Triumph Daytona 675-tråden!

Jo tack:). Det var som tusan, en konnässör i förskingringen på min ära:tummenupp. Sänkte faktiskt ett par Olvi till klämmorna (rester efter en tur till Lahti för några veckor sedan), det kanske får bli ett gemensamt middagskoncept någon kväll på Kemora? Mandelpotatis och strömmingsburkar ryms nog i Hoppes bil, pilsnern och korv till barnen finns på butiken:)...

Det tycker jag definitivt, men då ska det vara hembakat tunnbröd, har lite försänkningar norrut också (Lexand) som är grymma på eget knäcke, hänger naturligtvis där på obligatoriska pinnen i köket, Knäcke Lexand style kan inte bli fel till strömming :tummenupp
 
Last edited:
Oljeslukare!?

Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!
 
Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!

Kända att dra olja är dom iallafall & motorn brukar att skära innan oljelampan tänds så att ha koll på oljenivån är ett bra tipps på 675:orna.
 
Jag fyllde på tre dl idag men efter att åkt 600 mil. Fast min går inte så hårt :)

Bytte till gasrullen från Speed Tripeln vilket många rekommenderat. Vart riktigt bra, snabbare respons och lagom lång gasväg (eller vad det kan heta).
 
Mors!

Hur är era 675'or gällande oljeförbrukning? Kört ungefär 350 mil efter byte av olje/filter och blev hyffsat snopen när jag kollade oljestickan, fick pytsa i 4dl!!

25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.
 
+1:tummenupp

En koll efter en hård dag på banan är aldrig fel, olja + kedjesmörja + koll av bromsbelägg/-vätska är inget man slarvar med när det går undan.

Hade Ni en bra dag?

25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.
 
25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.

2200mil :D samma som mej nästan, härligt att höra att folk använder sina hojjar, hittade en R1 från -02 som gått bara 500 mil... inga sånna fasoner här tack :tummenupp
 
+1:tummenupp

En koll efter en hård dag på banan är aldrig fel, olja + kedjesmörja + koll av bromsbelägg/-vätska är inget man slarvar med när det går undan.

Hade Ni en bra dag?

Superkul!:tummenupp
Vilsam bana med långa svepande kurvor jämfört med gokartbanorna vi i södra sverige brukar harva på.

Killarna på Race Repairs var där och stöttade med allt från delar till hojåka.

Dessutom körde en flock bilar varje 1/2 timme. Allt från Ferrari till driftingbilar var ute på banan deras 30 minuter i taget.

Totalt blev det 3,5 timmar på bana i effektiv körtid.
Enda nackdelen var transportsträckan på 40 mil tor. Regnet på vägen ner spelade ingen roll. Hojen är ju inte gjord av sockervadd, eller hur?

Vad kör du på för bandäck? Fick bra pris på Dunlop Qualifier nånting, men har ingen erfarenhet av dem.

2200mil :D samma som mej nästan, härligt att höra att folk använder sina hojjar, hittade en R1 från -02 som gått bara 500 mil... inga sånna fasoner här tack :tummenupp

Våra börjar just bli inkörda och uppfostrade på bana, eller hur?:D
 
Last edited:
25 mil på Mantorp idag krävde 3 dl olja. När den varvas ordentligt under en längre tid tenderar den till att dricka lite olja. Har en -06:a med 2200 mil på mätaren.
Holl bara koll vid uppehåll i körningen så är det ingen fara hävdar jag.
Tyvärr är det ju sticka istället för nivåglas på hojen.

Hade samma förbrukning på min -06a, min nya är lite mindre törstig men några dl har jag allt fått tippa i.

Lika illa är det att fylla för mycket, en vän med en Triumph RS råkade få med oljefiltrets mängd 2ggr och det räckte för att blåsa toppen på en 955a.

Har stötts och blöts en del om när man ska kontrollera, varm eller kall, jag brukar vänta ca 10 min efter jag stängt av för att oljan fortfarande ska vara expanderad.
Nivåglas hade underlättat en del den där plastpinnen är inte helt lätt att läsa av och det är ju inte direkt sirap i en 675a
 
:tummenupp Låter förträffligt, himmelens mycket åka må jag säga! Inte dumt med kunnigt och trevligt folk på plats heller:)

Superkul!:tummenupp
Vilsam bana med långa svepande kurvor jämfört med gokartbanorna vi i södra sverige brukar harva på.

