Triumph Daytona 675-tråden!

Twobrothers är ganska vanligt, låter betydligt mer än TOR...

Tja!

Köpte mig en ny Daytona för några veckor sedan med Triumphs eget slipon på :D

Någon som vet om det finns nån db-killer man kan plocka ut på det systemet? :va
Jag är inte riktigt nöjd med ljudet nämligen...

Annars har jag tittat på både Jardine och TwoBrothers slipon, någon me erfarenhet från dem på en Daytona?
 
Tja!

Köpte mig en ny Daytona för några veckor sedan med Triumphs eget slipon på :D

Någon som vet om det finns nån db-killer man kan plocka ut på det systemet? :va
Jag är inte riktigt nöjd med ljudet nämligen...

Annars har jag tittat på både Jardine och TwoBrothers slipon, någon me erfarenhet från dem på en Daytona?

Vill du isf bli av med ditt TOR-slipon är jag sannolikt lite intresserad..naturligtvis beroende på vad du vill ha...
PM:a om du är intresserad..
 
Triumphs eget bör väl vara antingen orginalblåset eller Arrow? :confused:

Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.

TOR= Triumph Original Racing. Det är det slipon som bara har ett utblås istället för tre. Ett visst mått av bättre andning för motorn, men fortfarande ganska dämpat ljud jämfört med andra slip-on. finns att beskåda här
 
Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.
[/URL]

Nej, det är deras "accessory silencer" det handlar om, alltså inte orginalet
Det låter lite mer än original men inte alls som jag hoppades på...
 
http://www.triumph.co.uk/sweden/clothingAccessoriesPopup.aspx?GID=2
Nu gick det inte att länka som jag ville, men den som kallas accessory silencer kallas även TOR.

Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.

TOR= Triumph Original Racing. Det är det slipon som bara har ett utblås istället för tre. Ett visst mått av bättre andning för motorn, men fortfarande ganska dämpat ljud jämfört med andra slip-on. finns att beskåda här
Det är tur att denna tråd finns!
Tackar för upplysningen, det där har passerat mig helt och hållet! :rodnar

En liten fråga till, MC web = Johans MC i Göteborg.
Bra skit eller? Verkar ha ett komplett utbud.
 
Tjena Allihopa!

Har gått och blivit kär i denna modell av hoj... så nu blir det att sälja kawan och köra engelskt ett tag tror jag, tänkte även börja lite lätt på bana när tillfälle ges.. kollar lite på -08 -09 på 500-1000 mil. något man bör tänka på?
När kommer stor service?
Kända fel / Brister?

ja, jag vet att det finns över 250 sidor och en sökfunktion, men hade uppskattat om någon lite kvickt vill svara i tråden eller i ett PM, vipps så kanske man får ett ryck och åker iväg för att handla :)

(om det finns någon här som e sugen på att åka japanskt, lite mer upprätt ett tag och vill byta - hör av er !!! )

// Daniel - Förhoppningsvis snart lycklig triumph ägare :)
 
Hakar på föregående talare är inne på precis samma sak.
Tyvärr verkar det omöjligt att bli av med japanaren...
Till frågan vinner man mycket på att importera en daytona?
årsmodell 06-08
 
Någon som har en skylthållare modell orginal till övers som skulle kunna tänka sig att sälja denna, gärna i närheten av Halland.

Min totalpajade igår :huvet
Å andra sidan är det ju inte hela världen att köra utan, men nu i sommartider kan det vara skönt att kunna åka ner och ta en glass utan att behöva.. försvinna..
 
Tjena Allihopa!

Har gått och blivit kär i denna modell av hoj... så nu blir det att sälja kawan och köra engelskt ett tag tror jag, tänkte även börja lite lätt på bana när tillfälle ges.. kollar lite på -08 -09 på 500-1000 mil. något man bör tänka på?
När kommer stor service?
Kända fel / Brister?

ja, jag vet att det finns över 250 sidor och en sökfunktion, men hade uppskattat om någon lite kvickt vill svara i tråden eller i ett PM, vipps så kanske man får ett ryck och åker iväg för att handla :)

(om det finns någon här som e sugen på att åka japanskt, lite mer upprätt ett tag och vill byta - hör av er !!! )

// Daniel - Förhoppningsvis snart lycklig triumph ägare :)

Mindre service: 100, 1000 mil.
Större med ventil.: 2000 mil.
Fel/brister: Vissa har haft problem med att den dricker lite mycket olja, vet dock inte om detta skall vara åtgärdat. Men det är ju inget problem om man har lite koll på stickan emellanåt.
 
