Triumph Daytona 675-tråden!

De krashkåporna var fan i mig snygga i vitt, ojojoj vad godis det finns till
675-orna


Hittade lite grejer på e-racing, riktigt billigt:tummenupp

Ser fram emot den första bankörningen med Trajjan !
 
som kommer i slutet på mars. köpte till orginal slipon som ska monteras och sen mappning.Beställde även en hel del carbon delar och cuts så snart ska det skruvas inför våren.Är det nån här på forumet som beställt led bakljuset med inbyggd blinkers från clear alternatives?. Tror jag beställer direkt ifrån deras sida,behövs extra reläet som dom vill sälja till eller går det att lösa med lite motsånd för att få den att blinka normalt.
Funderar ochså på ev. xenon konvertering och utbyte av parkeringsljus till led,så om nån här vet vad parkeringslamporna/halvljuset har för socklar/watt skulle jag bli glad.
Tack på förhand/ Magnus

Din hoj kommer att bli svår att skilja från min:tummenupp , har alla dom modsen som du beskriver frånsett att jag har alla kolfiber delar.
Skippa inbyggd blinkers, du kommer att synas dåligt, köp orginal tbh baklampan istället
A9700074_2562.jpg
 
Last edited:
Har beställt mig en svart 675-a, vill köra bana mer (det är ju hojen gjord för).
Måste man köra licens/oförsäkrat ifall man ska köra nån bandag, isf var köper man krashpuckar (bäst,billigast)?
Surt att köra oförsäkrat med 110 000 kronors hoj, tips , erfarenhet nån?

http://www.ngc-racing.se/

Dem saljer kraschkapor till 675an, helt satt kostar 4000 skr


:tummenupp
 
Kan bara gratulera! En underbar hoj =)

köpte en 675:a i höstas, och bytte bort min gamla gixxer!!!
Ångrar det inte en sekund...
 
Last edited:
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?



Kan bara gratulera! En underbar hoj =)

köpte en 675:a i höstas, och bytte bort min gamla gixxer!!!
Ångrar det inte en sekund...
 
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Inkörnig= segdra inte, ligg inte på allt för höga varv, växla mycket, allt enl handlaren där jag köpte min.

Ja, den kan dra rejält med olja enl Triumph, tom nu har de ersatt på grantin när kunder kört torrt på olja, gör du det nu blir det dyrt för dom har lagt till i instruktionsboken att man skall kontrollera regelbundet.

Om den höga förbrukningen gäller alla hojar vet jag inte, min har endast rullat180 mil och under dessa sker ju ett oljebyte så jag har ingen klar bild ifall förbrukningen är hög.
 
...Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?...Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Inkörning - INTE segdra (viktigast), inte konstant gaspådrag/varvtal under långa perioder (ligg hellre lite omväxlande av/på) öka varvtalsmaxet successivt. Kör tuffare än Du tror...

Oljeförbrukning - bytte innan vintern vid mätarställning 535 mil (tidigare 1 byte efter inkörningen - ca 80 mil) och hade fyllt en gång under den körsträckan <0.5 liter...

Bandagar - Folksam har vettigt pris och tillåter bankörning på SMC-arrangemang samt bankörning under "icke tävlingsmässiga förhållanden". Min bedömning är att en RR-träning inte går in under den definitionen. Det finns dock mycket skrivet om detta i försäkringsforum. Jag har gjort en "egen" bedömning att bandag och körpass med endast andra försäkrade hojar under skolmässiga förhållanden ger mig en chans att få ut ersättning för vagnskada vid en ev. vurpa.

Vill vi pressa vår D675 till max och hitta våra egna gränser som förare på en RR-träning är det nog inte mer än rätt mot övriga försäkringstagare att vagnskadedelen inte gäller...

Att inte rasta sin D675 på bana någon gång är nog tyvärr lika med att inte uppleva sin maskin i sin bästa miljö...

Ha de!
 
