Triumph Daytona 675-tråden!

BearMan79 skrev:
Ja, man kanske skulle passa på att shoppa loss lite då pundet är svagt! :banana
Om man inte hade lagt sina surt förvärvade på en Thailandsresa istället, vill säga... Men vad gör man inte för att bevara husfriden hemmavid. ;)

"Investering inför kommande hojsäsong" heter sånt :banan

Nån mer som skall till Gälleråsen den 17:e?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar
 
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

kolla med HrHptm, han är inte direkt av dvärglängd som undertecknad :tummenupp
 
Lite genomskärningsbilder piggar säkert upp :tummenupp
 

Bifogat

  • 146_0604_03_z+2006_triumph_675_daytona+valves.jpg
    146_0604_03_z+2006_triumph_675_daytona+valves.jpg
    67.8 KB · Visningar: 58
  • 146_0604_04_z+2006_triumph_675_daytona+throttle_botties.jpg
    146_0604_04_z+2006_triumph_675_daytona+throttle_botties.jpg
    65.5 KB · Visningar: 64
  • 146_0604_10_z+2006_triumph_675_daytona+steering_head.jpg
    146_0604_10_z+2006_triumph_675_daytona+steering_head.jpg
    62.4 KB · Visningar: 65
Nope. Det vi inte löser med vinkelslip, slägghammare eller huggmejsel, det problemet känns lite för "knapsu" (= inte värt att bry sig om) för en riktig mc-entusiast...:skogshuggargrin

LucaBrasi skrev:
you bet! finns det något annat sätt att justera ventilerna menar du? :va
 
Du har PM!

Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

Du kör väl inte HD:va

Nope. Det vi inte löser med vinkelslip, slägghammare eller huggmejsel, det problemet känns lite för "knapsu" (= inte värt att bry sig om) för en riktig mc-entusiast...:skogshuggargrin
 
Last edited:
Funderar starkt på att investera en 675 till våren nu. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.:)

Jag har dock inte hunnit provsitta hojen eller provat den än, jag är 192cm lång så hur sitter jag på denna?

Är det någon större (viktig) förändring mellan årsmodellerna?

Hur är kvalitén på dessa hojarna? pris på reservdelar osv.

Tack på förhand:Bugar

2009 och uppåt är lite förändrad, lamporna, plastgaller i fronten av kåpan, 3 hästar mer och 3 kg mindre om jag inte minns helt fel, har för mig att det är ställbara dämpare som standard också. Tyckte 09:an känndes mera rätt och när beg priserna på 07/08:orna var typ 10.000:- mindre och gått typ 1000 mil+ så var det inte så svårt val för mig att välja en 09:a iaf. Gallret i mitten på kåpan avgjorde också för mig, tyckte det var bra mycket snyggare än vanligt nät, men alla har ju olika smak.
 
Jag har en jättekonstig idé.

Jag vill inte längre att min hoj ska vara gråmetallic. Byter därför gärna kåpor + tank med nån som VILL ha gråmetallic istället för sin röda eller gula eller nåt annat. Kom med förslag på PM.
Hojen är en 07:a och gått 200mil så kåporna är som nya.
 
Trajja-bandag:)

Grattis Saeco12 och Ni andra som jobbat för en bandag med Triumph, jag såg att Triumph Sverige tillsammans med Motorbolaget hyrt Sviestad den 15/4 för provkörningar och eventuellt egna lekar i slutet av dagen:)

Bra jobbat, nu är bara frågan hur man ska hitta en trovärdig ursäkt för att besöka Linköping...
 
Såg att Lelles MC i Uppsala ska bli stor återförsäljare åt Triumph, de skulle ha invigning den 25/3 kl 19.00, står mer på deras hemsida.
 
Hehe, sant! Det är faktiskt en hyfsad investering. :tummenupp

Men vad kallas det när man ställer in hojen under trappan sin, då? ;):rolleyes:

Det kallas ren och oförstörd kärlek :tuttar

Grattis Saeco12 och Ni andra som jobbat för en bandag med Triumph, jag såg att Triumph Sverige tillsammans med Motorbolaget hyrt Sviestad den 15/4 för provkörningar och eventuellt egna lekar i slutet av dagen:)

Bra jobbat, nu är bara frågan hur man ska hitta en trovärdig ursäkt för att besöka Linköping...

Jo jag såg det. Men helst skulle man vilja ha en heldag på sin egen cykel!

Du har säkert något jobb i Linköping :tummenupp

Såg att Lelles MC i Uppsala ska bli stor återförsäljare åt Triumph, de skulle ha invigning den 25/3 kl 19.00, står mer på deras hemsida.

Riktigt bra tycker jag, så man inte är tvungen att åka till det där stället söder om söder :Bugar
 
Last edited:
Länge sedan jag skrev i tråden, tänkte bara dela med mig av en bild på hojen.
Rullade ut den förra helgen ur garaget och la mitt (nyladdade) batteri, startade den och bjöd grannarna på lite musik :)

Funderar på att köpa stompgrips (hittat svarta) och enkla modden med kortare gas från Speed Triple-08 lät ju faktiskt lite intressant.

