Triumph Daytona 675-tråden!

Höst/Vinter-pyssel

Sådär! Då slamrar inte ventilerna längre (svårt när kammarna är borta:D).
Var ju tvungen när hojen rullat 2300 mil. Det var endast tre ventiler på avgassidan som behövde shimsas om. Jag passade också på att göra all service enl. verkstadshandboken. Det enda jag inte kunde var att läsa av felkoder.

Bifogat

• DSC00288_1.jpg
    DSC00288_1.jpg
    118.9 KB · Visningar: 79
  • DSC00289_1.jpg
    DSC00289_1.jpg
    169 KB · Visningar: 89
Hej Robban.

Vilken nivå på komponenter tänker Du Dig? Bandag, R600 eller SS600? Ett byte av fjäder bak räcker långt (Grevens eller Öhlins om Du letar i Sverige, www.racetech.com abroad), en investering i en Öhlins, Penske, Elka, WP eller Matrix längre men kostar flis. Är Du riktigt spendersam kostar Du på Dig ett nytt 25 mm kit från Öhlins eller Racetech för framgaffeln och vinner R600:)

Nyckellösa tanklock hittar Du i alla färger och valörer på ebay.

Skäll inte på Porta för att vi inte sprider info om hur våra hojar fipplas igång utan nyckel hur som helst. Som Du kanske förstår är det kunskap som kan missbrukas...

Lycka till med Din nya hoj:tummenupp
...fjädringskomponenter till vettig peng till en 06:a?

...Och finns det tanklock som man kan använda utan nyckel?

Ungeför som det lär bli för mig då, förra vintern hade jag tre avgasventiler på min-tolerans. Jag är i V-ås ikväll dock utan TB-kabel och nu ska min burk gå att diagnosticera med. Jag kanske tittar förbi på en kopp kaffe senare i vinter:)
...Det var endast tre ventiler på avgassidan som behövde shimsas om...Det enda jag inte kunde var att läsa av felkoder.

Ungeför som det lär bli för mig då, förra vintern hade jag tre avgasventiler på min-tolerans. Jag är i V-ås ikväll dock utan TB-kabel och nu ska min burk gå att diagnosticera med. Jag kanske tittar förbi på en kopp kaffe senare i vinter:)

Du vet att du alltid är välkommen.:tummenupp
Säg bara till.......(så jag hinner baka något:D)

tja,

ja nivån ligger väl mera åt bandagar och kvällsträningar på gelleråsen. man hoppas ju få upp fart nån gång men vi får se...

finns mycket godis man vill ha under vintern...

vart vänder man sig för att hitta fjädringskomponenter till vettig peng till en 06:a?

Bästa site för godis till 675:an?

Och finns det tanklock som man kan använda utan nyckel?

har en crashad och inlöst på gång utan nyckel men med ett nytt tändningslås.

kolla på britalianracing.se där hittar du en del till 675:an inkl nyckellöst tanklock från Oberon och Fjädringskomponenter.

På SMC:s hemsida finns nu möjlighet att anmäla sig till sporthojskurser på Gälleråsen i april. Häng på nu friends of 675.

Nu får ni ju vakna till..Det kan inte bara vara jag som har en nyare, välputsad röd 675:a i södra Sverige.
Amanda(Stalker Photo) behöver en att fota i närheten av Sthlm..
Jag har erbjudit mig, men det är lite långt, annars hade jag inte tvekat en sekund.
Kolla denna tråden och hjälp henne nu.

slirkoppling

om ngn i detta forum har kikat på en slirkoppling så kan ni skicka ett pm till mig....:D

Nu är jag ju inte den som vill uppmuntra till ohämmad moddning, men...:rolleyes:

Slirkopplingen är nog det trevligaste av de dyrare tillbehören jag monterat på min hoj! I alla fall för de som i stridens hetta råkar glömma detta med att sena inbromsningar kan ställa till det för våra simultanbegränsade hjärnhalvor i ingången av kurvigare partier. Och det finns väl nästan inget som triggar lilla hjärtat så mycket som att stampa ned växlarna snabbt medan man närmar sig svängpkten i warpspeed, dumpa kopplingen lite för snabbt och känna bakdäcket brista ut i en osynkroniserad tango...?:)

Detta händer väl aldrig någon av Er, men faktum är att slirkopplingen frigör en hel del uppmärksamhet som kan ägnas åt viktigare saker. Den hjälper ju faktiskt även vid ren gatkörning om än den har sitt egentliga berättigande på bana.

