Triumph Daytona 675-tråden!

Det är ju som så att om man blåser i ett rör och har en 90 graders anslutning till det så skapar man en sugeffekt. Det är tex så Biltemas bromsluftare fungerar. Ritade en lite teoretisk bild högst upp och sedan ritade jag in flödet för avgasröret. De två rören på sidorna kommer suga in luft istället för att spotta ut avgaser. Så du slog huvudet på spiken. Mer bling än effekt.

Holy fuck, ja intressant nog blir det ju faktiskt så! men den är cool den där pipan :tummenupp
 
Holy fuck, ja intressant nog blir det ju faktiskt så! men den är cool den där pipan :tummenupp

Är det där IXIL piporna? Har för mig att dom såg annorlunda ut, Silvertipp och svarta behållare.

Vart köper man såna, IXIL är ju så hjärndöda att dom tror att MC Tech DK ligger i Sverige :S
 
Sista försök... - in Your dreams! Nehej Du, Du formaterar så snyggt att Du härmed utses till ordningsman för Daytona-listan:fakta :)

Haha ingen fara :) Bara det att jag är en sån pedantisk av mig hehe. Allt måste vara rätt...

Rätt så, möjligen kan väl de mindre sidorören kan ha en liten "flärp" invändigt för att störa gasströmmen från huvudröret - ungefär som ett gammaldags 1-rörs vattenburet värmesystem till radiatorer (eller är det bara jag som är så gammal att jag kommer ihåg den tekniken)?

...Ritade en lite teoretisk bild högst upp och sedan ritade jag in flödet för avgasröret. De två rören på sidorna kommer suga in luft istället för att spotta ut avgaser...
 
Rätt så, möjligen kan väl de mindre sidorören kan ha en liten "flärp" invändigt för att störa gasströmmen från huvudröret - ungefär som ett gammaldags 1-rörs vattenburet värmesystem till radiatorer (eller är det bara jag som är så gammal att jag kommer ihåg den tekniken)?

Ja, de vet de katten.
 
Sista försök... - in Your dreams! Nehej Du, Du formaterar så snyggt att Du härmed utses till ordningsman för Daytona-listan:fakta :)

Ja jag håller med, bold och röd text och ordning på ett nästintill nazistoid sätt, jag tror vi hittat en listansvarig, eller vad säjer du DasKind? :banana
 
Sista försök... - in Your dreams! Nehej Du, Du formaterar så snyggt att Du härmed utses till ordningsman för Daytona-listan:fakta :)

Tackar för det :tummenupp haha
/Ordnignsmannen



Ja jag håller med, bold och röd text och ordning på ett nästintill nazistoid sätt, jag tror vi hittat en listansvarig, eller vad säjer du DasKind? :banana

Ja för fasen, jag ser till att den listan hålls fin, jag kommer vara framme med käppen illa kvickt om folk inte sköter den.

Det bästa vore om man kunde få den som STICKY, ingen som vet hur man gör?
 
Nash- jag får mitt Arrow den 27, ska fixa ljudklipp då.


(vågade inte kvota) du skrev ju nedanför listan:rofl

Rätt så, möjligen kan väl de mindre sidorören kan ha en liten "flärp" invändigt för att störa gasströmmen från huvudröret - ungefär som ett gammaldags 1-rörs vattenburet värmesystem till radiatorer (eller är det bara jag som är så gammal att jag kommer ihåg den tekniken)?

Självcirkulation så som det var innan cirkulationspumparna fanns?

Men då snackar vi ju överladdning:va
 
Last edited:
Gå och lägg Dig:mad:

:D . Skriv upp Dig på listan eller lägg till personerna på den då? Att äga en 675 är väl inget krav vad jag sett, att vara intresserad av brittiskt industrikonsthantverk räcker långt?

Vad säger vår listfuhrer? :hihi

Fan, jag vill också vara med på listan, saknar min hoj :/

Är någon intresserat av ett nytt 520-kit -1 kugg fram kan det vara värt att läsa denna tråd. För mig kostade det 43.50$ att få hem det, fraktkostnad i USA borde väl avgå. Ett bud på 150$ via privat försändelse?
 
Är någon intresserat av ett nytt 520-kit -1 kugg fram kan det vara värt att läsa denna tråd. För mig kostade det 43.50$ att få hem det, fraktkostnad i USA borde väl avgå. Ett bud på 150$ via privat försändelse?

+1 bak tror jag det var. Och även att han inte ville skeppa de utomlands. Eller missförstod min engelska mig tro? :)

Snart borde mitt 520-kit komma, DID ERV3-kedja och 2 kuggar upp bak. :hoppa

Sorry guys you are right...it is +1 in the rear, 0 in the front.

I am looking to get $150 firm and ill pay for ground shipping to anywhere in states ( I do not want to be sending this overseas).
 
Han ändrade sig en del lite senare i tråden (sidan 2-3)...

Du valde samma kombination som jag och peterf då. Jag har inte hunnit testa det ordentligt, men Peter verkade helnöjd med resultatet!

Vart köpte Du prylarna till slut?

+1 bak tror jag det var. Och även att han inte ville skeppa de utomlands. Eller missförstod min engelska mig tro? :)

Snart borde mitt 520-kit komma, DID ERV3-kedja och 2 kuggar upp bak. :hoppa
 
+1 bak tror jag det var. Och även att han inte ville skeppa de utomlands. Eller missförstod min engelska mig tro? :)

Snart borde mitt 520-kit komma, DID ERV3-kedja och 2 kuggar upp bak. :hoppa


Tjena, hur stor blir effekten av detta 2 upp bak byte? ska byta drivpaket snart också! Kommer den kännas mycket rappare eller lite rappare eller hur funkar det?
 
