Triumph Daytona 675-tråden!

Nånn som mätt med TwoBrothers? såg att det finns en ljuddämparinsats som dämpar med 2-3 db!

Har du ett TBR? För "insatsen" är den guldfärgade pipen som sitter i, sen finns den i olika varianter. Bland annat en riktigt smal som egentligen är till deras cross/offroad-ljuddämpare.

Har aldrig mätt upp mitt, men är definitivt övertygad om att det låter mer än det som är stansat på ramen. Mycket mer...

Sen vet jag att andra har helt skilda åsikter ( Roffe S) :D

Kanske värt att prova den här...borde gå att kombinera med den redan befintliga om man tar bort "mellanringen/packningen" som ligger där orginal.
 
Last edited:
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-techen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:
 
Last edited:
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-tecen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:

hehe nice! själv funderar jag på att borra hål i sidoplast stycket vid batteriutrymmet och sätta fast ett cigguttag! Alltid skönt att kunna bolma när man är ute och gasar :D
 
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-tecen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:
Kommer att bli bra, har kvar mitt orginalbatteri på hojen. Har som rutin att när jag ställer den hemma så in med C-techen direkt.

Enda jag gjorde i vintras med, av med sadel och på med laddaren. Hoppade igång så snällt....även om vi körde här ner i Jan eller om det var feb :gnissla
 
Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?
 
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-techen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)
 
Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Kolla regulatorn, jag fick en ny på garanti, det började ryka om den! :mad:
 
Någon som ställt om dämpningen på hojen o vet hur den reagerar, har ställt om min nu till de håradere enlligt instboken! någon som har byggt om original fotpinnarsn så de blir "raceväxling" på de, skulle behöve lite tips om de iaf!
 
Men pojkar, värst så många bekymrade miner det var här då. :pannkyss

Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?
1. Det brukar "märkas" när växeln går i ja. Växellådan verkar annars vara en synnerligen bekymmersfri konstruktion på 675:an. Robust helt enkelt.
Då får man ta att det klonkar till lite här och där. Tycker det har blivit bättre med milen, eller så har jag vant mig.

2. Kolla kontakterna under/till tanken. Räcker ju att ta bort de 2 skruvarna vid Styrhuvudet och tilta upp tanken bakåt. Sadeln får du ta loss såklart.

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Låter ju inte som ett typiskt regulatorhaveri, snarare kortis i en battericell.
Åk och byt.

OBS! Disclaimer. Jag är ju ingen Trajjamek direkt. Ovanstående bygger enbart på 2,5 års läsande på 675.net samt dryga 1300 egna mil.

Ut och brassa helvet nu! :yoparty
(Själv sitter jag fast på jobbet):mad:
 
Någon som ställt om dämpningen på hojen o vet hur den reagerar, har ställt om min nu till de håradere enlligt instboken! någon som har byggt om original fotpinnarsn så de blir "raceväxling" på de, skulle behöve lite tips om de iaf!


Visst kan du ställa fjädringen efter instruktionsboken...fast för bra/optimalt resultat bör du ta hjälp utav någon som är kunning inom området. Sen så blir ju hojen jävligt stötig på landsväg, som normalt inte är speciellt jämn och fin.

Finns ju en del som spelar in, din vikt, däck, statusen på fjädringen (gammal olja/fel olja i gafflarna) osv....

Vad det gäller fotpinnesatser så finns ju en hel del färdigt godis att slänga på om man vill ha raceväxlat....googla "rearsets daytona 675" så lär det dyka upp en drös. Vet faktiskt inte om nån byggt om orginal till raceväxlat, men det finns det säkert.:D
 
Visst kan du ställa fjädringen efter instruktionsboken...fast för bra/optimalt resultat bör du ta hjälp utav någon som är kunning inom området. Sen så blir ju hojen jävligt stötig på landsväg, som normalt inte är speciellt jämn och fin.

Finns ju en del som spelar in, din vikt, däck, statusen på fjädringen (gammal olja/fel olja i gafflarna) osv....

Vad det gäller fotpinnesatser så finns ju en hel del färdigt godis att slänga på om man vill ha raceväxlat....googla "rearsets daytona 675" så lär det dyka upp en drös. Vet faktiskt inte om nån byggt om orginal till raceväxlat, men det finns det säkert.:D

Det finns ett vad det ser ut som klart kit på Triumph Center. Vet ej vad det kostar dock.
http://www.triumph.co.uk/sweden/clothingAccessoriesPopup.aspx?GID=2
 
Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?


Växelådan på 675 är inte tyst eller rättare sagt motorn är inte känd för att vara tyst den heller, finns en hel del vibrationer vid vissa varvtal något som förklaras med att de har haft focus på prestanda. så att lådan känns lite ruffig är normalt, om du är osäker åk till din närmaste handlare och be dem provköra.
Har du fler funderingar finns det en hel del här både tips o trix och problemsnack.
http://www.triumph675.net/

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Låter som någon redan sagt, en död cell.

Mitt gav full kräm när man testade det, när man försökte starta fick jag samma som du, inte ett liv, Triumph testade om hojen gav laddning och det det gjorde den helt som den ska= död cell, fick information om att batteriet kunnde bli förstört om det blev helt urladdat endast en gång.
 
Last edited:
tjena har en tid haft ögonen på en daytona, snackade lite med en dealer om pris o så men han ville inte röra ett öre på priset, han ville inte följa dom japanska märkesförsäljarna sa han

vad fick ni ge för era, fick ni godis till istället för prisavdrag? i så fall vad?
 
pinnar

wm_TIPO15_Z1.jpg


Vad tror ni? nånn som testat?
 
Vem var galningen som hoppade om mig i guppet på Sveavägen på en 675a idag vid 14.30? Jeans och t-shirt, o jag som trodde att jag var relativt orädd:va Hahahhahaha

DÅRE kan man lugnt kalla dig
 
tjena har en tid haft ögonen på en daytona, snackade lite med en dealer om pris o så men han ville inte röra ett öre på priset, han ville inte följa dom japanska märkesförsäljarna sa han

vad fick ni ge för era, fick ni godis till istället för prisavdrag? i så fall vad?

Ringde Stigefeldts MC å fick pris ....104 000 för en SE å en Neon Blue kunde jag efter lite prut få för 100 000.

Det blev en blå en för 101 000 hos en handlare närmare mig !
Fick dessutom de vanliga rabatterna ...20 % på delar.....å 10 % på lackade delar:tummenupp

Kan juh tillägga att detta gällde köp utan inbyte!!!
 
Last edited:
Stulen

Jaha då har min svarta nya Daytona blivit stulen i natt på Edward Lindahlsgatan i Malmö. Hade hunnit köra 70 mil med den.

Fan vad förbannad man blir när sånt här händer,:mad: vad kommer hända nu? hur mycket får jag av IF? Hur lång är leveranserna nu?
 
Fy fan vad tråkigt!!!
Att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras grejer :mad:
Hoppas det löser sig bra för dig!
 
Jaha då har min svarta nya Daytona blivit stulen i natt på Edward Lindahlsgatan i Malmö. Hade hunnit köra 70 mil med den.

Fan vad förbannad man blir när sånt här händer,:mad: vad kommer hända nu? hur mycket får jag av IF? Hur lång är leveranserna nu?
Tråkigt :(

REG och utseende?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top