Triumph Daytona 675-tråden!

bara att gratulera till en as grym hoj. :banana

Funderade på att byta men jag får iallafall ha min 1 säsong till.
Är grymt nöjd med min 650. :yoparty
 
675an var mässans höjdpunkt tyckte jag.
Jag väntar ivrigt på 675 speed triple.

Pratade med IF killen på mässan om försäkringen och han sa att det räcker med 4st 675or gör marksyning så höjs premien nästa år.
Så ni som köper i år kör försiktigt är ni snälla!

Det var ett ganska spännande samtal vi hade med honom.
Jag frågade varför inte ha en högre själv risk typ 15000:- så drabbar det dom som klotar lite mer och inte dom som kör försiktigt.
Detta hade dom funderat på men inte tagit nått beslut om.
Dock har deras premie på stor daytonan en självrisk på 25000:-
 
Min självrisk på daytona 650 är 12000:-
att höjja självrisken ju större cc man kör är ju ett alternativ.
Finns ju vissa iddi som klotar hela tiden och pajjar för alla oss andra. :kocko
 
zipman skrev:
bara att gratulera till en as grym hoj. :banana

Funderade på att byta men jag får iallafall ha min 1 säsong till.
Är grymt nöjd med min 650. :yoparty


Vad anser du om kvaliten på hojen då? Inga problem alls eller?
 
Perra72 skrev:
Vad anser du om kvaliten på hojen då? Inga problem alls eller?

Nej än så länge har jag inte haft några problem alls förutom triumphs egna carbon blås som jag införskaffade. Efter 200 mil lossande carbonen och visst ....ljudet blev ännu bättre :banana men jag fick även en massa avgasläckage som gjorde att hojjen gick sämre. Jag fick givietvis pengarna tillbaka men jag fick som svar : Vi har inte bättre än så .. haha ! :kocko

Nej om man ska se på trajja rakt av så har dom verkligen tagit både design o kvalite på lite mer allvar från 2002 då dom fick hjälp av japanerna.
Jag e nöjd med samliga delar ..dock lär dom inte komma ifatt Honda , Suzuki , kawa .......avståndet är för långt.
 
zipman skrev:
Nej än så länge har jag inte haft några problem alls förutom triumphs egna carbon blås som jag införskaffade. Efter 200 mil lossande carbonen och visst ....ljudet blev ännu bättre :banana men jag fick även en massa avgasläckage som gjorde att hojjen gick sämre. Jag fick givietvis pengarna tillbaka men jag fick som svar : Vi har inte bättre än så .. haha ! :kocko

Nej om man ska se på trajja rakt av så har dom verkligen tagit både design o kvalite på lite mer allvar från 2002 då dom fick hjälp av japanerna.
Jag e nöjd med samliga delar ..dock lär dom inte komma ifatt Honda , Suzuki , kawa .......avståndet är för långt.


Vad som hände 2002 var att deras fabrik brann ner och dom fick en helt ny produktionslinje :)
Men vem vet, kanske var japanerna med o snickrade upp det där löpande bandet - för det gick i rekordtid.
 
Till 675:an är trimröret ett Arrow så då är det toppkvalitet i alla fall. :tummenupp
 
Last edited:
Hmm, undra vad den skulle kosta på en 22-åring som ska övningsköra med den? :kocko :D

Även för mig var den mässans höjdpunkt. Har vart drömhojen sedan man såg den i Bike för några nummer sedan..
 
xyx skrev:
Vad som hände 2002 var att deras fabrik brann ner och dom fick en helt ny produktionslinje :)
Men vem vet, kanske var japanerna med o snickrade upp det där löpande bandet - för det gick i rekordtid.

Min chef och en annan kille från mitt jobb besökte Triumph fabriken innan jul. De var mäkta imponerade (och då har de sett ett antal fordonsfabriker).

De har ett kaotisk monteringssystem, som innebär att det kan komma 1 Daytona, följt av 2 Bonneville, 1 Sprint och 2 Rocket III osv osv.

Har för mig att det tar 2 min 40 sec att montera en hoj där. Sen måste de anställda ha ett MC intresse och genomgå fys och psyktester innan de börjar. Rent och prydligt överallt också, ej självklart i England . . .
 
Jag väntar på en offert från Triumph i Lund på en 675 med allt inräknat, Tycker den är så himla överfet...
 
Japps skrev:
Jag väntar på en offert från Triumph i Lund på en 675 med allt inräknat, Tycker den är så himla överfet...


Berätta gärna sen vad du fick för pris,kul och gemföra :)
Med allt,menade du Arrow systemet också då eller??
 
Neutral skrev:
Tyvärr ett helt normalt pris för ett helsystem i titan. :död


Men frågan är: Är det värt det?
Hur stor skillnad blir det,förutom viktmässigt och några hk extra...
Dessutom tyckte jag det blev snyggare med slipon o carbontillbehöret :yoparty
 
Det skilde mycket på vikten och dessutom på rätt ställe - högt upp och långt ifrån masscentrum. Jag tycker det är grymt mycket snyggare än original, ser mycket rejsigt ut. Dock ser jag det som ett problem på bandagar att man inte lär klara ljudkraven, frågan är om det går att byta till originaldämparen då utan att byta grenrören? Troligen inte. :(
 
Neutral skrev:
Det skilde mycket på vikten och dessutom på rätt ställe - högt upp och långt ifrån masscentrum. Jag tycker det är grymt mycket snyggare än original, ser mycket rejsigt ut. Dock ser jag det som ett problem på bandagar att man inte lär klara ljudkraven, frågan är om det går att byta till originaldämparen då utan att byta grenrören? Troligen inte. :(

Arrow gör inga "baffles" som man kan sätta i utblåset för att tysta ner det lite?
Jag har sån på min Mivv-dämpare på speed triplen, har dock inte behövts på bandagar - än.
 
xyx skrev:
Arrow gör inga "baffles" som man kan sätta i utblåset för att tysta ner det lite?
Jag har sån på min Mivv-dämpare på speed triplen, har dock inte behövts på bandagar - än.
Tyvärr gör många arrangörer det enkelt för sig och kräver original för att slippa mäta, då blir det inget snack.
 
Rash skrev:
Hmm, undra vad den skulle kosta på en 22-åring som ska övningsköra med den? :kocko :D

Även för mig var den mässans höjdpunkt. Har vart drömhojen sedan man såg den i Bike för några nummer sedan..


Triumph har specialförsäkring till denna hoj .
Spelar ingen roll vad din ålder är eller hur länge du haft ditt kort.
jag betalar 6700:/år helför. och den går på 8400:-/år i storstad
 
zipman skrev:
Triumph har specialförsäkring till denna hoj .
Spelar ingen roll vad din ålder är eller hur länge du haft ditt kort.
jag betalar 6700:/år helför. och den går på 8400:-/år i storstad

Men någon skrev ju längre upp att försäkringen var mellan 6-12kkr och länkade till en sida där det stod att den gällde från 25år..(lång mening=)

Vem kontaktar jag för att få mer info? Någon firma runt GBG?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top