roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Du som har en 675:a, vad tycker du om den? Vad har du kört för hojar tidigare? Jag är rädd för att bli besviken om jag bytar ut min R1-07:a mot en 675:a....borde jag ha fog för min oro?
/D.
Kan hoppa in med några synpunkter. Senaste hoj innan Trajan var en RF900R (135hk men ett gott vrid) och jag åker regelbundet CBR1k-04 som en jämförelse.
På bana eller kurvig landsväg funkar D675:an bra. Den har standard en liten platå i vridmomentkurvan under 7k, håller man sig bara ovanför den går det bra. Faktum är att jag hänger med litermaskinen bra upp till 180 km/h...
Jag är själv usel på detta men powerwheelies med standarddrevning (upp till balanspunkten innan varvstoppet) funkar på ettan om man knixar till med gasen runt 7k och rycker till i handtagen. Wheelies på 2:an kräver koppling. Här är litermaskinerna bättre - i alla fall för oss som inte duger till detta konststycke

Jag rekommenderar att Du testar en innan Du köper. Ge Dig i så fall tid att åka under de förhållanden Du prioriterar mest. Visst funderar jag ibland på en litermaskin, men å andra sidan är det så himla mycket kvar för mig själv att lära som kurvpilot innan denna hoj är det som begränsar ekipagets prestanda.
Nope - Det skulle nog tarva en Daytona 800 eller möjligen 1100 innan ett byte blir aktuellt

Hoppas att detta kan ge Dig lite att fundera på - Gott slut i alla fall!