Killarna på Race Repairs var där och stöttade med allt från delar till hojåka.

...Totalt blev det 3,5 timmar på bana i effektiv körtid.

:rolleyes: (vad gäller "avståndet"). Äh, klart dom ska tåla lite regn, dom är ju Britter...:)

...Enda nackdelen var transportsträckan på 40 mil tor. Regnet på vägen ner spelade ingen roll. Hojen är ju inte gjord av sockervadd, eller hur?...

Denna säsong har jag åkt racedäck - Michelin Power One Comp B. Suveräna däck, värmer upp snabbt även utan värmare. Duktigt sliriga på vått (som alla racedäck) och nästa säsong blir det nog Comp A fram (upp till 20 grader bantemp) och A eller B bak beroende på temperatur. Jag är helnöjd.

Körde vanliga Qualifier innan, började släppa bak när det gick undan, men för "normalt" snabbgruppstempo funkade dom bra. Släppte snällt. Inte bästa våtgreppet. Qualifier RR (som Du förmodligen erbjudits) ska vara bättre för bana, sämre i vått.

Bäst erfa har jag av Michelin Pilot Power (eller 2CT) i vått och gata. Däremot släpper dom mer plötsligt när det går undan på bana. Skulle vilja testa Pirelli Diablo Rosso för landsväg, faktiskt.

Men var skeptisk mot däckshysterin, med vettig körteknik och känslig gashand funkar i princip allt på marknaden. Däremot kan det vara bra att hålla sig rimligt nära originalsulornas profil då hojen är injusterad efter dessa. Michelin, Pirelli och Metzler funkar alla bra. Många gillar Maxxis vad gäller bang for the buck. Ett vettigt däck till lägsta pris är väl vad man bör leta:)

...Vad kör du på för bandäck? Fick bra pris på Dunlop Qualifier nånting, men har ingen erfarenhet av dem...

PS - tror min rullat ca 2 300 mil vid det här laget...:)
 
Last edited:
ursäkta mina uträkningsskills såhär på morgonkvisten, men en -07:a försäkrad på IF blir väl billigare 2010? eller?! :va

0-3 år summa: 15937
4-10 år summa: 13649

edit: kanske behöver en kaffe ändå :öl
 
Last edited:
Njaa, om jag förstått det rätt använder försäkringsbolagen följande terminologi:

2007 - Ny
2008 - 1 år
2009 - 2 år
2010 - 3 år
2011 - 4 år
...

Så 2010 är det alltså stolta ägare till -06 som kvalar in för en lägre premie, då hojen obestridligen är 4 år gammal:)

Pojkvasker.

ursäkta mina uträkningsskills såhär på morgonkvisten, men en -07:a försäkrad på IF blir väl billigare 2010? eller?! :va

0-3 år summa: 15937
4-10 år summa: 13649

edit: kanske behöver en kaffe ändå :öl
 
Vad ska ni göra i vinter?

Hösten är här och vintern närmar sig, jag har ställt undan för länge sedan.. Men för att hålla liv i tråden undrar jag vad ni har för vintermodningar på g?
Själv ska jag köpa lite småsaker som däcksvärmare, laptimer osv men hojen känns ganska färdig! Det enda jag vill ha är: bättre styrdämpare, quickshifter, och ev mera kolfiber...

mvh/Henrik
 
Rejsgodis...

En intressant racerapport från Silverstone av Rat Race på 675.net finns här.

Video från träningen:
http://www.youtube.com/watch?v=0n75ZSFRCME

...Men för att hålla liv i tråden undrar jag vad ni har för vintermodningar på g?
Själv ska jag köpa lite småsaker som däcksvärmare, laptimer osv men hojen känns ganska färdig! Det enda jag vill ha är: bättre styrdämpare, quickshifter, och ev mera kolfiber...

Och var höll Du hus när vi var till Heden förra helgen:mad:? Å andra sidan blev det bara 10 min körning innan det var dags att åka igen:)

Byta olja i gaffeln, byta några shims på avgasventilerna, QS, fixa lite spackel och lack på en av bankåpecutsen, drömma om nästa säsong...Thats about it.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top