Triumph Daytona 675-tråden!

Na klar, aber naturlich och allt sånt där:) Äntligen en fråga som jag och Andy kan briljera i:D Bild på en slokörad skönhet efter en liten kalamitet ser Du här, hade bara LSL-puckar (gick av) och motorkåporna får nästan alltid en kyss. Det är lite signifikant att de flesta av oss skaffat motorskydd först EFTER en liknande erfarenhet:)

Jag skulle köpa billigast möjliga 2-pktsinfästa rampuck typ LSL (som jag har), T3/GB-racing, Matisse eller liknande SAMT skydd för motorkåporna typ T3/GB-racing eller, om man vill vara riktigt säker, heltäckande kolfiberskydd typ Triumph Racing eller de jag använder (limmas med silicon).

Vid en highsider - tja Du, säg det? Allt från några råpor till totalhaveri. Om Du lossar styrpinnarna från kronan och skjuter dom lite nedåt/framåt (Portas modd) får Du både lite rymligare körställning OCH dom verkar klarar sig lite bättre vid vurpa (inte lika stumt) Sidokåporna och bakcuts får oftast en kyss, jag har skjutspinnarna kvar även på bana då dom är en billig puck för svingen:)

Mina 2p...

...Vilket är egentligen bäst med en begränsad budget, skyddskåpor för motorn, typ GB-Racing eller klarar man sig ganska bra med bara kraschpuckar (sliders) typ Gilles, LSL eller GSG?
Hur ser hojen ut om man bara lägger den och glider lite snyggt och prydligt..vad händer vid en highsider?? vad tar i, resp. vad gör det inte??...
 
na klar, aber naturlich och allt sånt där:) äntligen en fråga som jag och andy kan briljera i:d

ja det här aset har nog alla i den här tråden sett några gånger nu. Har märkt ut kontaktpunkterna, lowside i lägre hastighet på bana ner i en sandlåda. har fasta fotpinner, ej vikbara alltså, och de höll faktiskt bra. kör gsg puckar, tvåpunktsfäste i motorinfästning samt puckar genom svingen. :tummenupp

Det kostar ju kosing när man vurpar oavsett hur man vurpar likssom.
 
Last edited:
Det var minsann svar på tal..på en egentligen rätt luddig fråga.
Men det var precis vad jag ville veta..Tack båda två :Bugar
Får ju se hur och i vilken ordning jag får på saker och ting..Spargrisen står redan i ett hörn och darrar..med rätta.
 
Det var minsann svar på tal..på en egentligen rätt luddig fråga.
Men det var precis vad jag ville veta..Tack båda två :Bugar
Får ju se hur och i vilken ordning jag får på saker och ting..Spargrisen står redan i ett hörn och darrar..med rätta.

lugnt :tummenupp
 
Hej.Okej tack för svaret.Du bor på Södermalm eller?Jag bor i centrala Göteborg så det borde nog förhoppningsvis vara ganska lika i försäkringspris halvförsäkrag och garage men ska dubbelkolla.Om du betalar 1100 i månaden hos Folksam och garageförsäkringen var såpass låg kan man nog spara några tusenlappar :/ tack för svaret superbra.:tummenupp

När jag ställer av hojen så låter jag det alltid gå över till en garageförsäkring. Jag tar aldrig bort försäkringen helt, det skulle jag aldrig våga. Har för mig att jag pröjsar runt trehundringen i månaden för denna.

Gällande villkoren för garageförsäkringen om du har hojen hos polaren etc, kolla detta med Folksam direkt. Då får du bäst och mest korrekt svar, direkt från källan. Men bara det faktum att du förvarar hojen på ett säkert ställe över vintern borde ge dig lite pluspoäng! :tummenupp
 
Hej! Jag är ny och stolt ägare till en Daytona -08. Jag har monterat ett yoshimura slipon och har nu bryderier kring hur jag snyggt och prydligt kan få dit nummerplåt + belysning + blinkers, helst på ett någorlunda lagligt sätt. På OEM pipan så sitter ju eländet skruvat i röret men det har ju jag inga möjligheter att göra.

Mycket tacksam för svar, helst med bild så att även en teknisk idiot som jag förstår.
 
Hej! Jag är ny och stolt ägare till en Daytona -08. Jag har monterat ett yoshimura slipon och har nu bryderier kring hur jag snyggt och prydligt kan få dit nummerplåt + belysning + blinkers, helst på ett någorlunda lagligt sätt. På OEM pipan så sitter ju eländet skruvat i röret men det har ju jag inga möjligheter att göra.

Mycket tacksam för svar, helst med bild så att även en teknisk idiot som jag förstår.

kolla med säcken12 här i tråden, tror han kör med ett kit som är färdigt :tummenupp
 
säcken? :D

Jag har Valtermoto skylthållare men orginalpipa, så problemet uppstod aldrig.

Men finns nog andra som åker med slip-on som har lösningen för dig.
 
säcken? :D

Jag har Valtermoto skylthållare men orginalpipa, så problemet uppstod aldrig.

Men finns nog andra som åker med slip-on som har lösningen för dig.