Han ändrade sig en del lite senare i tråden (sidan 2-3)...

Du valde samma kombination som jag och peterf då. Jag har inte hunnit testa det ordentligt, men Peter verkade helnöjd med resultatet!

Vart köpte Du prylarna till slut?

Aha, typiskt. Jag läste igenom de första inläggen bara sen skummade jag resten men missade det ;)

Jag köpte ifrån moto-racing.co.uk så det blev inom EU iaf. Skall köra slut på de sista av drivpaket som är på nu, börjar bli lite halvkasst. Sen skall 520-kitet på tänkte jag. Tror 2kuggar upp bak är rätt lagom kompromiss på våra hojar. Finns ju relativt bra med vrid orginal så detta tror jag blir bra. :)

Jasså, har peterf redan hunnit testa det? Köpte ju grejerna rätt sent i höstas har jag för mig..

Tjena, hur stor blir effekten av detta 2 upp bak byte? ska byta drivpaket snart också! Kommer den kännas mycket rappare eller lite rappare eller hur funkar det?

Inte en aning om hur det känns, inte testat än :D
Förhoppningsvis bör de kännas rappare. Och peterf var tydligen nöjd med sitt så skall du köra bana tycker jag du skall testa med ett par kuggar upp. Bara för gatkörning vet jag inte om det är värt det. Kanske nån annan kan svara på.. :)
 
Last edited:
Gå och lägg Dig:mad:

:D . Skriv upp Dig på listan eller lägg till personerna på den då? Att äga en 675 är väl inget krav vad jag sett, att vara intresserad av brittiskt industrikonsthantverk räcker långt?

Vad säger vår listfuhrer? :hihi

Ja för fasen, vi får ju inte vara omöjliga! Skriv upp dig på listan bara.
Men gör rätt :) hahaha, annars måste jag ta fram piskan!
 
Rent praktiskt motsvarar -1 kugg fram någonstans mellan +2 och +3 kuggar bak. Bägge alternativen ökar varvtalen med ca 5% för en given hastighet och reducerar på motsvarande sätt topphastigheten OM Du nu lyckas nå varvstoppet på sexan med originaldrevningen:)

Min lilla provtur innan vintern gav mersmak, med (ofrivilligt) framhjulslyft både på ettan och tvåan. Ettan känns redan som original lite för låg (= undviks vid banåkning, nya -09 har racekittets utväxling med högre etta som standard) så nu lär tvåan ge lite mer pulver ut ur långsamma kurvor.

Så "lagom" rappare kanske är rätt bedömning:)

J.Porta drevade väl -1/+2 och menade att det skulle ses som en ren banåkningssetup.

Tjena, hur stor blir effekten av detta 2 upp bak byte? ska byta drivpaket snart också! Kommer den kännas mycket rappare eller lite rappare eller hur funkar det?
 
Last edited:
Rent praktiskt motsvarar -1 kugg fram någonstans mellan +2 och +3 kuggar bak. Bägge alternativen slår ökar varvtalen med ca 5% för en given hastighet och reducerar på motsvarande sätt topphastigheten OM Du nu lyckas nå varvstoppet på sexan med originaldrevningen:)

Min lilla provtur innan vintern gav mersmak, med (ofrivilligt) framhjulslyft både på ettan och tvåan. Ettan känns redan som original lite för låg (= undviks vid banåkning, nya -09 har racekittets utväxling med högre etta som standard) så nu lär tvåan ge lite mer pulver ut ur långsamma kurvor.

Så "lagom" rappare kanske är rätt bedömning:)

J.Porta drevade väl -1/+2 och menade att det skulle ses som en ren banåkningssetup.


aha! intressant, men något i överkant av min modesta körstil kanske hehe! :tummenupp (hm, jag tycker även tvåan är lite låg orginal :va )
 
Daytona 675 Listan -2009


[Stockholm]
- LucaBrasi (södermalm) --> kingofmyempire@hotmail.com
- Saeco12 (Vallentuna)
- Sjökexet (Solna)
- Mindtwist (Skärmarbrink)
- Dan17 (Farsta)
- JakeTheFake --> d675@live.se
- TropaDeElite --> triumphd675[AT]hotmail.com
- Nash (Johanneshov) --> Nashiey@hotmail.com

[Göteborg]
- Cykelstyre --> imperiet[AT]hotmail.com
- peterf
- jojje
- DasKind --> klufs_w@hotmail.com
- Jessan
- abbanovitch (Stenungsund)
- Sebbe_H (675 Groupie) --> s_bbe@hotmail.com

[Trestad]
- StephanD (Har ingen hotmailadress så jag addar alla efter hand eller via pm)

[Linköping med omnejd]

- ninan --> Mantorp ninan675[AT]hotmail.com

[Strängnäs]

- HrHptm
- Qcludde

[Norrland]
- Hank - (Boden)
- Roffe_S - (Piteå) --> roffe_s[AT]hotmail.com

[Blekinge]
- Knugis - (Karlskrona) --> knugen_83[AT]home.se



OBS! Ska ni komplettera med ert namn / msn klicka alltid på "Svara-knappen" för att behålla formateringen. Självklart måste ni ta bort allt som har med QUOTE att göra. OBS! (TA EJ BORT DENNA TEXT)
 
Sebbe_H --- Vad glad jag blir att det äntligen är någon som kan komplettera listan riktigt :) :) :)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top