Så jag kan bara ge detta tillbehör en stor, fet :tummenupp

om ngn i detta forum har kikat på en slirkoppling så kan ni skicka ett pm till mig....:D

Ja nu står hojjen i garaget, en 675:a 06 med 480 mil på mättaren..

Ska ut på banorna nästa sommar så jag behöver lite godis till den.

Såg tidigare en länk i tråden till ett företag som sålde krashpucks kitt till vettig peng dvs kolfiberskydd till motor, krashpuckar fram, bak och motor, bobbiner för depåställ, kan inte hitta länken nu...

den är laggd på höger sida så jag behöver en ny generatorkåpa, tipps?

någon som kan rekomendera bakdämpare och fjädrar fram?

Såg tidigare en länk i tråden till ett företag som sålde krashpucks kitt till vettig peng dvs kolfiberskydd till motor, krashpuckar fram, bak och motor, bobbiner för depåställ, kan inte hitta länken nu...

Du letar efter följande?
crash krash puck kit set (mongo-skrivet för den oändligt dåliga sökmotorn på sh)

edit: egentligen borde man styra upp första posten i tråden med lite länkar och info snarare än en hälsning och fråga från den tidigare stenåldern. Ser dock att TS kör annat numera så han lär väl inte vara så intresserad. :confused:

Last edited:
ЯK;4542153 skrev:
Du letar efter följande?
crash krash puck kit set (mongo-skrivet för den oändligt dåliga sökmotorn på sh)

edit: egentligen borde man styra upp första posten i tråden med lite länkar och info snarare än en hälsning och fråga från den tidigare stenåldern. Ser dock att TS kör annat numera så han lär väl inte vara så intresserad. :confused:

Det där är smart. Det borde finnas en introsida till modellspecifika trådar där bra länkar mm kan postas av alla. Swedie kanske kan mecka lite :tummenupp

Berättigade frågor om tillbehör mm kommer titt som tätt upp i tråden, och att få dem samlade hade varit fint.

Det där är smart. Det borde finnas en introsida till modellspecifika trådar där bra länkar mm kan postas av alla. Swedie kanske kan mecka lite :tummenupp

Berättigade frågor om tillbehör mm kommer titt som tätt upp i tråden, och att få dem samlade hade varit fint.
Detta är en go tråd. Jag har bara hängt i den i lite mer än ett halvt år och själv ställt samma fråga och sett massor andra göra samma sak "Var köper jag kraschpuckar" m.m, m.m.

Inte EN enda gång är det nån som svarat "SÖK!!11!1" utan det är alltid nån som tar sig tid att länka.

God Jul alla Daytonaägare! :tomten

Inte EN enda gång är det nån som svarat "SÖK!!11!1" utan det är alltid nån som tar sig tid att länka.

God Jul alla Daytonaägare! :tomten

Det är bara för att Triumphägare generellt är mer ruggigt trevliga än irriterande kaxiga :tummenupp

Men om du SÖKER ser du att det faktiskt hänt en gång vad jag minns då någon skrivit här inne och fått på nöten pga irriterande kaxighet :näsblod

Last edited:
Det är bara för att Triumphägare generellt är mer ruggigt trevliga än irriterande kaxiga :tummenupp

Men om du SÖKER ser du att det faktiskt hänt en gång vad jag minns då någon skrivit här inne och fått på nöten pga irriterande kaxighet :näsblod

RTFM-"incidenten"? Där hettade det till, vill jag minnas. ;)

GOD JUL alla Daytona-ägare! Och alla andra för den delen också! :)

RTFM-"incidenten"? Där hettade det till, vill jag minnas. ;)

GOD JUL alla Daytona-ägare! Och alla andra för den delen också! :)

Ja god jul på er!

Vil passa på att tipsa om en italiensk site som säljer Arrowsystem för ungefär halva priset.
Fick precis mitt levererat därifrån coh det gick på 369 Euro inkl frakt.
Skulle kostat 8.000!!! av den Svenska arrowleverantören.
Jag tryckte på "make offer" och fick det för 369 som sagt.
http://cgi.ebay.com/TERMINALE-TITAN...ZRicambi_e_Accessori_Moto?hash=item20ad334fa2

Db killer ingår!

IF's märkesförsäkring för Triumph - kan man ha enbart trafik/halv? De listar ju bara premier för helförsäkring :va

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul