Triumph Daytona 675-tråden!

Någon som har upplevt att frammbrommsen blir svampig efter bromsoljebyte?
Har förmodligen smygit sig in en lufftbubbla i systemet, jag som var så nogrann.
Nu till min fråga såg att det finns en nippel uppe vid bromshantaget som jag aldrig har lagt märke till, måste den också luftas?


Den kan behövas luftas den med. Till nästa gång du skall byta så kan det vara en ide att trycka in antingen bromsvätskan nerifrån. Eller att fylla uppifrån,men aldrig låta det sjunka så lågt att du suger luft. Häll på bromsvätska, pumpa, häll på, pumpa...osv. Tills du bara har ny vätska i systemet.
 
Den kan behövas luftas den med. Till nästa gång du skall byta så kan det vara en ide att trycka in antingen bromsvätskan nerifrån. Eller att fylla uppifrån,men aldrig låta det sjunka så lågt att du suger luft. Häll på bromsvätska, pumpa, häll på, pumpa...osv. Tills du bara har ny vätska i systemet.

Det va så jag gjorde men jag slarvade nog lite:huvet
Luftar men den på samma sätt som nippeln nere:confused:
 
Uuuiiiiilare :squid:D

Bumsen ÄR snygg. Säg det bara inte så att Du-vet-vem (H***e) hör:rolleyes: Snorgul skulle den ju faktiskt gå in som andrahoj...

Vet det:krama Surströmmingsburken och dunken väntar ju här om Du nu någon gång tar Dig tid till en vallfärd:)

...det är nog mest "bang" jag vill åt...

...Bumsen är jäkligt snygg:tummenupp


...Du har en stående inbjudan här det vet du.
 
Till alla som funderar på en tusen: Skicka Daytonan till Marklund för överladdning så är ju problemet löst!:D
 
Uuuiiiiilare :squid:D

Bumsen ÄR snygg. Säg det bara inte så att Du-vet-vem (H***e) hör:rolleyes: Snorgul skulle den ju faktiskt gå in som andrahoj...

Vet det:krama Surströmmingsburken och dunken väntar ju här om Du nu någon gång tar Dig tid till en vallfärd:)

Det ända jag har synpunkter på är nog lamporna annars så är det en motoradlackad som lockar.

Den den där fisken hoppar jag nog, men ett besök har jag lovat, vi kan ju alltid dyka i dunken:fyllisar.
Nu är det dax för dagens bestraffning av den röda.
 
Det va så jag gjorde men jag slarvade nog lite:huvet
Luftar men den på samma sätt som nippeln nere:confused:

Japp & det brukar räcka att lufta 1 gång. Blir en jävla skillnad borde sitta nippel på alla handtag:tummenupp
 
Hej boys! Nybliven ägare till en D675:a. Vilken hoj!
Men vad är det för strunt i manualen att fjäderförspänningen bak inte är justerbar "av föraren" som det står. Det är två ringar, en juster och en lås, som det alltid brukar se ut. Inte kan de mena allvar?!! Finns det nån rimlig anledning till att de skriver så?
 
Nej:mad:. Jag antar att man vill försäkra sig om att inte få skadeståndskrav resta mot sig när någon fläskig amerikan skruvat geometrin helt åt pepparn och sedan kraschar framför publiken...

Den funkar precis som vanligt, så det är bara att skruva på:tummenupp

Hej boys! Nybliven ägare till en D675:a. Vilken hoj!
Men vad är det för strunt i manualen att fjäderförspänningen bak inte är justerbar "av föraren" som det står. Det är två ringar, en juster och en lås, som det alltid brukar se ut. Inte kan de mena allvar?!! Finns det nån rimlig anledning till att de skriver så?
 
Vart som sten:yoparty
Varför finns inte det på alla hojar:confused:

Vart som sten ja, ett tag iaf.
När hojen har stått ett tag 35-40min efter körning så går bromshantaget i botten för att sen bli bra igen när man pumpar lite.
Om jag inte är helt ute o cyklar såtyder väl det på läckage:va
Eller kan det va nått annat?
 
Mmm, läckage vid slangar eller så en tätning i bromscylindern eller något av oken...? Började detta när Du bytte klossar? Hängde oken länge bara i slangarna? Fick Du pressa hårt för att få isär kolvarna så att de nya beläggen gick in?

Små läckage är så irriterande, det är ju inga stora mängder man pratar om. Torka kliniskt rent runt anslutningarna och vira in dom i papper så kanske Du hittar någon anslutning som fuktar?

Lycka till:tummenupp

Vart som sten ja, ett tag iaf.
När hojen har stått ett tag 35-40min efter körning så går bromshantaget i botten för att sen bli bra igen när man pumpar lite.
Om jag inte är helt ute o cyklar såtyder väl det på läckage:va
Eller kan det va nått annat?
 
Hej. Tänkte kolla med Er... Hur har ni gjort med nummerskyltshållaren :va Tänker då främst på er som använder hojen på gatan. Har ni bilder och tips på hur man kan göra för att ersätta orginalet och få till det snyggt??? (Orginal system sitter på)

Tacksam för alla förslag och bilder....

Ingen som har lust att dela med sig av lite tips? Alla kör väl inte runt med orginal utseendet :va
 
Ingen som har lust att dela med sig av lite tips? Alla kör väl inte runt med orginal utseendet :va

När min fortfarande gick på gata så såg det ut så här. En plåt mellan fotpinnefästena bak. Så skylten hamnar framför bakdäcket.

Edit:la till en bild från sidan...

Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla
 

Bifogat

  • bak.JPG
    bak.JPG
    119.1 KB · Visningar: 107
  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    176.1 KB · Visningar: 101
Last edited:
Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla

Tackar för förslaget... men menar du allvar.. e det skitsamma att köra utan som att ha "lite" olagligt :va
 
Tackar för förslaget... men menar du allvar.. e det skitsamma att köra utan som att ha "lite" olagligt :va

Nu är vi väldigt, väldigt OT i den här tråden men...en snabb googlesökning ger ca 569 träffar på SH så där står nog det mesta :D

Sen finns det inget som är "lite" olagligt. Antingen följer man lagen, eller inte. :D

Edit: 1500 pengar för felaktigt monterad, oläslig, manipulerad osv...eller saknad skylt. Står på massor utav körkortssidor, polisens hemsida, osv...
 
Last edited:
Nu är vi väldigt, väldigt OT i den här tråden men...en snabb googlesökning ger ca 569 träffar på SH så där står nog det mesta :D

Sen finns det inget som är "lite" olagligt. Antingen följer man lagen, eller inte. :D

Edit: 1500 pengar för felaktigt monterad, oläslig, manipulerad osv...eller saknad skylt. Står på massor utav körkortssidor, polisens hemsida, osv...

Tackar för info:n Hmmm... sura pengar :gnissla Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
 
Många har nog det alternativ som följer med det slip-on dom kör med. Porta visar TBR:s lösning, vilket kan funka om ingen närmare granskning görs. Andra har kapat "fackverket" från originalhållaren och flyttat upp belysning samt plåt. Zard säljer ju Maddoctors kit som är ett alternativ. I Ninans profil hittar Du bilder, likaså StephanD:s.

Skulle jag besvära mig med att ändra TBR-systemet skulle jag nyttja blinkersinfästningarna som syns på Portas bild och bocka en plåt som dels går ned under slutröret samt har en nedbockad fals att fästa belysning samt plåt på.

Färdiga lösningar kan handlas på ebay eller så gör Du en sökning på www.triumph675.net .

...Ingen annan som har en lagligare montering på sin nummerskylt? Eller kör alla här i tråden sin 675:a på banan "heltid"?

P.S. Gillade annars utseendet.
 
När min fortfarande gick på gata så såg det ut så här. En plåt mellan fotpinnefästena bak. Så skylten hamnar framför bakdäcket.

Edit:la till en bild från sidan...

Fast om man ändå skall hålla på med att flytta skyltar alt skaffa miniskylt så kan man lika gärna plocka väck den helt. Samma resultat när farbror polisen kommer....ungefär:gnissla

har en del lösningar på skyltproblematiken , Mad doctor funkar inte på daytona 675:an men om någon vecka kan man hitta det mesta till Triumph på www.britalianracing.se bland annat ett par tre Daytona 675 skyltlösningar...
 
Många har nog det alternativ som följer med det slip-on dom kör med. Porta visar TBR:s lösning, vilket kan funka om ingen närmare granskning görs. Andra har kapat "fackverket" från originalhållaren och flyttat upp belysning samt plåt. Zard säljer ju Maddoctors kit som är ett alternativ. I Ninans profil hittar Du bilder, likaså StephanD:s.

Skulle jag besvära mig med att ändra TBR-systemet skulle jag nyttja blinkersinfästningarna som syns på Portas bild och bocka en plåt som dels går ned under slutröret samt har en nedbockad fals att fästa belysning samt plåt på.

Färdiga lösningar kan handlas på ebay eller så gör Du en sökning på www.triumph675.net .

Trevligt. Nu har jag lite att gå igenom... tackar så mycket för hjälpen :tummenupp
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top