Freddan69 har väl Yoshi-blås, iaf ser det ut så på bilderna i hans garage. Men har han reg.plåt, det är frågan...? :yoparty

Hej.Okej tack för svaret.Du bor på Södermalm eller?Jag bor i centrala Göteborg så det borde nog förhoppningsvis vara ganska lika i försäkringspris halvförsäkrag och garage men ska dubbelkolla.Om du betalar 1100 i månaden hos Folksam och garageförsäkringen var såpass låg kan man nog spara några tusenlappar :/ tack för svaret superbra.:tummenupp

Yep, vi borde ha liknande premier om man ser det rent geografiskt. Möjligt att det t.o.m. blir lite billigare i dina trakter. Ring & kolla med dem!

Lycka till, hoppas att du hittar ngt bra försäkringsalternativ! :)
 
Last edited:
Hej! Jag är ny och stolt ägare till en Daytona -08. Jag har monterat ett yoshimura slipon och har nu bryderier kring hur jag snyggt och prydligt kan få dit nummerplåt + belysning + blinkers, helst på ett någorlunda lagligt sätt. På OEM pipan så sitter ju eländet skruvat i röret men det har ju jag inga möjligheter att göra.

Mycket tacksam för svar, helst med bild så att även en teknisk idiot som jag förstår.

jo reg plåt har jag faktiskt :tummenupp, (dock väldigt vinklad) fick med ett fäste när jag beställde från morepowerracing.com, som var ganska smidigt. (sen har jag blinkers intergrerade i bromsljuset, och skylt belysning ska man kanske ha)......:rolleyes:
 

Bifogat

  • pipan.jpg
    pipan.jpg
    209.7 KB · Visningar: 68
Tack för snabba svar, det var precis något sådant jag letade efter, men hur sjutton fäster du den där i bakramen?
 
Haha det blev dyrare..mkt dyrare..än det du hade kanske vi skiljer lite i ålder och det är det..iallfall det diffade inte så mkt på mig om man jämför med det jag har nu...garage plus halv utslaget på helår(garaget medräknat de avställda månaderna) blev svajn dyrt...2100 i månaden för halv sen kom ju garaget på..så det blev än hel del ändå utslaget..aaaarghhh:huvet hehe tack för svaret ändå!:tummenupp
Freddan69 har väl Yoshi-blås, iaf ser det ut så på bilderna i hans garage. Men har han reg.plåt, det är frågan...? :yoparty



Yep, vi borde ha liknande premier om man ser det rent geografiskt. Möjligt att det t.o.m. blir lite billigare i dina trakter. Ring & kolla med dem!

Lycka till, hoppas att du hittar ngt bra försäkringsalternativ! :)
 
hoppas att du ser hur det sitter, annars får jag ta fler bilder!
 

Bifogat

  • _DSC0137.jpg
    _DSC0137.jpg
    230.3 KB · Visningar: 65
Last edited:
Haha det blev dyrare..mkt dyrare..än det du hade kanske vi skiljer lite i ålder och det är det..iallfall det diffade inte så mkt på mig om man jämför med det jag har nu...garage plus halv utslaget på helår(garaget medräknat de avställda månaderna) blev svajn dyrt...2100 i månaden för halv sen kom ju garaget på..så det blev än hel del ändå utslaget..aaaarghhh:huvet hehe tack för svaret ändå!:tummenupp

Jaha, så kallar mig gammal, alltså?! :mad: ;)

Skämt åsido, synd att du inte fick bättre pris. Det har säkert att göra med ålder som du säger, både på gubben som kör och själva hojen. Min blir t.ex. 4 år i år(hojen alltså, inte gubben :rolleyes:) och det kan ha påverkat premien.
Då kanske det är bättre för dig att behålla din helförsäkring hos If som ju ändå är rejält prisvärd, jämfört med andra bolags dito. Och det är ju aldrig fel att ha vagnskadebiten att tillgå om olyckan väl är framme. :)
 
Idag köpte jag en röda Daytona 675:a -2009 utrustad med Arrow slip-on ljuddämpare, blir leverans i slutet av denna månad alt början av nästa. Aldrig provkört eller suttit på den, men har sätt den i verkligheten, tror jag kommer bli kanon nöjd. Bara hålla ut ett tag tills snön försvinner så man får testa lite.
 
Last edited:
Idag köpte jag en röda Daytona 675:a -2009 utrustad med Arrow slip-on ljuddämpare, blir leverans i slutet av denna månad alt början av nästa. Aldrig provkört eller suttit på den, men har sätt den i verkligheten, tror jag kommer bli kanon nöjd. Bara hålla ut ett tag tills snön försvinner så man får testa lite.
Grattis, jag har exakt en sån. :tummenupp Är mycket nöjd.
Glöm nu inte att beställa gasrullen från Speed Triple så får du kortare gas och om du köpt hojen av en Triumphandlare så be dem montera den också.
 
Grattis till ett bra hojval, du kommer inte att bli besviken när våren kommer.:tummenupp
Som alla här inne redan vet så är ju dom röda snabbast:tungan men det har vi ju redan diskuterat.:D
Idag köpte jag en röda Daytona 675:a -2009 utrustad med Arrow slip-on ljuddämpare, blir leverans i slutet av denna månad alt början av nästa. Aldrig provkört eller suttit på den, men har sätt den i verkligheten, tror jag kommer bli kanon nöjd. Bara hålla ut ett tag tills snön försvinner så man får testa lite.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top