Styrstopp

Vet någon var man kan köpa ett riktigt styrstopp istället för det skämtet som sitter på 675:an :huvet
 
Tänkte kolla och ev byta tändstift, är det knepigt samt vad ska man köra för stift? Hur mycket moment aka man dra stiften med efteråt?

Hare :)
 
Ni som funderar på att köpa en: Daytona 675 är en riktigt välbyggd hoj utan större brister i kvalitet. Kolla så att batteriet är ok och att den laddar som den ska, vissa har problem med detta..

Vet någon var man kan köpa ett riktigt styrstopp istället för det skämtet som sitter på 675:an :huvet
Brukar finnas på ebay eller på t-3 racing.

Tänkte kolla och ev byta tändstift, är det knepigt samt vad ska man köra för stift? Hur mycket moment aka man dra stiften med efteråt?

Hare :)
Jag bytte till standard och det verkar funka. Det är inte så svårt, men ett trix är att ta en smal plast slang eller liknade för att "fiska" upp stiften ur hålen. 21Nm ska det dras.
 
Jag bytte till standard och det verkar funka. Det är inte så svårt, men ett trix är att ta en smal plast slang eller liknade för att "fiska" upp stiften ur hålen. 21Nm ska det dras.

tungt, tackar hank! ska kolla in :tummenupp

(har aldrig bytt förut, men räcker det att man river av tanken och luftburken, kommer man åt alla tre då? (har blivit lite hostig vid uppstart, måste va stiften, eller vad tror du? :va)

glömde kolla sist jag hade isär skiten, men längre ner än såhär behöver man inte gräva va för att blotta stiften?

vh nybörjaren
 

Bifogat

  • IMG_0200.jpg
    IMG_0200.jpg
    72.2 KB · Visningar: 98
Last edited:
glömde kolla sist jag hade isär skiten, men längre ner än såhär behöver man inte gräva va för att blotta stiften?

vh nybörjaren

Tank och luftburk samt någon slang som kan vara ivägen. Tändhattarna/tändspolarna satt ganska hårt men de ska dras rakt upp, lossa kablarna först..

Kan ju vara en ide att byta stiften först iaf, kontrollera alla vacum slangar noga när du ändå är där under och gräver!

Lycka till!
 
Nej, det är deras "accessory silencer" det handlar om, alltså inte orginalet
Det låter lite mer än original men inte alls som jag hoppades på...

Tor har ingen insatts som du kan plocka ur tyvär, men den kommer att låta mer när du eldat ur den.

Arrow pipan har en svettsad skruv som man plockar ur och kan åter montera vid bankörning alt bes.

Mindre service: 100, 1000 mil.
Större med ventil.: 2000 mil.
Fel/brister: Vissa har haft problem med att den dricker lite mycket olja, vet dock inte om detta skall vara åtgärdat. Men det är ju inget problem om man har lite koll på stickan emellanåt.

Vill nog fylla i med att alla drar olja så man bör ta för vana att kontrollera nivån regelbundet, märken ingen skillnad på min nya och den tidigare -06an i förbrukning, bägge gillar olja.
 
Last edited:
Vill nog fylla i med att alla drar olja så man bör ta för vana att kontrollera nivån regelbundet, märken ingen skillnad på min nya och den tidigare -06an i förbrukning, bägge gillar olja.
Gillar olja...min Trajja formligen älskar älskar det!
Men det gör inget, bara till att hålla koll på nivån regelbundet, det ska vara dyrt att ha kul :D
 
kort fråga, ni som kör halvförsäkrat vad kör ni för bolag, samt ni som har enbart garageförsäkring i vinter, vad har ni för bolag?

tips mottages :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top