Triumph Daytona 675-tråden!

Nån som vet något om försäkringar till nästa år? Vilken försäkringsklass kommer Daytonan ligga i? Kommer det bli ruskigt dyrt med den nya trafikförsäkringen?
 
bikestreet skrev:
2546527 Nån som vet något om försäkringar till nästa år? Vilken försäkringsklass kommer Daytonan ligga i? Kommer det bli ruskigt dyrt med den nya trafikförsäkringen?

Om du tänker på IF så säger de inget förrän den 1 Feb då de har möjlighet att ändra priset. Sen kan ju staten gå in och ändra trafikförsäkringen när som men det är väl ingen som vet ännu vad det kommer sluta med.


Har ni ställt in era trajjor i garaget för vintern nu? Några modds som kommer göras i vinter?? Lite lite action i den här tråden :)
 
Last edited:
Boffen skrev:
2559247 ...Några modds som kommer göras i vinter?? Lite lite action i den här tråden :)

Har idag testat Tuneboy-programvaran på D675:an, och laddat ned en ny mapp. Funkade helt perfekt, och diagnos-delen i det programet verkar hur bra som helst!:tummenupp

Jag la in en mapp för ett rätt öppet slip-on, så nu väntar jag bara på att burken (TBR) ska dyka upp. När jag provstartade hojen så verkade den gå tämligen fett kring 2k-3k...

Har -1 ° och lätt snö i luften utanför fönstret, så... Ja - hojen har fått gå i vinteride:rolleyes:

I övrigt bara ett olje- och filterbyte samt urkoppling/laddning av batteri innan D675:an får slumra in.

Trevlig lördagskväll, och ...

Ha de!
 
Boffen skrev:
2559247 Om du tänker på IF så säger de inget förrän den 1 Feb då de har möjlighet att ändra priset. Sen kan ju staten gå in och ändra trafikförsäkringen när som men det är väl ingen som vet ännu vad det kommer sluta med.


Pratade med IF nyligen och dom kommer definitivt inte höja någon premie. Utvecklingen på Triumphs märkesförsäkringar har senaste tiden varit mycket bra med lite skador för triumph hojjar.

Vad sen staten hittar på hamnar ju utan för detta
 
StephanD skrev:
2561238 Pratade med IF nyligen och dom kommer definitivt inte höja någon premie. Utvecklingen på Triumphs märkesförsäkringar har senaste tiden varit mycket bra med lite skador för triumph hojjar.

Vad sen staten hittar på hamnar ju utan för detta


Säger bara en sak :yoparty
 
Låter ju bra med försäkringen.:tummenupp

Själv ställde jag in hojen igår 22 Oktober, kommer inte att ha tid att åka på en dryg vecka ändå.

På väg till vinterförvaret passade jag på att smiska några kilometer grusväg.
Blöt grusväg med sporthoj är roligare än det låter och utmärkt förarträning.
Inför vintern skall ju hojen ändå isär för en minituös rengöring.

Inga stora planer inför vintern annars, skall polera lite aluminium bara,,,:näsblod
 
Kolla ventilspel - intervall?

Är också sugen på en 675 men efter att ha kontrollerat ventilspelet på min nuvarande hoj har jag insett hur bökigt det är och vill inte göra det alltför ofta.

Vad är ventilspelkollintervallet för 675:an?
 
Motorrad skrev:
2562853 Är också sugen på en 675 men efter att ha kontrollerat ventilspelet på min nuvarande hoj har jag insett hur bökigt det är och vill inte göra det alltför ofta.

Vad är ventilspelkollintervallet för 675:an?

Var 1000:e mil.
 
[- sNaIjK -] skrev:
2563454 Var 1000:e mil.

+ att har man en ny hoj så låter man troligtvis en verkstad utföra all service så att garantin gäller.

Vad e det för granti på trajjen förresten? 2år? Och vad innefattar den?
 
Det vore roligt att ha en 675:a! I like! Men det dröjer ett tag, ska köra in mig minst en säsong till på det jag har först!

Suddig mobilbild från när jag provkörde i våras!
:)
 

Bifogat

  • dayt.JPG
    dayt.JPG
    3.5 KB · Visningar: 575
[- sNaIjK -] skrev:
2563454 Var 1000:e mil.

Eeeh... men... Om inte jag missminner mig (är på resande fot) är det väl 2 000 mil mellan ventilspelskontroll - och däremellan endast en "vätskekontroll"?

1 000 mil är alltså serviceintervallet, men ventilerna varannan gång!

I alla fall enligt ägar- resp verkstadshandbok...

Ha de!
 
Vill bara påminna er som inte gjort det att kolla oljenivån på era 675or, även om ni inte är i närheten av 1000 mil än.
En och annan 675a har rasat för att ägaren inte kollat oljenivå och hojen dricker en del.
 
roffe_s skrev:
25648071 000 mil är alltså serviceintervallet, men ventilerna varannan gång!

Det var ju tur att det inte är var 1000:e mil. Då hade man fått gjort det varje år. Fy satan vilket jobb det är att kontrollera på min CBR. Man får ha minihänder för att komma till...
 
Var noga med att fylla oljan på din 675:a!!!

xyx skrev:
2565121 Vill bara påminna er som inte gjort det att kolla oljenivån på era 675or, även om ni inte är i närheten av 1000 mil än.
En och annan 675a har rasat för att ägaren inte kollat oljenivå och hojen dricker en del.

Som sagt, det är mycket viktigt att du frekvent kollar nivån och håller den på en bra nivå.
Oljelampan lyser inte förrän det är försent.
Jag var ute och körde när jag hör rassel från motorn.
Lämnade in den till Johans MC som nu byter vevaxel, stakar och ramlager.
Tar det på garanti, men trist ändå.

Så kolla hellre oljan en gång för mycket än tvärtom!
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top