Jag köpte pptuning (racevaxlat) via e-bay. Fördelen med det är att det ofta finns reservdelal till dem på banträffar och tävlingar. Det var när jag hörde det som jag bestämde mig. Greven har ju PP coh kan leverar på nolltid med :D
Hej, ville bara säga tack för era råd. Köpte mig ett set PPtuning raceväxlade. Tror nog fan jag skall kunna lära mig köra med det. Verkar ju egentligen mer logiskt. Fortare framåt, tryck pedalen nedåt. Motorbroms och kurva kommer, dra pedalen uppåt.

Hur svårt kan det vara? :D
 
Utan att vara expert låter det som batteriet. En bekants street triple uppförde sig lika vid låg spänning i batteriet.

låter som batteriet. går att mäta ifall du har multimeter eller batteri provare.. annars säljer granngården/lantmännen batterier med rätt mått för halva original priset

@Jessan kolla även laddregulatorn, jag stekte min pga en cell i batteriet packat väskan!

Kom en jobbarkompis med startkablar men innan vi började greja så provade jag att starta igen och då gick det... Tänkt ändå att man kan skrämma igång den :hihi

Gängorna på skruven (och motgående) till minuspolen på batterit hade kassa gängor och gick inte att skruva åt ordentligt. Har inte hunnit byta för att se om det räcker men jag hoppas på att det var på grund av det som batteriet inte laddat ordentligt eller att det blev för låg spänning när jag skulle starta... Det är bara att hålla tummarna eftersom vi åker på en 2-veckors MC-semester ner till italien om en vecka :)
 
Kom en jobbarkompis med startkablar men innan vi började greja så provade jag att starta igen och då gick det... Tänkt ändå att man kan skrämma igång den :hihi

Gängorna på skruven (och motgående) till minuspolen på batterit hade kassa gängor och gick inte att skruva åt ordentligt. Har inte hunnit byta för att se om det räcker men jag hoppas på att det var på grund av det som batteriet inte laddat ordentligt eller att det blev för låg spänning när jag skulle starta... Det är bara att hålla tummarna eftersom vi åker på en 2-veckors MC-semester ner till italien om en vecka :)

Det låter inte alls otroligt att det kan vara det som är felet.

Men iaf, jag blir imponerad. Själv höll jag på att avlida när jag hade kört 50 mil på en dag och det tog tid att repa sig(för mig iaf).
Körställningen är ju inte helt optimal för sånt åkande. Men bergsvägarna ni kommer till längre söderut måste ju vara helt underbara på en 675:a.
Ha en trevlig tur och kör snyggt :tummenupp
 
Ja kanske de. Provade brors R1 06:a. Grym hoj. dock lite klumpig. men pulver finns de.

En liten fråga(nej, jag är inte ironisk, jag är nyfiken)..hur ofta ligger du på toppfart och försöker komma till varvstopp på 6:an:va
675:an kommer ju ändå mest till sin rätt när det börjar svänga, inte när man kör rakt fram på motorväg. Skall man bara köra fort på motorväg rakt fram, så är ju en Busa eller en Blackbird nog att föredra.
Var och en gör ju som han eller hon vill, men ja, som sagt..bara en fråga.
 
tycker att 675 går väldigt bra för att vara en mellanklassare hänger med mina polare som har cbr 900 och 954 oförskämt bra. men sen skiter jag i om den gör 250 eller mach 1 kör ändå inte så snabbt. hur kul är de rakt fram. det är ju bara en transport till det roliga
 
Stilla fråga från en som är intresserad av en 675a. Tror ni i framtiden det kommer att komma en version med ABS bromsar? Med tanke på hur lyckat det faktiskt är för både stora BMWn och Honda....


fisken
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top