Triumph Daytona 675-tråden!

Okej ungdomar, nu lämnar jag er för nya äventyr. Har bytt Daytonan mot en Speed Triple i dag. Stort tack för all hjälp jag har fått, speciellt av roffe_s men så klart även av er andra.

Okej ungdomar, nu lämnar jag er för nya äventyr. Har bytt Daytonan mot en Speed Triple i dag. Stort tack för all hjälp jag har fått, speciellt av roffe_s men så klart även av er andra.

Grattis till köpet, hoppas du inte köper grisen i Saecen bara och ångrar dej. Du kan ju vinka om du ser mej... så får vi se om jag vinkar tillbaka. GUBBE ;)

Ses i morgon :)

gaah.. detta skulle man ha sett i vintras ist för att köpa allt nytt...:huvet

men någon annan lär ju bli glad över detta...:tummenupp

http://sporthoj.com/annonser/?id=43693

Shit asså, hade man 30 loppor över, så... Rejsar iofs inte sååå mkt, man man VILL ju ändå HA! :gnissla

Hoppas att bytet gick bra och att du blir nöjd! :tummenupp Hojta till om du hör ngt om den nya ägaren är sugen på att sälja av vissa plastdetaljer! ;)

Se nu till att inte bara hänga med farbröderna i S3-tråden, utan fortsätt gärna att spamma lite här oxå. :)

Vad använder ni för verktyg för att ändra fjäderspänning bak? Har ni köpt specialnyckel eller kör ni med typ rörtång/polygrip eller kanske slår med mejsel+hammare :gnissla ?

Vad använder ni för verktyg för att ändra fjäderspänning bak? Har ni köpt specialnyckel eller kör ni med typ rörtång/polygrip eller kanske slår med mejsel+hammare :gnissla ?
Alltid dubbla Öhlins orginalnycklar :hihi
07OhlinsSSpannerWrench.gif

http://www.bikebandit.com/ohlins-shock-spanner-wrench
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=919

Last edited:
Det går rätt bra med vilket som, mejsel och gummiklubba funkar alltid men nu har jag själv skaffat nycklar bara för att det underlättar. WP:n levererades med nycklar och har dessutom hydraulisk förspänning:-)

Det går rätt bra med vilket som, mejsel och gummiklubba funkar alltid men nu har jag själv skaffat nycklar bara för att det underlättar. WP:n levererades med nycklar och har dessutom hydraulisk förspänning:-)
Nä, inte bara för att det är lättare utan för att man kan.
Ingen verktygslåda kan bli för komplett! :D

Jag har originaldämpare bak, men Öhlins kanske är samma size? Är det inget man kan hitta "över disk" här hemma? Fail på Biltema och Triumph/Johans.

Hittade denna via AlienMoto som finns i sizes (38-45mm & 45-52mm) samt (69-76mm & 89-96mm) för 98kr. Känns vettigt om nån av dem nu passar. Vet ni vad för storlek original behöver?

shocktool.gif

bearman. var väl du som hade tanktredz på din pärla vilken modell var det du har och är du nöjd med dom???

Ringarna är i pr desamma på WP, Öhlins, Kabayama (OEM). Jag beställde en nyckel, tror det var från Louis.de men har sett standardnycklar i butik i Sverige (Insjö-Claes, Mekonomen?).

Storleken mäter Du enkelt själv på övre ringen, skulle tro att det är den större...

Jag har originaldämpare bak, men Öhlins kanske är samma size? Är det inget man kan hitta "över disk" här hemma? Fail på Biltema och Triumph/Johans.

Hittade denna via AlienMoto som finns i sizes (38-45mm & 45-52mm) samt (69-76mm & 89-96mm) för 98kr. Känns vettigt om nån av dem nu passar. Vet ni vad för storlek original behöver?

shocktool.gif

bearman. var väl du som hade tanktredz på din pärla vilken modell var det du har och är du nöjd med dom???

Finns ingen "färdig" Tank Tredz-modell till D675, utan man får välja något av universal-kiten och klippa till själv. Se till att göra en mall i papp först att testa med och sedan klippa efter då du fått till en som du tycker funkar! :tummenupp

Jag har provat TankTredz och var inte nöjd med dom. Tycker inte jag fick bra grepp om tanken. Tog bort dom och satte på Stomp Grips igår.

Jag tycker nog tvärtom, att Tank Tredz är bättre. Greppet märker jag ingen större skillnad på, däremot så sliter de mindre på skinnstället och är betydligt snyggare än Stompsen. Men smaken är som baken! :)

Ytterligare ett val förutom TankTredz och Stomps är Techspec. Jag har Snakeskinvarianten och är nöjd. De påstår att det skall gå att dra bort o sätta fast om och om igen, men jag har inte testat själv.

Ytterligare ett val förutom TankTredz och Stomps är Techspec. Jag har Snakeskinvarianten och är nöjd. De påstår att det skall gå att dra bort o sätta fast om och om igen, men jag har inte testat själv.

Japp, funkar utmärkt att ta bort o sätta dit dem igen..jag har provat, av olika anledningar.

Tjaa Du, enligt handboken var 1 000 mil eller varje år. Många av oss som kör bana byter väl oftare än så, men med dagens kvalitet på oljor skulle jag tro att det egentligen är filtren som är begränsningen.

Personligen byter jag en eller två ggr per säsong och alltid olja + filter samtidigt, det beror på hur mycket stryk motorn fått och lite grand hur skitig oljan ser ut på stickan.

För mer djuplodande svar rekommenderas oljetråds-stickyna i mekforumet, där framlidne och hedervärde Dr. Bike gjorde sitt bästa för att sprida lite ljus bland oss hedningar...:Bugar

Hur ofta bör man byta olja samt oljefilter?

@Freddan, Ninan m fl - lite inspiration inför juli: http://www.youtube.com/watch?v=lt3BqEUh_5s&feature=player_embedded#!/&t=7m23s

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...