Triumph Daytona 675-tråden!

Hej hej.Har äntligen köpt en 675.a=)

Blev en Röd. -07.a uttagen Maj 2008. Köptes på Triumph Center.Hoppas jag blir nöjd nu men vad jag läst här verkar de flesta ägare rätt nöjda eller?Den var så jäkla fin så jag hoppas verkligen den uppfyller vad jag hoppas.
 
Last edited:
Hej hej.Har äntligen köpt en 675.a=)

Blev en Röd. -07.a uttagen Maj 2008. Köptes på Triumph Center.Hoppas jag blir nöjd nu men vad jag läst här verkar de flesta ägare rätt nöjda eller?Den var så jäkla fin så jag hoppas verkligen den uppfyller vad jag hoppas.

Kul med fler 675or i Götet! Du lär inte bli missnöjd med din cykel, synd att säsongen är så långt gången bara.

Ses säkert på GP eller annan plats i stan!
 
Hej hej.Har äntligen köpt en 675.a=)

Blev en Röd. -07.a uttagen Maj 2008. Köptes på Triumph Center.Hoppas jag blir nöjd nu men vad jag läst här verkar de flesta ägare rätt nöjda eller?Den var så jäkla fin så jag hoppas verkligen den uppfyller vad jag hoppas.

Grattis!!

Själv är jag väldigt nöjd :)
 
Hej hej.Har äntligen köpt en 675.a=)

Blev en Röd. -07.a uttagen Maj 2008. Köptes på Triumph Center.Hoppas jag blir nöjd nu men vad jag läst här verkar de flesta ägare rätt nöjda eller?Den var så jäkla fin så jag hoppas verkligen den uppfyller vad jag hoppas.

Grattis! Du har just köpt den roligaste cykeln som går att köpa.
Har haft ett tiotal hojar innan denna, allt mellan 500 och 1100 ccm, och den här är den roligaste.:D
 
:yoparty
Jaa jag har verkligen kollat runt på massa olika hojar men kommit tbka till Daytonan.Undrar bara hur fortsatta vädret blir..hoppas det blir lite milt så man kan köra några mil innan vinterskiten sätter igång..

Grattis! Du har just köpt den roligaste cykeln som går att köpa.
Har haft ett tiotal hojar innan denna, allt mellan 500 och 1100 ccm, och den här är den roligaste.:D

Tack föressten=) Den är ganska smidig även i stan eller?=)
 
Last edited:
:yoparty
Jaa jag har verkligen kollat runt på massa olika hojar men kommit tbka till Daytonan.Undrar bara hur fortsatta vädret blir..hoppas det blir lite milt så man kan köra några mil innan vinterskiten sätter igång..



Tack föressten=) Den är ganska smidig även i stan eller?=)
675:or mår illa i stadskörning, Pungt! Den skall gå hårt...
 
Daytonans motor är primärt designad för högvarvsegenskaperna, så svängmassa, ventiler, förbränningsrum, kamtider och -öppningar, tändkurvor och bränslemappning m.m. är inte optimala för cruisingegenskaper under 2k RPM.

En noggrann mappning med PCIII eller ännu bättre Tuneboy hjälper i viss mån upp de värsta olägenheterna men för att uttala sig mer specifikt behöver vi veta mer om Din setup (avgas, luftfilter, mapp i ECU m.m.).

Jag hoppas detta i viss mån kan besvara Din fundering - Ha de!

Du inser väl att det är direkt olämpligt att köra den på det vis du beskriver?
Det är förmodligen värre än att hålla varvstoppet konstant.
Ett sjuhelsikes förbränningstryck varvat med spikning = deadly!

Drar fram några äldre inlägg från tråden, gasa nu och kör inte i stan.:D
 
:yoparty Ja det det blir nog ganska mångsidig körning för min del bor i stan..men klart den ska ut och luftas rejält...kommer dock försöka behålla kortet..känner redan på mig det finns en överhängande risk att man blir av med det rätt snabbt annars :D

675:or mår illa i stadskörning, Pungt! Den skall gå hårt...

hehe den kommer gå en hel del på motorväg absolut men hem måste den ju så då blir det såklart stan en sväng.Det ska den nog överleva.Dock ej alltför ofta och ensidig körning.:D
Drar fram några äldre inlägg från tråden, gasa nu och kör inte i stan.:D

Jaa det är fan synd säsongen är såpass långt gången men inte mkt göra..Nej jag tror inte jag blir det allt jag hört är positivt.Ja vi lär ses<!Göteborg känns ju som en liten ankdamm ibland vet du om det är många i stan som har 675.or eller?Brukar se några stå på Vasagatan ibland.Föressten Stigfelts är alltid väldigt trevliga...vet inte vad ni har för uppfattning om Johans mc.s service eller Triumph Skåne? Stigfelts verkar ju ha vettiga servicepriser med..eller har jag fel?Vad jag förstått av disskusionerna så server många dom på andra ställen än just i "storstäderna" beror det på att servicen eller enbart priserna är bättre på t.ex Stigfelts mc?Bemötande på Stigfelts tycker jag iallfall vart bäst.Alltid trevliga.:yoparty

Kul med fler 675or i Götet! Du lär inte bli missnöjd med din cykel, synd att säsongen är så långt gången bara.

Ses säkert på GP eller annan plats i stan!
 
Last edited:

Någon som vet något försäkringsbolag där jag skulle kunna försäkra hojjen i ca 2-3 veckor? Sen ställa av den igen utan att bli tvungen att binda mig 1 år?
Hade så gärna velat köra lite innan den långa väntan.

Hör av er!

Tack!
 
