Triumph Daytona 675-tråden!

De värmande orden förpliktar:) Svarar med mobil nu, kompletterar i kväll.

Michelin däck funkar tillsammans med Metzler bra på trajjan då de påminner om Pirelli.

Jag åkte comp B hela fjolåret, både gata och bana, och fick ut 8-12 kursdagar på ett bakdäck. I år lägger jag på comp A vid säsongsstart och när tempen närmar sig 20 grader blir det comp B. Fantastiskt bra grepp, förutsägbara.

Dock är dom inte bra i regn! För att hänga med deltagarna i snabb grupp på gatdäck i busväder fick jag åka med ställ in och ur nästan alla kurvor - inte kul!

Street-däcket har mycket mjukare stomme och många har stekt ett bakdäck efter 1-2 dagar. Börja med MER luft än Mich rekommenderar om Ni väljer dom. Jag kommer att lägga på nya Power Pure på mina reservfälgar i år, om det regnar småspik eller för längre landsvägstripper.

Mina 2p, återkommer och kompletterar ikväll

Kanske en dum fråga men pratat vi 20 grader i luften eller i alfalten?
 
Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

carlb skrev:
Kanske en dum fråga men pratat vi 20 grader i luften eller i alfalten?
 
Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

Glasklart! Gracias
 
Tja.

Jag kommer nog också köra på power one competition iår. tänkte börja på A och gå över på B lite längre fram i sässongen.

Skall man välja den spetsigare V profilen fram eller kör ni på den "vanliga"?

CarlB: jobbar med glas eller?
 
Jag kör vanliga 120/70 fram, då min hoj har lite brantare lutning på grund av det moddade länkaget och därför är rejält lätt att bryta omkull även i högfartskurvor. Jag har därför inte sett det som akut att byta fram, bara för att den kan bli mer instabil i sväng...

Dessutom överlevde mitt framdäck två bakdäck under fjolåret och har fortfarande bra med mönster kvar, så det byts ju inte varje gång:)

Är Du sugen så testa gärna, det vore intressant med en jämförelse. Jag ska beställa ett A-däck fram tills säsongsstarten, man kanske skulle prova något nytt för en gångs skull ändå...:S :)

Robban skrev:
Skall man välja den spetsigare V profilen fram eller kör ni på den "vanliga"?
 
Detta är forumets mest kompletta och bästa tråd. :tummenupp
Tack alla för input, jag återkommer med feedback, lägger nog ett set på hyllan tills jag kört slut på mina Bridgestone BT016 (vilka jag för övrigt fortfarande inte kommit överens med, får hoppas nya fjädringsinställningar ger mig förtroendet tillbaka.)
 
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?
 
Däck

Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

Då kommer en tilll däcksfråga. Har precis köpt en 675 -06a :yopartyoch fick med en uppsättning flong nya Dunlop Qualifier RR. Ngn som har erfarenheter av dessa på 675an?:va

Tack/O
 
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?
Provat en av sporthojs annonsörer såsom Nilssons MC tillbehör? ------->
De säljer Titax, som verkar vara okej, samt WRP som är vikbara.

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=7671
 
Last edited:
eorembe skrev:
Då kommer en tilll däcksfråga. Har precis köpt en 675 -06a :yopartyoch fick med en uppsättning flong nya Dunlop Qualifier RR. Ngn som har erfarenheter av dessa på 675an?:va

Tack/O

Kan tyvärr inte svara på däcksfrågan men välkommen till tråden och den underbara världen med tre cylindrar :banan
 
Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

54041329.jpg


64585913.jpg
 
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?

Du lär nog få bita ihop och betala:näsblod. Jag har sett ett alt. på Ebay som inte kostar hela skjortan utan lämnar kanske en arm iaf. men de är inte vikbara.
Jag kommer att skaffa FP Racing`s vikbara. Bästa pris jag hittat är $199 USD + frakten. Risken är ju tullen, men det kan ju gå bra också.
Alternativ 2 är Ebay igen och PP Tuning`s vikbara.. £152 GBP + frakt. Det är dock EU, så där blir ingen tull åtminstone.

Lycka till.
 
