Triumph Daytona 675-tråden!

Kortare skylthållare från Evotech. Funkar skitbra, men passar dock bara till orginaldämparstorlek.

106wr4i.jpg
 
Last edited:
Jag ska byta kedja på hojen men vet inte hur många länkar den är på. Ska beställa från ett företag i USA som kapar kedjan efter önskemål. Någon som vet hur många länkar vår kedja har?
 
Tackar för info:n Hmmm... sura pengar :gnissla Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.
 
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.

Annars kan man göra som jag. Köp en vinkeljärn typ sånna man har när man reglar väggar, böj den lite, skruva fast skylten i ena änden, skruva fast andra änden i plåtdelen som sitter runt mitt TBR och voila, skylthållare á 14 spänn :tummenupp
 
Riddick, det kan naturligtvis vara jag som är helt puckad men varför bränna en massa pengar på nåt man kan få 1500 spänn i böter för (tror även man får göra en ombesiktning)? Är utseendet på skylten så viktigt? Jag lägger hellre de pengarna på däck, banåkning eller kraschskydd i alla former. Sen syns skylten tydligt och hojen blir lättare att identifiera om den blir stulen.

Så kan man förstås också göra :gnissla Tanken var dock att hitta en något mer slimad skylthållare som är laglig. Men visst... den lär väl kosta ungefär vad en dag på banan gör. Det tål att funderas lite på faktiskt :va

P.S. Fördelen med att skylten är svårare att se är ju förstås att tjuvarna också har svårare att se den.. spåra vart hojen bor.

Kortare skylthållare från Evotech. Funkar skitbra, men passar dock bara till orginaldämparstorlek.

Vet du var den finns att köpa? Ebay eller i Sverige?


har en del lösningar på skyltproblematiken , Mad doctor funkar inte på daytona 675:an men om någon vecka kan man hitta det mesta till Triumph på www.britalianracing.se bland annat ett par tre Daytona 675 skyltlösningar...

Är det en kommande sajt? Den verkar inte funka nu :va
 
Riddick... så har kan du göra om du ska/använder Original eller TOR rör= 0:-
 

Bifogat

  • CIMG1786.jpg
    CIMG1786.jpg
    213.3 KB · Visningar: 89
  • CIMG1788.jpg
    CIMG1788.jpg
    244.4 KB · Visningar: 95
  • DSC01044.jpg
    DSC01044.jpg
    249.7 KB · Visningar: 115
Ett litet tips för Er som funderat på att sänka hojen eller retar Er på hästsparken i skarpa gupp, när dämparen fjädrar ut efter en hård kompression.

[Flux] på 675.net säljer ut de sista länkageplattorna han har på lager i denna tråd.

Han har haft strul med familjen och därför varit kraftigt försenad med gruppköp #2. Därför blir det heller ingen ny tillverkning efter denna serie.

Jag åker med plattorna för standardhöjd och dom gör livet lättare. Däremot ökade min höjd bak med 6-7 mm i kombination med min WP-stötta och jag har därför höjt hojen fram med ett par mm. De flesta har fått höjd bakända med 3-5 mm när dom åkt med originaldämpare.

Håll detta i minnet om Ni skulle vara sugna på att beställa. Som framgår av länken finns dom från 0 till 40 mm sänkning.
 
Jag ska byta kedja på hojen men vet inte hur många länkar den är på. Ska beställa från ett företag i USA som kapar kedjan efter önskemål. Någon som vet hur många länkar vår kedja har?

Det mäter du ut när du skall slänga på den nya kedjan.
Tror det är svårt att beställa en "färdig" kedja på det viset som skall passa bra. Mäta ut och kapa länkarna är inte svårt.
 
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?
 
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?

Efter som jag har blinkers i baklampan och inte någon skyltbelysning så drog jag in allt kablage under kutsen.
 
Jag kör med Waltermotos skylthållare. En plåtbit för närmare 400 spänn, kan rekommenderas ... Eller inte :hihi

Hur har ni andra gjort med kablaget? Kontakterna till lampor sitter orginal i en liten lådda i skylthållaren. Nu har jag dem hängande bakom plåten inkapslade i en plastpåse. Kontakterna går såklart att klippa av - löda - krympslang. Men kanske finns det smartare lösningar?

Värför inte göra om originalet själv? samtidigt noll problems med kablarna :tummenupp
 
tjena skulle vilja ha tag på en icke pajad framkåpa till min t595 som inte kostar stjortan, någon som vet? den så kallade cockpiten om man ska svänga sig med engelska
 
Hej alla 675-fantaster. Har en liten vänlig förfrågan att göra. Håller på att bygga om min hoj (Gammel-sukka) och har tänkt bygga ett underseat-avgassystem. Har sneglat lite på ljuddämpare och kommit fram till at 675 TOR burken (race burken) är den jag vill ha då den både ser jäkligt trevlig ut, låter jäkligt gott och inte kostar en förmögenhet. :tummenupp

Vad är det för mått på den och originalburken? Längd, bredd, tjocklek är allt jag behöver egentligen. Ungefärlig vikt kan också vara intressant.

Tack på förhand!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top