Hade exakt samma tanke som du.Men försäkringsklassen runt denna hoj är IF det allra mest fördelaktiga.Och dom erbjuder sitt märkesförsäkringsalternativ på helår.Har ej hittat något bättre alternativ. Inget halvår inget korttidsalternativ.Garageförsäkringen är svindyr dessutom så att köra helår är inte dumt.För du sparar inte in mkt på att köra med en dålig försäkring.Men om du lyckas hitta någon skicka mig ett svar för jag har ej lyckats.Det är dyra försäkringar i den här klassen.
Bor i Göteborg.Nybliven ägare av en 675.a.:D :D


Någon som vet något försäkringsbolag där jag skulle kunna försäkra hojjen i ca 2-3 veckor? Sen ställa av den igen utan att bli tvungen att binda mig 1 år?
Hade så gärna velat köra lite innan den långa väntan.

Hör av er!

Tack!
 
Hello Triumphbröder EDIT: och systrar :tuttar :) !

Går i köpastankar på en D675 -06 och behöver er hjälp till att identifiera ett finfint exemplar. Vad har de haft för barnsjukdomar? -06 är väl första årsmodellen. Några varningstecken att känna till? Några moddar att leta efter (på gott och ont)? Garanitåtgärder som skall ha utförts?

Är intresserad av allt som e bra o veta när man ska kolla beggad D675!

Mvh
Danne
 
Last edited:
Hello Triumphbröder EDIT: och systrar :tuttar :) !

Går i köpastankar på en D675 -06 och behöver er hjälp till att identifiera ett finfint exemplar. Vad har de haft för barnsjukdomar? -06 är väl första årsmodellen. Några varningstecken att känna till? Några moddar att leta efter (på gott och ont)? Garanitåtgärder som skall ha utförts?

Är intresserad av allt som e bra o veta när man ska kolla beggad D675!

Mvh
Danne

Helt rätt att skaffa en! ;)
Det enda jag vet om som barnsjukdom var något med bränslerelät. Minns inte exakt vad det var för åtgärd men man kunde visst skjuta ECUn om man använde nödbrytaren har jag för mig. Någon annan är säkert mer insatt än mig i det och kan ge mer detaljerad förklaring. :)

Lycka till, du kommer inte bli besviken! :tummenupp
 
Hello Triumphbröder EDIT: och systrar :tuttar :) !

Går i köpastankar på en D675 -06 och behöver er hjälp till att identifiera ett finfint exemplar. Vad har de haft för barnsjukdomar? -06 är väl första årsmodellen. Några varningstecken att känna till? Några moddar att leta efter (på gott och ont)? Garanitåtgärder som skall ha utförts?

Är intresserad av allt som e bra o veta när man ska kolla beggad D675!

Mvh
Danne

:rolleyes: :hej
 
Någon som har monterat valtermoto fotpinnar typ1?

Det är hälskydden som är problemet.. Det är ju tänkt att man ska använda orginal och det funkar klockrent på höger sida men på växelsidan är det inte ett rätt! De gängade hålen är mycket mindre och sitter ca 10mm tätare än orginal..:va

mvh Henrik
 
Hello Triumphbröder EDIT: och systrar :tuttar :) !

Går i köpastankar på en D675 -06 och behöver er hjälp till att identifiera ett finfint exemplar. Vad har de haft för barnsjukdomar? -06 är väl första årsmodellen. Några varningstecken att känna till? Några moddar att leta efter (på gott och ont)? Garanitåtgärder som skall ha utförts?

Är intresserad av allt som e bra o veta när man ska kolla beggad D675!

Mvh
Danne

Jag har en -06:a och uppdaterade cykeln själv. Fick alla prylar av verksta´n. Monterade relä så att inte ECU:n skulle rasa och loctitade de fyra skruvarna på luftkanalen vid styrhuvudet. Det var inte gjort på min när jag köpte den privat.
Har hojen varit på service så är alla uppdateringar utförda. Om inte, ringer du bara en Triumph verkstad och uppger chassinummer så talar de om vad som skall göras på hojen i uppdateringsväg. Uppdateringarna är kostnadsfria (iaf i Strängnäs), men du kan göra dem själv.
 
Det är hälskydden som är problemet.. Det är ju tänkt att man ska använda orginal och det funkar klockrent på höger sida men på växelsidan är det inte ett rätt! De gängade hålen är mycket mindre och sitter ca 10mm tätare än orginal..:va

mvh Henrik

Jag har version 1.5, hälskydd? ja det borde jag fixa nånn gång men kan man verkligen använda orginal? Valtermoto har ju egna smuttare?
 
Jag har en -06:a och uppdaterade cykeln själv. Fick alla prylar av verksta´n. Monterade relä så att inte ECU:n skulle rasa och loctitade de fyra skruvarna på luftkanalen vid styrhuvudet. Det var inte gjort på min när jag köpte den privat.
Har hojen varit på service så är alla uppdateringar utförda. Om inte, ringer du bara en Triumph verkstad och uppger chassinummer så talar de om vad som skall göras på hojen i uppdateringsväg. Uppdateringarna är kostnadsfria (iaf i Strängnäs), men du kan göra dem själv.

Kanoninfo!
 
Jag har en -06:a och uppdaterade cykeln själv. Fick alla prylar av verksta´n. Monterade relä så att inte ECU:n skulle rasa och loctitade de fyra skruvarna på luftkanalen vid styrhuvudet. Det var inte gjort på min när jag köpte den privat.
Har hojen varit på service så är alla uppdateringar utförda. Om inte, ringer du bara en Triumph verkstad och uppger chassinummer så talar de om vad som skall göras på hojen i uppdateringsväg. Uppdateringarna är kostnadsfria (iaf i Strängnäs), men du kan göra dem själv.

Man kan också kolla vad som är gjort här om man har numret på hojen
http://www.triumph.co.uk/uk/7094.aspx
/N
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top