triumph daytona 600, försäkring?

ravjavel

Ny medlem
Gick med
12 May 2007
Hoj
Daytona 600 -03
tja skulle behöva er hjälp snarast möljigt! måste hitta en vettigt försäkring till måndag, har precis fått kortet och vill nu ut och rulla lagligt ;)

hojen är en triumph daytona 600 2003 ,ha det bäst .ravjavel

Hittade nu en försäkring via insplanet.com det fick bli salus ansvar halvförsäkring 13432 år + 2009 för nya skatten. Det ger en månadskostnad på 1286, plus att jag är inte bunden ett helår vilket är najs ;) postar en lista med andra bolag och deras kostnadsförslag..

IF 14700 hel inte nya skatten inräknad plus bunden till helår, 2258 kr/mån halv plus nya skatten och 1395kr/mån plus nya skatten för trafik.

Länsförsäkringar 11693 helår för trafik, tecknar inte hel/halv om man inte har deras hemförsäkring.

Trygghansa 36509 hel inkl nya skatten, 21509 inkl nya skatten och 12472 + nya skatten 3991 för trafik !

Bilsport MC tecknar endast trafik, 24700 helår.

Dina försäkringar, ca 30000 för trafik vill inte försäkra sporthojar.

Så nog fan lönar det sig att titta runt lite innan man tecknar något, ha det bäst mvh .ravjavel :)

Jag pröjsar 10920 kr helförsäkring helår på IF för min D600 (egentligen lite över 11 lakan eftersom jag delar upp betalningen under ett år), höjningen av trafikpremien på 32 % tillkommer vilket med lite huvudräkning borde hamna på drygt 1300 kr.

Hur gamal är du? , jag är 23 så har inte nått upp till deras gräns på 25 för en förmånlig märkesförsäkring ännu. Plus att man måste binda upp sig på ett år vad gäller deras försäkringar.. Så det fick bli halv hos Salus Ansvar

Jag är 30+ men har fortfarande inte kommit upp i den mest förmånligaste klassen på IF.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park