Provat en av sporthojs annonsörer såsom Nilssons MC tillbehör? ------->
De säljer Titax, som verkar vara okej, samt WRP som är vikbara.

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=7671

Tack

Du lär nog få bita ihop och betala:näsblod. Jag har sett ett alt. på Ebay som inte kostar hela skjortan utan lämnar kanske en arm iaf. men de är inte vikbara.
Jag kommer att skaffa FP Racing`s vikbara. Bästa pris jag hittat är $199 USD + frakten. Risken är ju tullen, men det kan ju gå bra också.
Alternativ 2 är Ebay igen och PP Tuning`s vikbara.. £152 GBP + frakt. Det är dock EU, så där blir ingen tull åtminstone.

Lycka till.

Tack

Det lutar åt dessa faktiskt
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...0243656107&viewitem=&sspagename=STRK:MEWAX:IT

Väntar bara svar på vad frakten landar på

Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

54041329.jpg


64585913.jpg

Hur långt har den gått?
 
Last edited:
Någon som köpt Triumphs original larm till sin Daytona? ska tydligen vara rätt lätt att koppla in om jag förstod det rätt, kablarna ska vara fördragna från fabrik.

Min fråga är om det är något att ha, eller blir det bara strul vid batteritorsk osv
 
Last edited:
Frontline skrev:
Någon som köpt Triumphs original larm till sin Daytona? ska tydligen vara rätt lätt att koppla in om jag förstod det rätt, kablarna ska vara fördragna från fabrik.

Min fråga är om det är något att ha, eller blir det bara strul vid batteritorsk osv

Jag har haft det men helt ärligt installerade jag det bara och testade, sen avinstallerade, parkerar nästan alltid i mitt garage ändå. Enkel installation med bara en kabel(men man måste lyfta tanken, det är där den skall placeras)

testade att utlösa det i garaget, tjöt som fan. men batterierna i fjärren var dåliga, och kom inte ihåg hur man stängde av med tändlåset(det är ett sätt man kan stänga av larmet på också) fick panik och slet loss larmet men det fortsatte tjuta. Var nära på att bli tokig så jävla högt det lät och var på vippen att sätta ett spett i det i ren panik! Hade lock för öronen hela kvällen...

Har väl lite koll på det om du undrar över något specifikt, annars körde trajajohan med det längre!
 
Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

Skador efter att stått i ett varmt förråd behöver du inte vara rädd för, den hade väl bara rullat 220 mil? kåpdelarna som är skadade kan du ju reparera om du vill ha den 100% i ordning, väljer du att köpa nya kåpdelar så har Johansmc i GBG faktiskt rätt sidokåpa i rätt kulör.
Skrolla ner så hittar du den.
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/triumph/daytona-675-08-c-1209-1.aspx

Och här finns de flesta kåpdelar och mer där till faktiskt riktigt bra priser nu när det är rea på pundet:Bugar, klicka på rätt del så kommer fler färgalternativ.
http://shop.t3-racing.co.uk/bodywork-31-c.asp
 
Last edited:
Hur långt har den gått?

180 mil

Skador efter att stått i ett varmt förråd behöver du inte vara rädd för, den hade väl bara rullat 220 mil? kåpdelarna som är skadade kan du ju reparera om du vill ha den 100% i ordning, väljer du att köpa nya kåpdelar så har Johansmc i GBG faktiskt rätt sidokåpa i rätt kulör.
Skrolla ner så hittar du den.
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/triumph/daytona-675-08-c-1209-1.aspx

Och här finns de flesta kåpdelar och mer där till faktiskt riktigt bra priser nu när det är rea på pundet:Bugar, klicka på rätt del så kommer fler färgalternativ.
http://shop.t3-racing.co.uk/bodywork-31-c.asp

Tack! :Bugar Den engelska sidan va ju riktigt bra ! Men jävla pris på frakten, 150£ !
 
Last edited:
Tack! :Bugar Den engelska sidan va ju riktigt bra ! Men jävla pris på frakten, 150£ !
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)
 
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)

Ha ha!! Så sant så sant:D
 
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)

Haha! :D

Hur funkar de me att köpa från ebay? Finns hela kåpset för 580$ ink frakt, men tillkommer nåt från tullen här?
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top