Triumph Daytona 675-tråden!

Någon som vet vad ett original slipon går på i affären, har ett ett som ja ska sälja o vet inte vilket pris ja ska sätta på de!

Yes! Då var de klart! Är nu mera stolt ägare till en grå 675a -06 m TBR-slip on!
Nu blir de åka av i veckan, o hela sommaren för den delan, 3 dagars banåkning bokad på Gotland oxå, kan ju knappt bli bättre!:yoparty

Byta håll på växlingen?

Är det någon som vänt på växlingen, märkte förra året att de gick fortare om man växlade upp åt andra hållet, någon som gjort detta o kan komma m tips, tittade lite igår o såg att de var väldigt trångt om ja skulle vända på original delaran!:confused:

//Johan

Dreva om hojen?

Är det någon som har prövat att sätta på ett en kugg mindre framdrev?
Hur blev hojen jämfört med original isåfall?

Premiärturen gjord idag på förmiddagen:tummenupp
Har bara positivt att säga hittills på dom 14 mil det blev.
Måste säga att jag blev positivt överraskad av vridet, har ju kört Ducati tidigare när det gäller sporthoj och HD chopper innan det samt ett par stånka offroader. Trodde det skulle kännas mer som allt eller inget men så var det definitivt inte. Så nu gäller det bara att köra in både hoj och mej så blir det alldeles säkert en fullträff av hojval. Vad jag kommer ihåg från 748:an så var det mer häng på armarna där, så det här kändes mer touringvänligt om man får kalla den det:tungan

smart, dunka upp bild!! :)

Sorry att det tog tid, men här kommer bilderna på mina hemgjorda hjälmkrokar.
Jag använde mig av befintliga skruvar och skruvhål, så ingen åverkan på hojen är gjord.

Bifogat

• IMG_1833.jpg
    IMG_1833.jpg
    64.3 KB · Visningar: 97
  • IMG_1834.jpg
    IMG_1834.jpg
    77 KB · Visningar: 211
  • IMG_1835.jpg
    IMG_1835.jpg
    74.2 KB · Visningar: 84
  • IMG_1836.jpg
    IMG_1836.jpg
    75.3 KB · Visningar: 90

Bifogat

• NGCA.JPG
    NGCA.JPG
    100.3 KB · Visningar: 118
Last edited:
Jag har deras "gatset".....lite vrid och passande är det ju alltid med kraschisar. Fast jag har bara borrat för de befintliga fästena i ramen. Sen stripade jag bara resten.

Sket i att lacka dem med, lite klistermärken så blir det bra :D

Okey, tack så jättemkt för infon! Kommer nog bli sådana någon gång i sommar eller höst. :)

Igår fick jag min nya kärlek!:) Svart och fin är den!! Hämtade den 25 mil från Malmö så det blev en rätt bra 1a tur! Har hunnit med ca 5 mil idag också, man vill ju få den inkörd så snabbt det bara går! Hur många mil tycker ni den ska ha gått innan man kan börja köra den på riktigt?

Igår fick jag min nya kärlek!:) Svart och fin är den!! Hämtade den 25 mil från Malmö så det blev en rätt bra 1a tur! Har hunnit med ca 5 mil idag också, man vill ju få den inkörd så snabbt det bara går! Hur många mil tycker ni den ska ha gått innan man kan börja köra den på riktigt?

Vänta till efter första servicen iallafall. Se till att få i helsyntet då.

köpte en 675 -06a här i dagarna och var ute o körde igår. bensinlampan börja lysa så jag åker o tankar. Upptäcker då att en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va

nån som varit med om detta? får ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.

köpte ...en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va ... ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.

Ring Du triumph och visa upp tanken. Det har funnits problem med lack på tankarna och någon här har också fått sin utbytt på garantin (klarlack som lossnat). Min -06 har bra utsida men man ser att den vita insidan repas lätt så jag håller alltid i pistolen medan jag tankar...

Grattis till en fin hoj förresten:tummenupp

Dricker olja?? någon som har problem m att hojen dricker olja, o isf hur mycket? tror min slurkar i sig lite iaf!

köpte en 675 -06a här i dagarna och var ute o körde igår. bensinlampan börja lysa så jag åker o tankar. Upptäcker då att en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va

nån som varit med om detta? får ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.

Lust & ork att ta ett kort så man får se?

Var på Anderstorp idag och såg SST600. 675an kom på 3e plats. :banana
Lätt gött som fan med Arrowsystemet på. :)

Jag har sett att det finns rätt små slipon som är på sidan av hojen till daytona. Är det någon som har koll på vem som säljer, ljud, pris osv?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT