Triumph Daytona 675-tråden!

Hade lite strul med hojen igår som visade sig vara en säkring som gått. Byte det och efteråt startar hojen fint igen. Dock lyser felindikeringslampan.
Kan inte höra något onormalt ifrån motorn.
Har denna lampa enbart med insprutningen att göra eller kan den även ha något med smörjning/kylning att göra? Antar att man kan köra vidare ett litet tag så länge motorn kyls och får smörjning.
 
Hade lite strul med hojen igår som visade sig vara en säkring som gått. Byte det och efteråt startar hojen fint igen. Dock lyser felindikeringslampan. ...

Hojen har ett "limp-mode" om något allvarligare fel uppstår vilket innebär att ECU begränsar belastning och varvtal.

Läser Du på 675.net finns det många beskrivningar av att åtgärdade felindikationer försvinner efter 3 startcykler, dvs starta, kör varm och stanna. Nu har jag aldrig upplevt detta själv då jag läser av och återställer ECU själv.

Så är allt ok ska indikeringen försvinna. Annars får Du väl åka förbi och läsa av koden hos Din ÅF.

Lycka till!

@Triplekungen: Jag ligger aldrig under 6k RPM på bana... Jag upplever 675:an som likvärdig första gen R1, Aprilia RSV etc. 675:an är lättare och roligare än de nya litrarna och jag är inte så rädd för high-siders. Jag är dock sugen att prova nya bladen på bana... Såg en på Mittsverige 1-2/5 i gatutförande som åkte 1.00-tider racegruppen - verkar ju ha hur trevlig och kraftfull motor som helst!
 
Last edited:
Hojen har ett "limp-mode" om något allvarligare fel uppstår vilket innebär att ECU begränsar belastning och varvtal.

Läser Du på 675.net finns det många beskrivningar av att åtgärdade felindikationer försvinner efter 3 startcykler, dvs starta, kör varm och stanna. Nu har jag aldrig upplevt detta själv då jag läser av och återställer ECU själv.

Så är allt ok ska indikeringen försvinna. Annars får Du väl åka förbi och läsa av koden hos Din ÅF.

Lycka till!

Okey, bra att veta det med 3st startcykler.
Jag skulle köra till verkstaden för att kolla upp det men efter ca 10mins körning (typ 2km innan verkstaden) så slocknade lampan. Stannade och stängde av och startade för att se om de kom tillbaka. Men det gjorde den inte och nu har jag kört hela dagen utan att den lyst igen. :)

Tack för svaret! :)
 
Såhär blev baken efter min ombyggnad, observera min lilla blinkerslösning precis bakom Shoie märket. Har bytt till ett 15-drev ifram också, gjorde den lite roligare att slanga med :yoparty
 

Bifogat

  • Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    120.3 KB · Visningar: 135
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    139.3 KB · Visningar: 129
Såhär blev baken efter min ombyggnad, observera min lilla blinkerslösning precis bakom Shoie märket. Har bytt till ett 15-drev ifram också, gjorde den lite roligare att slanga med :yoparty
Jag var i färd med att ta bort värmeskölden för att kunna använda hålen på sidan under (som triumph verkar bjudit på för blinkersmontage). Men tyckte dämparen såg ut att sitta lite väl nära plasten på sidorna eftersom den är så bred så jag sket i det.
 
Last edited:
Jag var i färd med att ta bort värmeskölden för att kunna använda hålen på sidan under (som triumph verkar bjudit på för blinkersmontage). Men tyckte dämparen såg ut att sitta lite väl nära plasten på sidorna eftersom den är så bred så jag sket i det.

Min lösning var både lätt och billig, tog typ 1 timme och kostade cirka 200kr. Skicka ett PM om du vill kika på den. Finns vid Sveavägen.
 
Var det dig jag såg köra mellan oss bilar i klaratunneln i måndags? Och igår mot brommaplan?

