Triumph Daytona 675-tråden!

Däck?

Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty
 
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

Har ingen erfarenhet av de däcket du nämner.
Jag kör själv på supercorsadäck. Köper beg ifrån SST-klassen. Slitna på sidan men väl bevarade i mitten där jag sliter mest.. :)
 
Har ingen erfarenhet av de däcket du nämner.
Jag kör själv på supercorsadäck. Köper beg ifrån SST-klassen. Slitna på sidan men väl bevarade i mitten där jag sliter mest.. :)

Var får man tag i det har samma problem sliten i mitten och mer eller mindre oanvänt på sidan???
 
]Prata med TriumphCenter om det där med oljan, fråga varför min inte drar någon, när alla andra verkar göra det!!
Dom sa att alla som kört in sina 675:or rätt drar ingen olja direkt, skönt att man var så noga i början, det betalar sig alltså:)[/QUOTE]

Har du kört in motorn enligt tips från denna websidan då?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

HB
 
]Prata med TriumphCenter om det där med oljan, fråga varför min inte drar någon, när alla andra verkar göra det!!
Dom sa att alla som kört in sina 675:or rätt drar ingen olja direkt, skönt att man var så noga i början, det betalar sig alltså:)

Har du kört in motorn enligt tips från denna websidan då?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

HB[/QUOTE]

Mycket intressant läsning! tackar! :yoparty Men hur appliceras det på "dra mycket olja/dra lite olja"?
 
Jag fick punka på mitt andra Supercorsa PRO när det var ganska nytt. Slängde i punkaspray och sedan gick det perfekt tills det var slutkört.


Jag tryckte i punkaspray och körde en hel dag utan problem men sen tog jag däcket till jobbet där dom pluggade det, tur man jobbar på verkstad :)

Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

När mina däck är slut tänker jag slänga på Pilot Power 2CT, grymt bra däck som jag kan rekommendera :yoparty
 
Last edited:
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

Har kört ett par st dragon supercorsa (ej gatdäcken) och Metzler M3. För nuvarande ett par Dragon supercorsa.
 
Ring Du triumph och visa upp tanken. Det har funnits problem med lack på tankarna och någon här har också fått sin utbytt på garantin (klarlack som lossnat). Min -06 har bra utsida men man ser att den vita insidan repas lätt så jag håller alltid i pistolen medan jag tankar...

Grattis till en fin hoj förresten:tummenupp
Var iväg i måndags så de borde höra av sig nästa vecka.
Tack, en svart hade man dock inte tackat nej till ;)

Lust & ork att ta ett kort så man får se?
såhär ser det ut
 

Bifogat

  • IMG_2634.jpg
    IMG_2634.jpg
    99.5 KB · Visningar: 80
  • IMG_2636.jpg
    IMG_2636.jpg
    102.3 KB · Visningar: 78
...såhär ser det ut

För eländigt - klart Du ska ha en ny tank. Säg åt Din ÅF att jag köper den gamla för en billig peng:) .

Oljeförbrukning. Ett helvetenskapligt test med min hoj den 2:a maj bekräftar att när den får rejält med smisk under en dag på banan dricker den 3 "kryss" på stickan, vilket motsvarar 1-2 dl. Vid gatkörning tar den nästan inget alls, trots att vi generellt sett inte pratar touringtempo...

Konsencus av diskussionerna verkar ju vara att man ska kolla nivån med tätare intervall vid bankörning eller hård gatkörning. Detta gäller oavsett inkörningsmetod utan verkar helt enkelt vara knutet till motorkonstruktionen. Låter det förvånande? :)
 
Håller med dära.

På min hoj (inte 675) så hade jag för mycket vatten i, vilket resultera till att den blev väldigt varm, väldigt snabbt, speciellt när man stog stilla.

Kan vara att det är lite för mycket vatten i helt klart.
Hade den i max innan & har tömt det något men får nog släppa ut ännu mera.
Tack för tipset!
 
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Eller haft problem med att laddningen inte fungerar? På min dog batterit helt häromdan.han jag köpte min av hade inte laddat Eller(motionerat) batterit i vinter så de hade dragit ur sig men så hade han ladda upp de och då funka de igen men när jag kört i ett antal turer med cykeln i 1 och halv vecka så tvärdog batterit.. eller ja först så efter att jag kört och stängt av den och den stått i en halv timme så blinka bara motorlampan och den vägra å starta och man hörde inget från insprutningen heller som man gör när man vrider på tändningen så jag fick startat den med start kablar och då fick jag igång den.. Men den blödra lite och motorlampan lös plus att den visa att den gick 30 km/h fast den stod still. sen körde jag en bit och sen tvärdog den och va helt sten dö på ström.. Så nu har jag beställt nytt batteri men tänkte mest om n ån haft liknande problem så att de inte har nått med att cykeln överladdar batterit me för jag tänker mäta så fort jag får nytt batteri Mvh JOhan
 
Jag har ingen 675 men läst hela tråden pga att jag ev. köper en i dagarna.
Som jag förstått det är batteriet ett "svagt kort" på 675 och det är flera, tidigare i tråden, som skrivit om sina problem med just batteriet.

Köp nytt bara...
 
Last edited:
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Eller haft problem med att laddningen inte fungerar? På min dog batterit helt häromdan.han jag köpte min av hade inte laddat Eller(motionerat) batterit i vinter så de hade dragit ur sig men så hade han ladda upp de och då funka de igen men när jag kört i ett antal turer med cykeln i 1 och halv vecka så tvärdog batterit.. eller ja först så efter att jag kört och stängt av den och den stått i en halv timme så blinka bara motorlampan och den vägra å starta och man hörde inget från insprutningen heller som man gör när man vrider på tändningen så jag fick startat den med start kablar och då fick jag igång den.. Men den blödra lite och motorlampan lös plus att den visa att den gick 30 km/h fast den stod still. sen körde jag en bit och sen tvärdog den och va helt sten dö på ström.. Så nu har jag beställt nytt batteri men tänkte mest om n ån haft liknande problem så att de inte har nått med att cykeln överladdar batterit me för jag tänker mäta så fort jag får nytt batteri Mvh JOhan

Som Walle skriver.
Batteriet är känsligt, själv köpte jag ett nytt Tudor/Exide för 600 :- i våras.

Men det har hänt att laddningsregulatorer har pajat på 675:or också.
Att mäta är nog en god ide´så du inte bränner det nya batteriet också.
Själva regulatorn hittar du precis framför bakstötdämparen.
Den har ändrats till utseendet på senare 08:or.
 
Som Walle skriver.
Batteriet är känsligt, själv köpte jag ett nytt Tudor/Exide för 600 :- i våras.

Men det har hänt att laddningsregulatorer har pajat på 675:or också.
Att mäta är nog en god ide´så du inte bränner det nya batteriet också.
Själva regulatorn hittar du precis framför bakstötdämparen.
Den har ändrats till utseendet på senare 08:or.

stämmer, jag fick min generator utbytt på garanti! samma symptom, nyladdat batteri drar ur direkt, generatorn laddar mao inte! stendog mitt i korsningen fridhemsplan, fick bärga hem :gnissla
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top