Inkörning...
Ja det är lustigt. Och många åsikter. Men varför tror ni att fabriken tar sig tid och besvär med att tillverka och klistra inkörnings-dekaler på tanken?
Det är ju jävla jobbigt att följa inkörningsdakalen till punkt ock pricka. max 3000 varv upp till xxx km, max 4000 varv upp til xxxx km, osv..... Sätter dom dit inkörningsdekalen bara för att jävlas med sina nya kunder?
Naturligtvis är alla motorer testkörda innan montering i ram. Och där kan man klara den första kritiska inkörningstimmen eller så. Det undviker så dom största problemen. Men man har knappast tid til resten av alla inkörninsgtimmar för att komponenterna rigtigt ska sätta sig och samarbeta optimalt. Några säger att det inte behövs längre. Kanske det, vem vet. Men varför envisas fabriken med att klistra dit inkörningsdekaler?
Jag vet säljare som tar bort inkörningsdekaler "för att det inte behövs". Det är deras egen uppfatttning. Nästan alla bilsäljare gör likadant. Det verkar ju som om bilen/MCn har högre kvalitet när inkörning "inte behövs". Inkörning är gammaldags. Säljarna av bilar/MC vet att kunden sällan behåller sin nya bil/MC mer än 2-3 år ändå. Blir sällan problem på den tiden, och om verkstan får något att göra så är det ju bra. Men jag är kanske för cynisk?
Istället för att gissa och tro på rykten, så kunde man maila fabriken (inte säljaren) och fråga om inkörning.
Jag tar inga chanser med nyinköpt leksak, bil eller MC. Och undrar fortfarande varför fabriken envisas med att klistra dit inkörningsdekaler?