Triumph Daytona 675-tråden!

japp så tolkar jag det, är inte helt säker på att det stämmer bara.. har skickat en fråga till den där dan på if och frågar i princip samma fråga. ska bli intressant att få se svaret. Sen skickade jag mavericks inlägg om ifs regler tagna från ifs hemsida till magnus johansson på bike med.. så får se vart detta leder. Men den där dan var ju nån sorts ansvarig med 32 år i branschen.. borde ju ha lite koll.
Starkt jobbat! :tummenupp

Om det Dan Falconer, If, säger verkligen stämmer så bör de ändra ASAP i sina villkor. Sedan skall jag skicka ett stort tack till dem!
Jag som är ansvarig för depåcheferna i Sydskanes Emse och har hand om vår olycksstatistik är övertygad om att If i så fall investerar i totalt sett lägre försäkringskostnader inför framtiden. Plast ock stålbitar är skitbilligt i förhållande till skadorna som uppstår på person och egendom på vägen. Bilsport & MC har redan insett detta, dags för andra att följa i deras fotspår.

Håll oss uppdaterade!
 
Starkt jobbat! :tummenupp

Om det Dan Falconer, If, säger verkligen stämmer så bör de ändra ASAP i sina villkor. Sedan skall jag skicka ett stort tack till dem!
Jag som är ansvarig för depåcheferna i Sydskanes Emse och har hand om vår olycksstatistik är övertygad om att If i så fall investerar i totalt sett lägre försäkringskostnader inför framtiden. Plast ock stålbitar är skitbilligt i förhållande till skadorna som uppstår på person och egendom på vägen. Bilsport & MC har redan insett detta, dags för andra att följa i deras fotspår.

Håll oss uppdaterade!

Håller helt med dig.. bättre köra av sig på banan.. ju mer bana jag kör ju lugnare blir jag på gatan, inte lika kul att köra fort på gatan, måste ju köra så himla fort för samma kick som jag får på banan.

Vart håller sydskanes Emse till, skurup raceway???
 
Håller helt med dig.. bättre köra av sig på banan.. ju mer bana jag kör ju lugnare blir jag på gatan, inte lika kul att köra fort på gatan, måste ju köra så himla fort för samma kick som jag får på banan.

Vart håller sydskanes Emse till, skurup raceway???
He he he... nästan... Sturup Raceway och Ring Knutstorp

www.sydskanesemse.nu

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=11
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=23
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=24
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=34
 
Daytona 675 instrumentering sökes

Letar efter ett instrument till en Daytona 675 -08
Någon som vet var man kan hitta ett beg. sånt?

Jocke tel.0706-249315
 

Bifogat

  • Triumph Daytona 675 instrumentering.jpg
    Triumph Daytona 675 instrumentering.jpg
    23.8 KB · Visningar: 62

haha.. var ju nästan rätt:).. jag har en syster som bor nere i malmö. har lite funderingar på att kanske testa köra på sturup raceway på semestern.
brukar passen bokas tidigt?? så man måste planera
 
Har ni nån särskild erfarenhet av 15W50 i 675an?
Tänkte testa Q8 SBK-Racing Mc-olja Helsyntetisk 15w50

(Lite mer raceputtar här än i Street-tråden)
 
haha.. var ju nästan rätt:).. jag har en syster som bor nere i malmö. har lite funderingar på att kanske testa köra på sturup raceway på semestern.
brukar passen bokas tidigt?? så man måste planera
Planera är ju aldrig fel men det brukar finnas platser kvar när bokningen öppnar för icke medlemmar. :tummenupp
 
Varningslampa lyser!

Kollar om någon här har något bra svar på vad som kan jävlas för mig.

Har bytt tändstift och nu när jag startar den så lyser lampan för motorövervakningssystemet... Har nu tagit ner allt igen och kollat kablar och den lyser fortfarande..

Hojen ifråga är en daytona t595

Tacksam för snabba och givande svar :tummenupp
 
...och gubbj***ar:) Har kört den i min hoj de senaste två säsongerna. Nemas problemas:tummenupp

Har ni nån särskild erfarenhet av 15W50 i 675an?
Tänkte testa Q8 SBK-Racing Mc-olja Helsyntetisk 15w50

(Lite mer raceputtar här än i Street-tråden)

Lite fel tråd kanske, men några gissningar kan Du ju få:)

1- Sök på någon av de brittiska sidorna, t ex www.t595.net eller www.triumphrat.net
2- Peppe här på forumet är fena på 955 som har Sagem ECU. Han kanske har något tips?
3- På våra hojar med Keihin ECU försvinner enklare felkoder (som t ex att man provstartar utan att en tändhatt är ansluten) efter tre värmecykler, d v s tre uppvärming/avsvalning. Kan ju vara värt att testa?
4- Låna en OBDII-scanner, låna Tuneboy-kabel (om det finns någon i Din närhet?) eller låt en Trajja-verkstad läsa av felkoden. För Din del torde väl det bli en tripp till Östersund?

Lycka till:tummenupp

...Har bytt tändstift och nu när jag startar den så lyser lampan för motorövervakningssystemet... Har nu tagit ner allt igen och kollat kablar och den lyser fortfarande..

Hojen ifråga är en daytona t595...
 
Last edited:
Slängde på tankpaddorna(Techspec). Dom på sidorna gick galant men den ovanpå tanken? Jag får till det men efter ett tag så ger det med sig och bubblar upp igen.

Misstänker att en viss tumme sitter mitt i handen här. Hjälp! :confused:
 
ЯK;4704735 skrev:
Slängde på tankpaddorna(Techspec). Dom på sidorna gick galant men den ovanpå tanken? Jag får till det men efter ett tag så ger det med sig och bubblar upp igen.

Misstänker att en viss tumme sitter mitt i handen här. Hjälp! :confused:

Värm något innan montering så biter den kanske bättre.

Försökte själv köp Snakeskin från dem förra året men fick aldrig någon leverans, slutade med att Mastercard betalde tillbaka mina pengar efter reklamation, finns det någon Svensk ÅF?
 
StephanD skrev:
Värm något innan montering så biter den kanske bättre.

Försökte själv köp Snakeskin från dem förra året men fick aldrig någon leverans, slutade med att Mastercard betalde tillbaka mina pengar efter reklamation, finns det någon Svensk ÅF?

Appropå tanken, ska klämma på lite grips av något slag, körde stompgrips förut men funderar på något annat nu som omväxling. Snakeskin säger du, är det läge att testa dom?
 
Appropå tanken, ska klämma på lite grips av något slag, körde stompgrips förut men funderar på något annat nu som omväxling. Snakeskin säger du, är det läge att testa dom?

Spana in Tank Tredz som Race Repairs grossar i Sverige. Jag är grymt nöjd iaf! Betydligt snyggare än Stomps och sliter enl. uppgift mindre på läderkläderna.
 
Appropå tanken, ska klämma på lite grips av något slag, körde stompgrips förut men funderar på något annat nu som omväxling. Snakeskin säger du, är det läge att testa dom?

Fördelen med snakeskin är att dom ska gå att ta av och på, hade Stomps på min grå och dom är ju inte direkt snygga, visst dom är race men är man putsb-g så är man:D
 
StephanD skrev:
Fördelen med snakeskin är att dom ska gå att ta av och på, hade Stomps på min grå och dom är ju inte direkt snygga, visst dom är race men är man putsb-g så är man:D

I hear you brother :D har snart ingen lack kvar att vaxa...denna vinter var lång ;)

Tack för alla tipsen, ska kolla in dom nu!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top