Kraschpuckar

Nu har jag beställt kraschpuckar från www.rg-racing.com till styret, gaffeln och svingen. Beställde även för ramen från www.t3-racing.co.uk
Ingen av dessa behöver någon modifiering av kåpor eller andra ingrepp på hojen.
Någon som provat stomgrip traction pad från www.jacklilley.com?
Ibland skulle det vara gott med bra fäste mot tanken.

Ha det gott, för nu är det vår med 675!
 
Folksams SMC-försäkring...

Jag vill bara tipsa Er om att kolla upp Folksams SMC-försäkring.

Jag är över 35 år, och bor i villa i Norrland, men ändå... - jag betalar 5 458:- hel/helår:tummenupp

DET tycker jag var ett bra pris!

Ha de!
 
NU är det på plats

Måste bara visa mitt nya slip-on från Spanien. Låter gott både "street legal" och utan insatser. :yoparty

Nu är det bara att få dit diodblinkers och vänta på våren.
 

Bifogat

  • 675_1.JPG
    675_1.JPG
    119.9 KB · Visningar: 273
Måste bara visa mitt nya slip-on från Spanien. Låter gott både "street legal" och utan insatser. :yoparty

Nu är det bara att få dit diodblinkers och vänta på våren.

Snyggt som tusan:tummenupp ! Påminner starkt om Sharks, men det är väl IXIL:s slip-on?

Grattis och...

Ha de!
 
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Det finns massor av inkörnings länkar. Dom flesta säger att man har cirka 20 minuter på sig att slita ihop kolvringar och cylinder. Starta upp låt gå en kort stund så att det blir olja överallt därefter varva ordentligt ingen segdragning och sluta inte innan 20 minuter.

Förklaringen kortfattat är att alla moderna hojar har kolvringar som pressa mot cylinderväggen med hjälp av tryck. Lågt varv och försiktig körning = inget tryck och cylinderväggarna får en hård yta innan passform uppnåtts = lägre komp. Efter 20 min är cylinderväggar och kolvringarnas yta hårda och sen blir det inte bättre.

Skall försöka hitta den bästa sidan som beskrev detta.

Enligt flera tester kan man vinna ett antal HK på detta jämfört med att följa manualen. Så det har jag gjort på båda mina triplar.


Edit: ca 20miles inte 20 minuter
 
Last edited:
Jag vill bara tipsa Er om att kolla upp Folksams SMC-försäkring.

Jag är över 35 år, och bor i villa i Norrland, men ändå... - jag betalar 5 458:- hel/helår:tummenupp

DET tycker jag var ett bra pris!

Ha de!

Vad har dom för krav för att kunna teckna den, är som du "host,harkel" 35+.
Kör med Triumph-If som jag trodde var billigast
 
Last edited:
Det finns massor av inkörnings länkar. Dom flesta säger att man har cirka 20 minuter på sig att slita ihop kolvringar och cylinder. Starta upp låt gå en kort stund så att det blir olja överallt därefter varva ordentligt ingen segdragning och sluta inte innan 20 minuter.

Förklaringen kortfattat är att alla moderna hojar har kolvringar som pressa mot cylinderväggen med hjälp av tryck. Lågt varv och försiktig körning = inget tryck och cylinderväggarna får en hård yta innan passform uppnåtts = lägre komp. Efter 20 min är cylinderväggar och kolvringarnas yta hårda och sen blir det inte bättre.

Skall försöka hitta den bästa sidan som beskrev detta.

Enligt flera tester kan man vinna ett antal HK på detta jämfört med att följa manualen. Så det har jag gjort på båda mina triplar.



Edit: ca 20miles inte 20 minuter

Alla nya Triumph körs i bromsbänk på fabriken, bla, kontrolleras att max effekt ligger inom toleransen. Därefter tappar man oljan, silar den, och häller i igen.
Det som lämnas åt kund att "köra in" är bla, växellådsdrev odyl,
Det tror jag inte han stötstångsmecken från USA du länkade till tänkte på.
Tänk vad stort genomslag en sida kan få bara innehållet passar läsarna :confused:

Inkörning har vi redan ältat minst en gång i denna tråd.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top