Triumph Daytona 675-tråden!

Smakprov.. på en dayton i Finland.. Skulle vara grymt med en bild på sex stycken 675or samtidigt på banan! Men en gruppbild i depån ska vi väl iaf styra upp. Jag har förövrigt köpt ett regnställ..

Njaa, vissa av oss har kanske ofrivilligt lyckats med detta när hojen lagts omkull på vänster sida:). Annars är det nog bara att demontera handtaget, montera i skruvstäd och idka försiktigt smidesarbete med lite gasol och tång.

@Saeco - min gula är ju hyfsat exponerad redan, men under nästa vecka borde väl något gruppfoto på ett gäng 675 på grönbete i finska metropolen Kemora/Veteli kunna publiceras. Få se nu, vi som ska dit är väl:
- Hank med sin järnjungfrudaytona
- Du, Lucabrasi med syndigt svart sällskap
- Ninan med samväldets flagga i topp
- DasKind som smiter från lägenhetsstök på sitt röda strykjärn
- och så jag då...

Någon glömd?

Långtidsprognosen på yr.no innehöll lite moln och regn, så jag tänker skicka ut Hoppe på soldans iförd endast sina röda speedos för att vara på den säkra sidan. Det har funkat förut, terrorbalans torde vädergudarna kalla fenomenet:brinnerup
 

Bifogat

  • K_6733.1.jpg
    K_6733.1.jpg
    88.1 KB · Visningar: 90
En till..
Är det nån som ska till mittsverige 6-7 aug med banåkning.nu? Jag ska dit, en tusing för två dagar..
 

Bifogat

  • DSC_0478.jpg
    DSC_0478.jpg
    9.8 KB · Visningar: 257
Färdator..

Hur svårt kan det vara? Jag läser instruktions boken men fattar ändå inte! Kanske är jag lite trög nu under semestern eller så är texten väldigt opedagogisk!
Kan nån vänlig själ på ett enkelt sätt förklara hur man A: ställer klockan B: använder tidtagning?

Tack/ Förvirrad
 
Svarar då jag haft en -06a tidigare.
Våra Daytonor från i år har ett uppdaterat länkage och ny dämpare, enklast är nog om du mäter höjd på dämparna, stämmer det så bör det passa för jag tror inte dom ändrat diametern på hålen, övre fästet ser lika ut från tidigare, undre är det som är nytt.

Thanx, alltid bra med lite input innan man börjar pilla för mycket själv :tummenupp

Upplever du någon skillnad med öhlinaren, för den nya dämparen vi har har fått vädigt bra kritik?

Har ju bara kört första 100 milen med orginalbakdämparen, fabriksinställd och i inte allt för överinspirerat tempo, helt ok, och utan några problem så svårt att säga faktiskt...

Hunnit med ca. 10 mil på krokvägar efter gårdagens injustering av både framdämpare och nya öhlinaren bak, helt klart är det en mycket tydlig förbättring mot cykelns grundinställning. Men detta är ju individuellt och måste anpassas efter din vikt etc...

Bör väl tillägga att de futtiga 400 kr det kostar att få detta gjort av Tommy på Effektbolaget utan överdrift är överlägset den bästa investering du kan göra på hojjen.

Något alla borde göra faktiskt, men framförallt om man funderar på några dagars banåkning :tummenupp
 
Thanx, alltid bra med lite input innan man börjar pilla för mycket själv :tummenupp



Har ju bara kört första 100 milen med orginalbakdämparen, fabriksinställd och i inte allt för överinspirerat tempo, helt ok, och utan några problem så svårt att säga faktiskt...

Hunnit med ca. 10 mil på krokvägar efter gårdagens injustering av både framdämpare och nya öhlinaren bak, helt klart är det en mycket tydlig förbättring mot cykelns grundinställning. Men detta är ju individuellt och måste anpassas efter din vikt etc...

Bör väl tillägga att de futtiga 400 kr det kostar att få detta gjort av Tommy på Effektbolaget utan överdrift är överlägset den bästa investering du kan göra på hojjen.

Något alla borde göra faktiskt, men framförallt om man funderar på några dagars banåkning :tummenupp

hur upplever du förändringen? måste också fixa :gnissla
 
hur upplever du förändringen? måste också fixa :gnissla

Bättre! :D

PLUS:
+ Bättre avvägd
+ Spårsäkrare (bakfladdret bortblåst)
+ Bättre närvaro/feedback på vad som händer
+ Comp/rebound/fjäderförspänning optimerad, mycket stabilare vid inbromsning/kurvtagning (det var inte bra original tycker jag)

MINUS:
- Komfort, stötigare på gata nu - inställd för bana, men det kan justeras med ett par klick i rätt riktning. (ville jag ha komfort hade jag tjöpt en Guldvinge) :D

Min rekomendation är att du definitivt gör detta innan du drar till bandagarna i finland :) Rätt inställd minimerar du däckslitaget & även risken för onödig avåkning pga felaktiga inställningar...
 
Last edited:
Bör väl tillägga att de futtiga 400 kr det kostar att få detta gjort av Tommy på Effektbolaget utan överdrift är överlägset den bästa investering du kan göra på hojjen.

Något alla borde göra faktiskt, men framförallt om man funderar på några dagars banåkning :tummenupp

Tänker ta Roffe till hjälp med justering, kan ingenting om justering av dämpare.
 
kinnekulle är ett måste för dom som inte har varit där!
Satan i gatan vilken bana det är!
 

