Triumph Daytona 675-tråden!

Byta bar ends (styrändar)

För er som ska byta barends, jag lyckades med det omöjliga........tips: använd oljefiltertång för att hålla runt styrändan.
 

Bifogat

  • barends_detalj.JPG
    barends_detalj.JPG
    228.7 KB · Visningar: 122
Skulle behöva lite hjälp. Jag har ju importerat min Daytona från England. Vid ursprungsbesiktningen nu fick jag underkänt pga av att ljusbilden var fel. Den var bländande eftersom den en gjort för vänstertrafik.

Jag letar nu efter en begagnad lyktsats för högertrafik. Om ni hör någon som har en till salu hör gärna av er. Har kollat med alla mcskrotar utan resultat.

!BQe6fo!B2k~$(KGrHgoH-D8EjlLlyV52BJ5LSJHFgg~~_3.JPG
 
Skulle behöva lite hjälp. Jag har ju importerat min Daytona från England. Vid ursprungsbesiktningen nu fick jag underkänt pga av att ljusbilden var fel. Den var bländande eftersom den en gjort för vänstertrafik.

Jag letar nu efter en begagnad lyktsats för högertrafik. Om ni hör någon som har en till salu hör gärna av er. Har kollat med alla mcskrotar utan resultat.
Kolla Med Johans mc i GBG, annars får du väl låna av någon,så får du två år på dig.
 
Tråden är alldeles för lång att gå igenom så jag ställer min fråga direkt istället:

Någon som har testat Michelin Pilot Power 2CT på sin 675:a?
Hur fungerar de på Daytonan? Jag har själv jättebra erfarenheter från både Duccen och Viffern med dessa både då det gäller banåkning och vanliga sociala turer på kringelikrokväg.

Någon som har andra, bättre, förslag på gatdäck med sportegenskaper till Trajjan? Kan nämna att jag inte vill ha rena rejsdäck, det ligger idag Pirelli Supercorsa på och dessa är kassa på kalla Skånska vårvägar.
 
Maverick_ou812 - Står lite om det på sida 131, med början på inlägg 2606.........."and beyond":)
Roffe har som vanligt ett bra inlägg:tummenupp
 
Last edited:
Maverick_ou812 - Står lite om det på sida 131, med början på inlägg 2606.........."and beyond":)
Roffe har som vanligt ett bra inlägg:tummenupp
Tackar för hjälpen, det var exakt detta jag behövde.
Sen har jag iofs SH inställt på att visa 80 inlägg / sida så jag hamnade på sidan 33 istället för 131, inlägget 2606 var dock till stor hjälp! :tummenupp
 
Från 1000 till 675??

Hallå Triumph Fantaster!
Jag har en fråga till er ang att gå från 1000cc till en 675cc.
Har haft fyra st R1:or det senaste men är nu trött på att
betala extrema priser för att försäkra, samt att det blivit
nästan bara bankörning de senaste åren...

Därför tänkte jag nu ta och byta "ner" mig till en 675.

Vad tycker ni rent spontant? Kanske någon som gjort ett
liknande byte?

Tack på förhand

// D
 
Hallå Triumph Fantaster!
Jag har en fråga till er ang att gå från 1000cc till en 675cc.
Har haft fyra st R1:or det senaste men är nu trött på att
betala extrema priser för att försäkra, samt att det blivit
nästan bara bankörning de senaste åren...

Därför tänkte jag nu ta och byta "ner" mig till en 675.

Vad tycker ni rent spontant? Kanske någon som gjort ett
liknande byte?

Tack på förhand

// D

Det som du beskriver gjorde jag inför denna säsongen.
Efter ett gäng säsonger på 1000cc gick jag ner till en 675a.
Har R1an kvar men den säljs till sommaren.

Fastnade för smidigheten och motorkaraktären i trajjan, något som jag har svårt att jämnföra men något annat. För att inte tala den ekonomiska biten som också är en stor fördel. Bytte medvetet i början på säsongen, tror det är tuffare att gå ner i CC mitt i en säsong och det bidrog nog till att jag inte saknade vridet alls nu när jag började köra.