Nu får det bli vår snart!
 

Bifogat

  • DSC_2247.jpg
    DSC_2247.jpg
    215.2 KB · Visningar: 85
En fråga till er alla: Vet ni om lagen om att alla motorcyklar inom EU i framtiden enbart kommer få ha 100hk och lagstadgad abs,om den går igenom hur kommer det påverka oss motorcyklister framöver?Frankrike tycks redan ha lag om att motorcyklar endast får ha 100hk och ett förslag ligger nu i EU om att införa denna regel och lag i övriga EU länder. Någon som vet hur det kommer påverka och om det ens kommer påverka oss som redan kör hojar som har mer hk än förslaget anger?Fan stör mig så mkt på alla lagar och regler..tydligen så var inte lagen om mindre hk ens förenlig med den forskning som politikerna beställde kring frågan om att ev olycksstatistiken skulle sjunka just pågrund av minskat antal hk över 100hk enligt forskning som togs fram innan förslaget lades.utan det tycks vara enbart för att reglera hk antalet och få det hela "inom kontroll" inom EU dv.s ett politikerpåfund som ej skulle bottna i forskning om olycksstatistik(dom bortsåg från den forskning dom fick tbka och la förslaget ändå) så det verkar nu handla om ren politik och kontroll inom EU men själva frågan är..hur kommer det påverka oss som redan kör effektstarkare hojar på mer än 100hk.. tacksam för svar ska ner till MC mässan i Halmstad nu idag men...om någon vet nåt om det hela eller om man ens bör känna ngn som helst oro kring höjda premier?ändring av effekt osv d.vs påföljder av om detta förslag går igenom tacksam för svar...:huvet
 
Last edited:
Godiskungen skrev:
En fråga till er alla: Vet ni om lagen om att alla motorcyklar inom EU i framtiden enbart kommer få ha 100hk och lagstadgad abs kommer påverka oss motorcyklister framöver?Frankrike tycks redan ha lag om att motorcyklar endast får ha 100hk och ett förslag ligger nu i EU om att införa denna regel och lag i övriga EU länder. Någon som vet hur det kommer påverka och om det ens kommer påverka oss som redan kör hojar som har mer hk än förslaget anger?Fan stör mig så mkt på alla lagar och regler..tydligen så var inte lagen om mindre hk ens förenlig med forskning om att olycksstatistiken skulle sjunka just pågrund av minskat antal hk enligt forskning.utan det tycks vara enbart för att reglera hk antalet och få det hela "inom kontroll" dv.s ett politikerpåfund som ej skulle bottna i forskning om olycksstatistik utan ren politik men själva frågan är..just hur kommer det påverka oss som redan kör effektstarkare hojar på mer än 100hk.. tacksam för svar ska ner till MC mässan i Halmstad nu idag men...om någon vet nåt om det hela om detta tacksam för svar....:huvet

Jag gissar att det är ett politiskt utspel inför något val. Vissa frågor vill man inte ta i med tång innan val (nedläggning av militär tex) och andra vill man belysa för att plocka poäng. Personligen tror jag aldrig det skulle gå hem efterssom man då rimligtvis borde reglera även den svenska bilparken på samma sätt. Svenska intresseföreningar som SMC kommer krossa förslaget på samma sätt som skylt fram förslaget. Frankrike har en lite annan kultur med motorcyklar och speciellt vespor och mopeder. Och som du säjer finns det inga paraleller mellan olycksstatestik och effekt. Man kommer aldrig kunna tvinga en hel nationell maskinpark att plugga till 100 hk.

Det enda man kommer att kunna göra är på nyförsäljningssidan men jag antar att det finns endel ekonomiskt starka tillverkare som kommer placera både en och två lobbyister i Bryssel :)

Mina 5 ören.
 
Ok tackar för det utförliga svaret det känns mkt bättre..fick bara en känsla i magen då jag läste det att nu jvlar slutar det illa..när politikerna är igång och leker med lagarna men ditt svar gav verkligen svar på det hela känns mkt bättre..:Bugar:tummenupp

Jag gissar att det är ett politiskt utspel inför något val. Vissa frågor vill man inte ta i med tång innan val (nedläggning av militär tex) och andra vill man belysa för att plocka poäng. Personligen tror jag aldrig det skulle gå hem efterssom man då rimligtvis borde reglera även den svenska bilparken på samma sätt. Svenska intresseföreningar som SMC kommer krossa förslaget på samma sätt som skylt fram förslaget. Frankrike har en lite annan kultur med motorcyklar och speciellt vespor och mopeder. Och som du säjer finns det inga paraleller mellan olycksstatestik och effekt. Man kommer aldrig kunna tvinga en hel nationell maskinpark att plugga till 100 hk.

Det enda man kommer att kunna göra är på nyförsäljningssidan men jag antar att det finns endel ekonomiskt starka tillverkare som kommer placera både en och två lobbyister i Bryssel :)

Mina 5 ören.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top