Triumph Daytona 675-tråden!

Enda jag vet är storleken när jag kikade på det. Här finns en del info om systemet :)
http://www.twobros.com/cgi-bin/shop...TBRSearchResult-Simple-Tri-Daytona675-06.html

Är oxå intresserad av de systemet. Inga problem med plats/utrymme beroende på vilket av de 2 systemen man väljer lr, om någon vet?

Kika i mitt garage, har ett M2 som är det mindre utav de två. Finns inga utrymmesproblem vid montering oavsett vilket du väljer. De är ju gjorda för 675:an :D
 
Kika i mitt garage, har ett M2 som är det mindre utav de två. Finns inga utrymmesproblem vid montering oavsett vilket du väljer. De är ju gjorda för 675:an :D

Gah :huvet Så klart det är!
Jag är för trött nu tror jag för att ställa frågor.. ;)
 
En liten fråga:

Finns det nåra här som är lite längre, som kör en 675?
Är själv 1.92 lång,väger 80kg så jag vet ej om den kommer vara lite för kompakt för mej (sitta kan man göra på alla hojer, men när man ska köra).
Är sugen att byta skogen mot vägen (Bana) Men är helt grön inom R-hojar.
Så man vet inte riktigt vad man vill ha, eller som passar :confused:
 
Nån som hör nåt svagt ljud, typ tickand (brist på annat ord) ifrån motorn ibland. Vet inte om jag inbillar mig lr inte men..

Min tickar som fan oxå, mest hela tiden. Har fått för att det är
bränsleinjektorerna som väsnas. Kolla annars ifall avgassystemet
sitter som det ska, bultarna ska visst kunna släppa = ett visst
tickande...
Motorn överlag för ganska mycke oväsen på dessa maskiner...

En liten fråga:

Finns det nåra här som är lite längre, som kör en 675?
Är själv 1.92 lång,väger 80kg så jag vet ej om den kommer vara lite för kompakt för mej (sitta kan man göra på alla hojer, men när man ska köra).
Är sugen att byta skogen mot vägen (Bana) Men är helt grön inom R-hojar.
Så man vet inte riktigt vad man vill ha, eller som passar :confused:

Det funkar om man inte e för kinkig, är själv 1.93 o 90kg. Visst, 675:an
är inte världens största men jag tycker faktiskt att det funkar ändå så
länge man inte har nån bakpå. Sitter bra mycke bättre o bekvämare
på den än på min gamla 916 jag hade innan....
 
Last edited:
Tjena! Funderar på att byta från Speed triple 1050 till 675, kan det va nått? Hur går senaste snacket inom försäkrings svängen, kommer IF-premien höjas nästa år, vad tror ni? :gnissla
 
Min tickar som fan oxå, mest hela tiden. Har fått för att det är
bränsleinjektorerna som väsnas. Kolla annars ifall avgassystemet
sitter som det ska, bultarna ska visst kunna släppa = ett visst
tickande...
Motorn överlag för ganska mycke oväsen på dessa maskiner...

Skall ha in den på serviceärende för nödbrytaren, skall fråga då. Jag är ingen meckare så sånt ger jag mig inte på :)
Då är de iaf inget jag inbillar mig..

Tjena! Funderar på att byta från Speed triple 1050 till 675, kan det va nått? Hur går senaste snacket inom försäkrings svängen, kommer IF-premien höjas nästa år, vad tror ni? :gnissla

Jag kollade med IF ang just det. Tror inte det kommer skilja så jättemkt i premien. Dels så sa dom på IF att Triumph "bestämt" 675an skall ligga i vanliga sport-klassen. Sen har det inte vart så många olyckor (av vad jag hört) heller så tror inte de höjas så jättemkt om det skulle höjas.

Vill du veta mer så ring IF och fråga :)

PS. KLART DU SKALL HA EN 675a ;) Underbar hoj! DS.
 
Last edited:
Har inte skrivit på några dagar nu men det beror ju naturligtvis på att jag fick min 675:a i onsdags så det har inte blivit så mycket tid för annat:)

Håller på och klurar lite hur jag ska göra med blöjstjärten bak:confused:

Om någon har en snygg lösning så får ni gärna berätta hur ni gjorde och vilka delar som krävs. För det måste ändras fortare än kvickt!!!!!!!!

Sitter och väntar på att det ska torka upp på vägarna nu. Ska ju bli fint idag men är fortfarande lite blött!:mad: :mad:
 
Hallå!

Skönt att 675 tråden kom upp här precis när jag logga in.

Tänkte fråga er angående 675:an. Jag har idag en Z1000 -06 och funderar på att se mig omkring efter nåt annat, och 675:an är en som kanske ligger som alternativ 1!
Har ni några råd när det gäller 675:an, såsom för och nackdelar??

Tycker man har lyckats ruggigt bra när det gäller utséendet på den!
Som sagt, maskinen i den har jag inte erfarenhet av...

Skulle uppskatta svar! :tummenupp
 
Tackar j.porta, det var billigare hos motopro så jag beställde därifrån istället.

Vad är det nu man behöver pilla med om man slänger på sliponet? Jag är rätt ny på det här med tung mc förstår ni :D
 
Tackar j.porta, det var billigare hos motopro så jag beställde därifrån istället.

Vad är det nu man behöver pilla med om man slänger på sliponet? Jag är rätt ny på det här med tung mc förstår ni :D

Av med kutsen och bakre kåpan (4 skruv, tar 2 minuter).
Lossa klämman mellan sliponet och avgasröret (1 skruv)
Lossa sliponet (några skruv) och vrid försiktigt loss sliponet.
I vanliga fall brukar man mappa om motorn, men i ditt fall ska ju bågen vara strypt så det behövs ju ej.
Skruva på det nya.
Hör av dig om du behöver hjälp, vi bor ju rätt nära!
 
Tja jag har läst igenom tråden, mycke bra läsning. Har bestämt mig för att köpa en Daytona 675 och ska kolla på en begagnad nu i helgen...
Nån som har några tips på vad jag ska kolla efter, vanliga fel eller barnsjukdomar. Är det något jag ska lyssna efter elle så?
För jag kommer bara göra en kortare provtur ( har inget kort än )

Det är en 07a med 200 mil på mätaren...
 
Är det någon som vet om det går att köpa bak kåpan i kolfiber? StefanD kanske vet? Verkar ju vara lika tänd på kolfiber som jag! Är även tacksam om nån kan upplysa mig var det är billigast att beställa delar ifrån. Fast det kanske är helt olika beroende på vad man ska beställa?????
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top