Får se hur man trivs med cykeln på en rikigt stor bana som Anderstorp, testar i helgen. Men man kommer garanterat trivas som fisken i vattnet på mindre och mer tekniska banor i sommar.

/Andreas
 
På min 06a sitter det under vänster sidokåpa välsynligt var blinkerssladdarna går.... Jag har bytt mitt relä till variabelt så jag kan ha både led och vanliga lampor utan att behöva pilla med en massa motstånd osv.

Tack Ninan...vilken relä rek du? var att köpa?
 
Tack Ninan...vilken relä rek du? var att köpa?

Köpte mitt hos en lokal handlare. Ingen aning om märke. Biltema har också men det tickar som bara den.

Mitt kostade en hundring hos mlokala handlaren och biltemas ca 40 kr. Jag köpte båda men biltemas gick bort. Läs i denna tråd om lastoberoende reläer och motstånd.
 
Tomgång 675

Kan man höja tomgången på Daytona 675 utan att byta till race-ecu, typ med Tuneboy eller nåt??? :va
 
Någon som har bra koll på vilka slipon som levereras med insats? LeoVince vet jag levereras med det...är dock lite sugen på Jardine eller Arrow,men som jag förstått det finns det inga insatser? Så jobbigt om man blir tillsagd på någon bandag osv och få åka hem igen..
 
Någon som vet om 2007 modellerna ska besiktas i år eller nästa år?


Någon som har bra koll på vilka slipon som levereras med insats? LeoVince vet jag levereras med det...är dock lite sugen på Jardine eller Arrow,men som jag förstått det finns det inga insatser? Så jobbigt om man blir tillsagd på någon bandag osv och få åka hem igen..


Two Brothers levereras med insats. Vet dock inte hur tyst den blir med insatsen.
 
Last edited:
Någon som har bra koll på vilka slipon som levereras med insats? LeoVince vet jag levereras med det...är dock lite sugen på Jardine eller Arrow,men som jag förstått det finns det inga insatser? Så jobbigt om man blir tillsagd på någon bandag osv och få åka hem igen..
Jag monterade ett "fabriks" Arrow igår och då ingår dB-killer och ny mappning.
Mätte det med db-mätare, 91dBA med killern i och 93 dBA utan (89 orginal). Kan återkomma imorgon kväll då jag mätt allt ännu en gång (officiell banmätning, statisk och dynamisk)
 
Jag monterade ett "fabriks" Arrow igår och då ingår dB-killer och ny mappning.
Mätte det med db-mätare, 91dBA med killern i och 93 dBA utan (89 orginal). Kan återkomma imorgon kväll då jag mätt allt ännu en gång (officiell banmätning, statisk och dynamisk)

Fabriks Arrow?, är det samma som jag köpt, det nya sliponet eller har du satsat på helsystem.
 
Tuneboy funkar alldeles utmärkt för detta. Helsystemsmappen har tomgången höjd med 100 RPM till 1 350.

Kan man höja tomgången på Daytona 675 utan att byta till race-ecu, typ med Tuneboy eller nåt??? :va

Twobrothers M2 utan EXBV och katalysator (ökar ljudet) på Gelleråsen i går (passage på varvstopp, kallt väder vilket ökar ljudet):

Utan insats 102 dB:3freak
Med P1 (lite mindre än originalinsatsen): 97 dB
P1 monterad med pipen inåt 93.5, fick dock en passage på 96.3 dB
P1 slitsad med diametern minskad ca 5 mm - 92dB

Så en P1 ljudpip borde funka med ett original grenrör.

Någon som har bra koll på vilka slipon som levereras med insats? LeoVince vet jag levereras med det...är dock lite sugen på Jardine eller Arrow,men som jag förstått det finns det inga insatser? Så jobbigt om man blir tillsagd på någon bandag osv och få åka hem igen..
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top