Hej,
Har en del funderar kring min trajja 675, körde upp han till oslo för 2 månader sedan innan rese start fyllde jag på olja kontrollerade hojen.
Kom upp kollade olja 2 veckor senare hade helt ok nivå, beslutade trots detta att fylla på lite till. Grund till detta att hojen blivit torrkörd engång utan att oljelampa börjat lysa, efter denna incident har hojen druckit mycket olja.
Efter jag fyllde på olja så har det sprutat mindre till stora volymer olja från olje påfyllningens hålet, som har en skruv med gummi ring runt.
Verkar konstigt att det kan spruta olja ut genom denna täta skruv upp på mina stövlar och ner över motorn.
Borde jag lämna detta till en verkstad eller kan problem som detta uppstå utan att man behöver vidtaga åtgärder ?
Väldigt tacksam för svar !
Har en del funderar kring min trajja 675, körde upp han till oslo för 2 månader sedan innan rese start fyllde jag på olja kontrollerade hojen.
Kom upp kollade olja 2 veckor senare hade helt ok nivå, beslutade trots detta att fylla på lite till. Grund till detta att hojen blivit torrkörd engång utan att oljelampa börjat lysa, efter denna incident har hojen druckit mycket olja.
Efter jag fyllde på olja så har det sprutat mindre till stora volymer olja från olje påfyllningens hålet, som har en skruv med gummi ring runt.
Verkar konstigt att det kan spruta olja ut genom denna täta skruv upp på mina stövlar och ner över motorn.
Borde jag lämna detta till en verkstad eller kan problem som detta uppstå utan att man behöver vidtaga åtgärder ?
Väldigt tacksam för svar !