Inte omöjligt, om det var en svart Daytona med No Fear dekaler så var det garanterat jag. Är ledig imorgon o kommer vara i garaget fram till 16.30. Skickar ett pm till dig med mitt nummer.:tummenupp
 
Daytonas sitthöjd

Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.
 
Ja då börjar de dra ihop sig till massa bandagar o kraschkåpor är inhandlat men inga krasch puckar, tänkte göra de själv, men en liten fråga, vart ska man sätta dom??
 
Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.

Hej!
Sadelhöjden på Daytonan är 835 mm, vill jag minnas. Det är högst i klassen men å andra sidan är hojen smal. Min fruga som är 170 cm, har inga problem
att hantera hojen.
Den känns ju jäkligt lätt också. Exempelvis leder man den i garaget med bara en hand på styrkronan.

173 cm, lär ju inte vara några som helst problem om man inte har taxben.
 
Hallå

Hej.Tack för svaret.Har lovat en polare att provköra den då jag väl köpt den och han är just runt 172-173 så därför ville jag veta om höjden hade stor betydelse men tack för ditt svar det var jättebra.Är ruskigt sugen på att köpa en i år verkar som de flesta haft positiva erfarenheter av 675.an? så det lutar nog åt att köpa en nästa sommar.Är dock helt apatiskt retarded när det gäller att välja färg...vill ju gärna ha en som är snygg men som man inte tröttnar på så snabbt...står mellan rött eller svart..svårt bestämma men men..graphite var snygg med iof..men just nu står det mellan svart eller tornado red.
:D






Hej!
Sadelhöjden på Daytonan är 835 mm, vill jag minnas. Det är högst i klassen men å andra sidan är hojen smal. Min fruga som är 170 cm, har inga problem
att hantera hojen.
Den känns ju jäkligt lätt också. Exempelvis leder man den i garaget med bara en hand på styrkronan.

173 cm, lär ju inte vara några som helst problem om man inte har taxben.

snygga alla färger är ju en smaksak dom hade endast inne röd och svart på Johans så jag har inte hunnit kolla in de andra färgerna irl.Vet du om det kommer några förändringar med hojen till 2009?
 
Last edited:
Tycker det skulle vara kul om man kunde mötas upp ett gäng Daytona piloter och dra en repa i Stockholm, någon som är intresserad?
 
Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.

Nej 170cm räcker gott & väl för att köra daytonan, den är som sagt hög men smal.
Jag själv kan hantera den bra & är 160cm bara, nu har jag iofs sänkt den fram & bak en aning men det var inte tvunget.
 
Ok.tycker du sänkningen har påverkat något vad gäller köregenskaper?Sänkte du den själv eller på verkstad?:D


Nej 170cm räcker gott & väl för att köra daytonan, den är som sagt hög men smal.
Jag själv kan hantera den bra & är 160cm bara, nu har jag iofs sänkt den fram & bak en aning men det var inte tvunget.
 
Bra initiativ! Dock bara haft kortet i ett år så är det bulten/bogan i gp-tempo passar jag.

Tokkörning var inte riktigt min tanke, det gör jag hellre själv. Min tanke var mer att snacka lite skit, jämföra erfarenheter, ta en mjukglas, hänga lite med likasinnade. Helt enkelt ha ett mål o köra så alla hänger med.
Men det verkar bara bli du o jag:D
Har liggvecka från måndag så det är bara att höra av dig så kan vi ta en tur
 
Tokkörning var inte riktigt min tanke, det gör jag hellre själv. Min tanke var mer att snacka lite skit, jämföra erfarenheter, ta en mjukglas, hänga lite med likasinnade. Helt enkelt ha ett mål o köra så alla hänger med.
Men det verkar bara bli du o jag:D
Har liggvecka från måndag så det är bara att höra av dig så kan vi ta en tur

Det vore ju kul, jag hänger gärna på.
Fast just denhär veckan funkar bara fredag för mig.
 
Det var en bra ide...nästa sommar..då jag införskaffat en 675.a följer jag gärna med..med eller utan mjukglass=):tummenupp
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top