Triumph daytona 675 som Touringhoj?

eddie1976

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1200
Hej alla triump daytona 675 ägare...

Är grymt sugen på en triumph 675 men kan man använda den till annat än lekkörning :confused:

Jag är ingen stor touringåkare men jag vill kunna åka längre turer ibland utan att få få ont i ryggen och handleder..

Vad säger ni som kört några mil med denna skönhet.... :)

eddie1976 skrev:
2269796 Hej alla triump daytona 675 ägare...

Är grymt sugen på en triumph 675 men kan man använda den till annat än lekkörning :confused:

Jag är ingen stor touringåkare men jag vill kunna åka längre turer ibland utan att få få ont i ryggen och handleder..

Vad säger ni som kört några mil med denna skönhet.... :)

Jag har inte provat hojen i fråga men det är en sporthoj = aldrig skönt att åka annat än fort och aktivt med. Frågan är snarare om pinan är tillräckligt liten för att man fortfarande ska välja att åka längre sträckor... the simple truth.

nazurro skrev:
2269807 Jag har inte provat hojen i fråga men det är en sporthoj = aldrig skönt att åka annat än fort och aktivt med. Frågan är snarare om pinan är tillräckligt liten för att man fortfarande ska välja att åka längre sträckor... the simple truth.

skitsnack! Ingen av dom sporthojar jag har provat har varit obekväma att åka längre sträckor på.

edit: ja har dock inte provat trajjan

den fungerar helt ok för långturer jag har en kompis som är har åkt ner till italien men sin 675a och ska åka runt i ca 10 dagar! Och han är helt lyris över hojen!!! mvh/jonny

Tillskillnad från andra har jag iaf provkört en och skulle den är väl ingen höjdare att toura på skulle jag tro. Lågt kåpglas och fosterställning. Lika mycket touringhoj som en R6 :rolleyes: Packboxar är knappast med i standardutrustningen och under kutsen kan det inte vara mycket plats (lyfte aldrig o kolla men den är ju rätt liten om baken. Men det är en skön hoj och jag skulle kunna tänka mig några längre resor med en sån. Vill man vara fin får man lida pin.
Jag fick ont i ena handleden efter bara några mil på provrundan, men så var det tidigt på säsongen och jag var ovan med hojen...

Hos en seriös handlare får du säkert låna en för en lite längre provtur om du själv visar ett seriöst intresse.

Last edited:
Jag lånar tråden lite. Jag funderar på att åka och provköra en 675 trajja. Den har fått så bra kritik b.la. för sin trecylindriga motor. Hur är skillnaden på att köra den en 675 trajja och dom vanliga 600-kubikarna, såsom r6 o.s.v. Kan tänka mig att den inte behöver varvas lika jävligt, men man vill ju gärna ha en go knuff när dom höga varven kommer :yoparty

Vilken hoj skulle ni valt trajan eller r6:an??

Last edited:
Ankan_84 skrev:
Vilken hoj skulle ni valt trajan eller r6:an??

Spelar det någon roll för ditt val? Provkör båda och välj själv. :)

Med utgånspunkt i den kritik jag läst av båda hojar och andra i klassen så skulle jag valt 675an och sedan GSX600R framför R6an såvida inte köpet var till en renodlad banracer.

R6ans körbarhet på gata lider stort av det väldigt toppiga registret, samtidigt som ingen av konkurrenterna skäms på bandagar.

xyx skrev:
2270449 Spelar det någon roll för ditt val? Provkör båda och välj själv. :)

Med utgånspunkt i den kritik jag läst av båda hojar och andra i klassen så skulle jag valt 675an och sedan GSX600R framför R6an såvida inte köpet var till en renodlad banracer.

R6ans körbarhet på gata lider stort av det väldigt toppiga registret, samtidigt som ingen av konkurrenterna skäms på bandagar.

Självklart ska jag provköra, jag har redan kört r6:an och den är soms agt väldigt högvarvig, vilket är bra för bana men inte lika bra för vanlig gata. Det borde vara mer vrid på låga varv hos en trajja. Jaja, ska åka o testa :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti