Triumph Daytona 675-tråden!

Är beläggen slut efter 680mil? Kört mycket bana? Min har gått 1000 och det är mycket kvar... dock en 2007..
680 mil på däcken är dock riktigt bra!

okaj tackar för svaren, ska kolla lois.de då.
den har gått 680 mil nu(rätt bra för att vara en 2010:)) så dom börjar väl att ta slut. däcken e också i behov av att bytas. det kostar om man ska köra mycket:gnissla
 
nja dom e ju inte helt slut än altså men jag undersöker lite priser å så innan dom e slut. så mycket bana har det inte blivit 4st bara men det är många fler inplanerade detta året + en italienresa å då kan det va bra å ha nya bromsar liggandes

UOTE=hank;4778207]Är beläggen slut efter 680mil? Kört mycket bana? Min har gått 1000 och det är mycket kvar... dock en 2007..
680 mil på däcken är dock riktigt bra![/QUOTE]
 
Drevkåpa bort - funkar?

Nu e ja trött på det här. Två bandagar och två månader av exemplarisk kedjerengöring och MÅTTLIG smorning var 25mil å så är det blästerlåda i drevkåpan snart igen (bilden är iofs från två säsongers vanskötsel).
Men om man kör utan på den här 2008 SE så är det ju tre slangar som kan åka in i kedjan...- behöver man uppfinna nåt som skydd???
 

Bifogat

  • 1527liten.JPG
    1527liten.JPG
    143 KB · Visningar: 125
Bör jag vara orolig?

Idag hörde jag ett distinkt pys/fräs-ljud som kom underifrån mig(hojjen antar jag) som uppstod under en bestämd, men inte allt för hård, inbromsning samtidigt som jag växlade ner. Jag stannade och kollade till cykeln och allt verkade stå rätt till. Såg inga direkta fel eller skador. Körde vidare lite försiktigt och allt verkar funka som det ska.

Vad skulle det kunna vara(bortsett från helt random grejer)?
 
Hej! Hittade du något fel?
Min första tanke var att valfri vätska på något sätt runnit ut på avgasröret, kanske bara vanligt vatten?
Du växlade ner och släppte kopplingen lite snabbt och låste bakhjulet?
Vilda gissningar från min sida, det är nog ingen fara om det inte kommer tillbaka!

ЯK;4784656 skrev:
Bör jag vara orolig?

Idag hörde jag ett distinkt pys/fräs-ljud som kom underifrån mig(hojjen antar jag) som uppstod under en bestämd, men inte allt för hård, inbromsning samtidigt som jag växlade ner. Jag stannade och kollade till cykeln och allt verkade stå rätt till. Såg inga direkta fel eller skador. Körde vidare lite försiktigt och allt verkar funka som det ska.

Vad skulle det kunna vara(bortsett från helt random grejer)?
 
Tickande ventiler igen:va
Skall man justera dem till det minsta spelet eller det största ?
Hojen har gått 2600 mil och får stryk på bana.
Tacksam för svar.........
 
Spelet blir nästan alltid mindre med tiden, jag är lite förvånad över vad som får Ditt spel att öka? :va Själv siktar jag alltid mitt i intervallet när jag pusslar med shimsbrickorna.

Tickande ventiler igen:va
Skall man justera dem till det minsta spelet eller det största ?
Hojen har gått 2600 mil och får stryk på bana.
Tacksam för svar.........
 
Tack Junior!
Vi har ju diskuterat ventiler tidigare men jag blir inte klok på dem....

Spelet blir nästan alltid mindre med tiden, jag är lite förvånad över vad som får Ditt spel att öka? :va Själv siktar jag alltid mitt i intervallet när jag pusslar med shimsbrickorna.
 
Mmm, vad tusan skulle få spelet att öka? Koksbildning på ventiltallrikarnas översida (vilket borde orsaka problem med kompet), taskigt material i shims eller ventilskaft? Normalt hamrar vi ju på ventilsätena och nöter ned ventilen vilket minskar spelet... Skumt fenomen det där:va Du gör väl inte samma miss som en annan legend i bekantskapskretsen lyckades med, det visade sig att han använde bladmåttet graderat i tum när han justerade sitt ventilspel...:)

Tack Junior!
Vi har ju diskuterat ventiler tidigare men jag blir inte klok på dem....
 
Last edited:
ECU Diagnos + programmering som freeware: http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tuning-help-tips-and-tricks/141608-tuneecu.html

En kabel för 7£ (VAG-kod) verkar vara vad som behövs, om någon vill ha ett alternativ till Tuneboy.

Edit - nu har jag testat det och med Tuneboykabeln var det bara att extrahera programmet ur ZIP-filen, kopiera licensnyckeln till biblioteket, koppla in sig på hojen och starta programmet. Det verkar ha i princip alla finesserna i Tuneboy med det tillägget att det även läser filerna ur ECU! Gränssnittet är bättre än TuneEdit, bland annat vad gäller funktioner som klipp ut/klistra in.

Så nu kan man faktiskt vad det verkar installera custommappar i alla trecylindriga Trajjor utan licensnyckel. Intressant:) Tyvärr är mapparna inte kompatibla med TuneBoy men alla OEM-mappar samt Waynes mappar verkar han ha konverterat.

Rekommenderas:)
 
Last edited:
Med en sådan däringa musikmaskin kan Du väl i a f partitionera en del av disken på och köra XP? Det finns en tråd om programmet på t675.net, där diskuteras just om hur grönsaksmixern ska kunna luras till att köra vettig programvara...:)
 
Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)
 

Full fart!
Vilken grupp körde du? Jag körde i medelgruppen, jädrar vad kul det var:banana

Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)

Jag har!
Du kan väl PMa ett bud!
 
Last edited:
Hä på er.
är det någon som har ett par Daytona 675 passagerar fotpinnar till övers?
och som skulle kunna tänka sig sälja dessa till en triumph broder :)

köp av mej, 1000 styck och en bärs nästa gång vi ses. Men skulle ändå rekomendera att du inte köper, efterssom de extra hästkrafter du kommer ärva genom fotpinnarna kan bli ohanterliga för en 1050-gubbe :tuttar
 
köp av mej, 1000 styck och en bärs nästa gång vi ses. Men skulle ändå rekomendera att du inte köper, efterssom de extra hästkrafter du kommer ärva genom fotpinnarna kan bli ohanterliga för en 1050-gubbe :tuttar

Nu är det så att dina pinnarna ligger hemma hos mig, så du får dem för 800 spänn :tuttar
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top