Triumph Daytona 675-tråden!

Oh Yes:D Kommer Du med Din nya superkittade värstingdräparSuperbike så att man får se ett seriöst mekjobb? Kom ihåg att visa de äldre respekt och tuta innan omkörning:)

Jo, jag kommer. Har ingen tuta men jag lovar att klappa dig på stjärten vid varje passering. E ju bara drygt 4 veckor kvar nu. :tummenupp
 
Inställningar

Nu har jag lusläst instruktionsboken flera gånger utan att hitta förklaringen till hur man ändrar från mph till kmh på hastighetsmätaren. På min Speed Triple som jag hade förut vet jag att det stod i boken. Någon som vet?
 
Slipon

Någon som har testat Triumphs egna slipon och hur låter det isåfall, låter det högt?
 
Någon som har testat Triumphs egna slipon och hur låter det isåfall, låter det högt?

Ljudet och utseendet är det nog inget fel på, men det väger ju lika mycket som originalet.
Vikten är väl annars det största skälet till att överhuvudtaget byta.

Batteri!

Nu är det slut. Fick sätta på laddning igår när jag skulle ut en vända.
Någon som har sett nått bra?
Hade inte tänkt ge +1400 för ett på märkeshandlarn.:näsblod
 
Nu är det slut. Fick sätta på laddning igår när jag skulle ut en vända.
Någon som har sett nått bra?
Hade inte tänkt ge +1400 för ett på märkeshandlarn.:näsblod[/QUOTE]

Tja kolla biltema vet ej kvaliteten men dom har 2 mc batteri 199-249 kr
bra pris!!!
Håller väl ett tag iallafall???
Ludde
 
Tja kolla biltema vet ej kvaliteten men dom har 2 mc batteri 199-249 kr
bra pris!!!
Håller väl ett tag iallafall???
Ludde

Verkar vara skumma mått på Trajjabatteriet.:va
Hittar inte på Biltema.

Enligt min snabba måttning ska det vara,,

L = 150
B = 63
H = 93


7 Amperetimmar är originalet.

edit: Det här var det närmsta jag kunde hitta på Biltema. Kanske går att klämma in?

BILTEMA; skrev:
12 6,5 139 x 66 x 102 2,2 kg 80-261 239,00 kr
 
Last edited:
Verkar vara skumma mått på Trajjabatteriet.:va
Hittar inte på Biltema.

Enligt min snabba måttning ska det vara,,

L = 150
B = 60
H = 100


7 Amperetimmar är originalet.

edit: Det här var det närmsta jag kunde hitta på Biltema. Kanske går att klämma in?

Det är tight!

Ett piratalternativ:

http://www.batterystuff.com/battery...&theModel=Daytona 675&theYear=2006&m=1#result

http://search.ebay.co.uk/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=yt7b-4

YT7-B4 verkar vara piratbeteckningen för Scorpion, MG7B4 för Dynavolt. Kolla upp måtten då en del av dom föreslagna batterierna faktiskt har måtten 155*66*94, alltså samma som Biltema?

Det kan finnas andra men 46$ plus trsp verkar väl vettigt?
 
Last edited:
Det är tight!

Ett piratalternativ:

http://www.batterystuff.com/battery...&theModel=Daytona 675&theYear=2006&m=1#result

http://search.ebay.co.uk/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=yt7b-4

YT7-B4 verkar vara piratbeteckningen för Scorpion, MG7B4 för Dynavolt. Kolla upp måtten då en del av dom föreslagna batterierna faktiskt har måtten 155*66*94, alltså samma som Biltema?

Det kan finnas andra men 46$ plus trsp verkar väl vettigt?

Bredden är avgörande efter nogrannare mätningar, tight ja.
Ändrade originalbatteriets mått i mitt första inlägg efter bättre mätning.
155 långt går nog, någon millimeter på höjden, kanske, men 66 brett, hmmm.

Scorpion skrev:
Scorpion recognizes that batteries are made of lead, not gold.
:hihi
Men det borde väl förfan finnas något vettigt på denhär sidan atlanten.:mad:
 
Nån som har monterat annan styrdämpare på sin 675:a? Den som sitter på original känns lite dinkitoy. Så fort det lättar lite så uppstår det lite vobbel. Det borde det ju inte göra med en vettig dämpare. Eller har jag fel? Obehagligt är det iallafall. Eller har nåt gått sönder efter det här jättevobblet jag fick när jag gick ner från en bakhjulsåkning? (Kolla länken nedan)
Ser kanske inte ut att ha varit så mycket vobbel, men tro mig. Jag höll på att flyga av..

http://video.google.com/videoplay?docid=-6814200890711745524
 
Nån som har monterat annan styrdämpare på sin 675:a? ... Så fort det lättar lite så uppstår det lite vobbel...

Nope, men visst ruskar den ibland på sig i utgången på depårakan i mittsverige. Den slog rätt rejält på Din video:näsblod .

Det blev bättre för mig när jag höjde nosen (ök gaffelben linjerar med ök gaffelkrona) och därför har jag låtit det bero. Jag har fixat tunnare shimsbricka så när jag monterar hydrauliska förspänningen på min WP passar jag på att sänka baken ett par millimeter, samtidigt som jag sänker fronten motsvarande.

Kommer problemen tillbaka lär jag väl skaffa en bättre styrdämpare, annars behåller jag OEM. Personligen föredrar jag Öhlins/Bitubo/Matris före GPR/Pitbull om än den sistnämnda verkar billigast...
 
Jag hade en R1 -00 förut som styrfladdrade ut ur varje kurva. Det var inga stora fladder så jag körde så ett tag. Men sen började jag klicka på min öhlinare å efter att ha bytt ett klick hårdare för varje gång. Så när jag hade kört några varv å flyttat några klick så blev den helt superstabil. Inte ett enda styrfladder efter det.

Nu har jag bara testat öhlins men det går säkert lika bra med andra märken. Lite mellan tummen och pekfingret så ska det gå ganska trögt när man drar i styret. Det e dock inget man märker sen när man kör. Så ska ni ställa in en öhlinare så dra till det börjar småsega lite. Sen drar ni åt hårdare å hårdare tills det inte fladdrar mer. Men det kanske inte var nån ny info iof.

puss å kram
 
Tjatar vidare om batteri,,,

Nu har jag haft tid att söka lite mera hos svenska leverantörer.
Priserna varierar ju lite.:näsblod

Rekordet ligger på 1763 :- hos batteripoolen.se :confused:
Billigast jag sett är Moto-X.se i Luleå med 565 :-

Själv lutar jag åt MICRO bildelar för 679 :- då dessa utlovar 3 års garanti.:hihi
Poor sods.
 
675:an levereras från fabrik med en "återvunnen" mineralolja.
Alla 675:or körs på en rullande landsväg efter monteringen, bla, för att "sätta"
kolvringarna.
Detta sker med en mineralolja. Denna olja töms sedan ur, analyseras, för att sedan filtreras och fyllas på i hojen igen.

Har länge misstänkt att det är så men inte vågat säga det till dej för att du skulle bli lessen:gråta men så är det med engelska hojar:D :D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top