Bifogat

  • DSC_8495.JPG
    DSC_8495.JPG
    46.6 KB · Visningar: 83
[QUOTE=saeco12
Har ni inte bilder på era skönheter att lägga upp? Lite sommarläsning för oss i tråden :tummenupp

Visst,Me & Freddan69...Kinnekulle
Mmm... I love Kinne...
 

Bifogat

  • CIMG1925.jpg
    CIMG1925.jpg
    276.8 KB · Visningar: 94
  • CIMG1901.jpg
    CIMG1901.jpg
    228.9 KB · Visningar: 86
Last edited:
Sitter i Tromsö i kväll, kan kolla när jag är hemma igen. Men jag vill minnas att det bara var att trycka på vänster- och mittknapp för att komma in i justeringsläget, sedan justerade man blinkande siffra med den ena (vänstra?) och växlade tim/min/save med den andra (mittre?)...

Sorry, i Fällfors de dagarna:näsblod

Klockinställningar...
...Är det nån som ska till mittsverige 6-7 aug med banåkning.nu? Jag ska dit, en tusing för två dagar..

Det blir faktiskt ett kvällspass med fjädring i Kemora, så en grovjustering med häng och retur borde Du utan vidare kunna hinna med.

Finns väl ingen anledning att pröjsa en massa pengar för justeringsmöjligheter om man aldrig provar att använda dom:va Och precis som Bastarden säger - vettigare trim kan man inte göra:)

hur upplever du förändringen? måste också fixa :gnissla
 
Last edited:
Det blir faktiskt ett kvällspass med fjädring i Kemora, så en grovjustering med häng och retur borde Du utan vidare kunna hinna med.

Finns väl ingen anledning att pröjsa en massa pengar för justeringsmöjligheter om man aldrig provar att använda dom:va Och precis som Bastarden säger - vettigare trim kan man inte göra:)

Ja jag kommer vänta med det till då, vill ha lite ingående info om fjädring, passar ju bra där och då :tummenupp Sen justera efterssom jag åker, kommer ju finnas mycket tid att testa olika för att hitta en inställning man gillar!
 
Stulen 675a

hej alla,

ledsen att bryta av det trevliga banåkningschattandet med trista nyheter, men tänkte ni kanske kunde fundera lite extra kring nästa eventuella tillbehörs- eller reservdelsinköpet eftersom jag fick min grå plastraket stulen nu i veckan. :mad:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209712

kanske redan finns i det sk utlandet, men om ngn vill sälja dig ngt av följande kanske du kan ställa ytterligare en fråga om var grejerna kommer ifrån.

Tillbehör: TOR slip-on, tank med stomp-grips (eller spår av), RG sliders för sidokåpor, framgaffel, styrändar, sving

Personlig utrustning: Sweep skinnställ, Sweep handskar, Sidi stövlar

Bara att PMa mig om du har minsta misstanke.. Polisen hittade en del spår så om vi bara får ngn misstänkt så kanske, kanske...

P.
 
hej alla,

ledsen att bryta av det trevliga banåkningschattandet med trista nyheter, men tänkte ni kanske kunde fundera lite extra kring nästa eventuella tillbehörs- eller reservdelsinköpet eftersom jag fick min grå plastraket stulen nu i veckan. :mad:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209712

kanske redan finns i det sk utlandet, men om ngn vill sälja dig ngt av följande kanske du kan ställa ytterligare en fråga om var grejerna kommer ifrån.

Tillbehör: TOR slip-on, tank med stomp-grips (eller spår av), RG sliders för sidokåpor, framgaffel, styrändar, sving

Personlig utrustning: Sweep skinnställ, Sweep handskar, Sidi stövlar

Bara att PMa mig om du har minsta misstanke.. Polisen hittade en del spår så om vi bara får ngn misstänkt så kanske, kanske...

P.

Beklagar :huvet
Hoppas du får tillbaka prylarna.
 
hej alla,

ledsen att bryta av det trevliga banåkningschattandet med trista nyheter, men tänkte ni kanske kunde fundera lite extra kring nästa eventuella tillbehörs- eller reservdelsinköpet eftersom jag fick min grå plastraket stulen nu i veckan. :mad:

Fasen va trist, skall hålla ögon och öron öppna. Hoppas de får tag på tjuven :brinnerup

Postar länken i "Daytona 675 STHLM" och "Speed Triple Tråden STHLM" också i Stockholmsforumet ... som en varning för andra som skall till Gälleråsen.
 
Gruppköp Tuneboy igen...

...öppet i två veckor så det kan löna sig att fundera snabbt. 399 Au$ i stället för ordinarie 499 Au$ motsvarar ca 2 611 av våra egna nordens pesetas enligt di.se .

För denna summa får Ni alltså en kabel mellan dator och diagnosuttaget under sadeln samt en "licensnyckel" till Ert eget ECU.

Länk till gruppköpet som denna gång går genom Triumphrat.net hittar Ni här.
 
...öppet i två veckor så det kan löna sig att fundera snabbt. 399 Au$ i stället för ordinarie 499 Au$ motsvarar ca 2 611 av våra egna nordens pesetas enligt di.se .

För denna summa får Ni alltså en kabel mellan dator och diagnosuttaget under sadeln samt en "licensnyckel" till Ert eget ECU.

Länk till gruppköpet som denna gång går genom Triumphrat.net hittar Ni här.

Så har jeg da bestilt en :tummenupp
Men der er mange forskellige maps og meninger at vælge imellem.
racefilter og arrow slipon, kan være det ender i et roffe_s map :D
 
Det fina är ju att Du kan testa och byta så många gånger som helst:)

Så har jeg da bestilt en :tummenupp
Men der er mange forskellige maps og meninger at vælge imellem.
racefilter og arrow slipon, kan være det ender i et roffe_s map :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top