Triumph Daytona 675-tråden!

Större kan Du nog glömma, trångt så in i bängen i den låddan. Tudor har ett batteri som passar, det finns även några andra till humanare priser.

Mitt originalbatteri funkar fortfarande men hovleverantör Hoppe här på SH kränger numera även batterier och har beställt hem ett som passar Daytonan som hyllvärmare utifall det skulle tappa orken. Trots hans vurm för tyskt Kruppstål finns det fördelar med den blyge, tystlåtne mannen...

Har köpt batteri 2 år irad nu och känner att 1500:- kan jag ha roligare för.
 
Tack så mycket. Hm, Biltema har inte direkt någon som stämmer med dom måtten. Kan man få in lite större eller måste det bli mindre? Det närmsta dom har är 151mm x 87mm x 95mm.

Har köpt batteri 2 år irad nu och känner att 1500:- kan jag ha roligare för.

Mekonomen har för 519:- :)
 
Hej!

Tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på 675SE modellen och 675US modellen och isåfall vad?
Har kollat på en 675 från USA ett tag nu som man blivit mer o mer sugen på men tänkte kolla upp om det spelar nån roll om det är US eller SE modellen...
Tack på förhand!
 
Det är samma hoj, möjligen kan halvljusautomatiken saknas.

Är det en Californiamodell sitter en kolfiberbehållare för att samla upp sot monterad. Det är inga problem att demontera den, det finns fina anvisningar att hitta på nätet.

Lycka till:tummenupp

Hej!

Tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på 675SE modellen och 675US modellen och isåfall vad?
Har kollat på en 675 från USA ett tag nu som man blivit mer o mer sugen på men tänkte kolla upp om det spelar nån roll om det är US eller SE modellen...
Tack på förhand!
 
Äntligen! ...har man blivit med MC... igen :) Känns för jävla bra nu när vädret börjar hyffsa till sig!
 
Glömde skriva att det även är en limited edition, men det är bara färgen som gör den till limited, eller?
Tack igen!




Det är samma hoj, möjligen kan halvljusautomatiken saknas.

Är det en Californiamodell sitter en kolfiberbehållare för att samla upp sot monterad. Det är inga problem att demontera den, det finns fina anvisningar att hitta på nätet.

Lycka till:tummenupp
 
Gällande lampan, har inte rört hojen alls sedan september och började dagen med att starta upp den för att vara säker på att allt fungerade innan jag började demontera. "Felet" (om den nu inte slockanar när man börjar köra) fanns alltså innan demontering men inte i september.

Låter hojen som vanligt när Du vrider på tändningen? Om EXBV-ventilen går lite längre än vanligt kan det vara den som behöver justeras, smörjas eller helt enkelt avlägsnas...:)

Skaffa en kabel och installera TuneECU! Diagnostiken är bara den värd varenda krona och timme...

Lycka till!
En liten uppdatering, det var givetvis som roffe_s förutspådde, lite justering och smörjning samt ett antal start och stopp så slocknade motorlampan. :tummenupp
 
Är det ngn i tråden som har GB racings motor kåpor?? Jag lyckades få tag i ett set på ebay men fanskapet skickade inte med tillhörande skruv.... Ngn som vet hur mycket längre skruvarna är som GB skickar med?
 
Måste bara berätta nåt om Triumph som faktiskt gjorde mig förvånad.

Har min hoj inne på service (Gul Daytona -06) för 3000 mila service och lite annat smått och gott. Skulle bl.a. byta höger bromsskiva fram då den var lite skev.
Verkstaden beställde bromsskiva men fick men en av annat utseende. De som sitter på hojen är guld och metallfärgade men de som Triumph skickade är enbart metallfärgade och har ett annat utseende i övrigt också.
Verkstade började undersöka om de skivor som satt på min hoj var orginal och det var det. De kontaktade Triumph och ifrågasatte varför de skickat en annan typ än vad de beställt och fick till svar att de ändrat design och att de gamla ej finns att få tag på längre. Den gamla designen gällde på 06 - 08 om jag inte misstar mig (försökt kolla lite bilder på nätet på olika årsmodeller). Detta medför att man måste byta båda bromsskivorna om den ena blir dålig.

Nu ska jag säga det att Triumph var super trevliga och har nu efter lite förhandlande gått med på att jag ska få köpa två för en så jag känner inget som helst agg mot dom. MEN är det inte konstigt att man bara upphör att tillverka en viss typ av reservdelar som ända inte är helt ovanligt att man behöver byta till en cykel som ändå är relativt ny. Kan ju inte vara bara jag som vill byta en bromsskiva pga skada.
 
Grattis och välkommen alla nya på tråden.....
Ang batteri, vad är det som gäller för Daytona? (7ah)?.
Batteri på Mekonomen är 6 ah. Lellesmc , 8 ah...?
så..................?
 
Grattis och välkommen alla nya på tråden.....
Ang batteri, vad är det som gäller för Daytona? (7ah)?.
Batteri på Mekonomen är 6 ah. Lellesmc , 8 ah...?
så..................?

Och när ser jag dig på bana!:va

Tack för hjälpen, Roffe!
Det var 3:ans cylinders slang som hade hoppat ur till IMAP:en!
Nu går den som den ska!
Vad sägs om att få ihop 50 dagar på bana? Hade ju bara 45 förra året.....:huvet
Törs du utmana??:D
 
Last edited:
Är det ngn i tråden som har GB racings motor kåpor?? Jag lyckades få tag i ett set på ebay men fanskapet skickade inte med tillhörande skruv.... Ngn som vet hur mycket längre skruvarna är som GB skickar med?

Jag råkade ha instruktionerna kvar sedan jag monterade mitt kitt :)
För hela kittet går det åt 10 st M6 x 30 och 2 st M6 x 25. De kortare ska sitta längst ner på den minsta kåpan.
Drages med moment 8 N/m står det...
 
HrHptm
Och när ser jag dig på bana!:va

Tja, tyvärr det blir inte mycket bana, just nu Gotland 1 helg juni...
 
Last edited:
Jag råkade ha instruktionerna kvar sedan jag monterade mitt kitt :)
För hela kittet går det åt 10 st M6 x 30 och 2 st M6 x 25. De kortare ska sitta längst ner på den minsta kåpan.
Drages med moment 8 N/m står det...

Det är ordning på dig direktören : ), tack för hjälpen!!!
 
Lotek kommer förmodligen inte göra särskilt många mil på Västkusts/Skåne-vägar denna säsong. Kommer nog köra typ 1 timme på skärtorsdagen, innan han far upp till mig- i bil ;).

Resten blir på bana i SMCs regi och kanske några mil i Sthlms-trakten.

/Cicci

Tyvärr blir det ju rätt tunnsått med körningar i sommar av förklarliga skäl. Någon måste ju rädda världen medan ni roar er hemma :rolleyes:
Men jag ser mycket fram emot både Gotland och Kemora om allt går som det skall. Det är ju där 675:an kommer till sin rätt också :yoparty

Så SVT eller NDR blir det inget med, den här gången iaf. Men om någon inte bestämt sig ännu, så kan jag bara rekommendera att ni kör båda. Mycket trevligt sällskap och underbara vägar.
 
Så glad!! :D

Imorgon flyger jag ner till Malmooee å kör upp min nya -08a!


btw, nån som vet nåt om vad TOR helsystemet gör för effekt å ljud?
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top