Triumph Daytona 600 (03-05) ??

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
TJA

Tänkte bara höra mig för om det är någon som har erfarenhet av denna hojen och vad det finns att säga om den? Ja förutom att den är så in i hel#ete snygg!?

MVH Dennis the Dude

Ha det gött :tuttar

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
inte så mycket mer =) kick ass
 
Inte mer en att ingen vill ha den, fatta mig rätt sedan Daytona 675 kom har 600an med rad fyra hamnat helt i kylan, 675an är bättre på allt.

Med detta vill jag inte säga att du gör en dålig affär, tvärtom, du gör nog ett klipp för jag har inte hört något negativt om hojen och dess prestanda.

Troligtvis kan du få jäkligt mycket hoj för helt rätt pengar.

Så om du inte vill lägga lika mycket som 675an kostar, testa
600an.:tummenupp
 
Triumph Dayona 600 (03-05)

Hallå :yoparty

Jag trodde att Daytona:n var en 3-cylindrig historia??


Tja
Dennis the Dude

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
Hallå :yoparty

Jag trodde att Daytona:n var en 3-cylindrig historia??


Tja
Dennis the Dude

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty


TT600 har radfyra, daytona600 och 650 som den hette sista året innan nya 675 kom har även den en radfyra.
Fanns även en fabriksfighter på 600an som hette Speedfour.

Äldre Daytona 595 som har 955cc har en trea, faktum är att alla sportmodeller i dag har treor, Triumphs custom inkl Truxton är tvåcylindriga förutom Rocket som har en liten nätt!!!! trea på 2,3l här snackar vi vrid.
Hoppas du blev lite klokare.
 
Last edited:
Daytona 600 03-05, är en vidareutveckling av Triumphs första 600cc med rad-4, TT600. Såtillvida att jag förstått det hela rätt. :)
 
Detta var min senaste hoj.

Daytona 600 har en radfyra motor, i grunden en rejäl uppdatering mot TT600 modellen innan. Andra kammar, bensimpump, luftinsug m.fl.

år 03-04 var den på 599 cc och ca 112 hk. 03 fanns enbart färgen gul och silver. 04 kom den i rött.
år 05 uppdaterades motorn igen och gav då 649 kubik och 114 hk. Lite bättre vrid mao. år 05 fanns modellen enbart i gult och rött.

Denna hoj ser riktigt läcker ut tycker jag. Tillräckligt ovanlig för att inte vara en "dussinhoj" och hyffsat pigg för att vara 600cc.
Kan med fördel extrautrustas med öppnare burk (bolton ljuddämpare) och PCIIIusb.
Jag kan varmt rekommendera den. Går bra på bana och hänger med andra japanska 600cc hojar (bana och gata).
 
Triumph Dayona 600 (03-05)

Tja

Tack så mycket för alla svar, nu är man något klokare.

Om man nu vill slänga på ett bolt on, byta luftfilter och PCIIIusb ( ?? ) hur mycket mer effekt kan man få fram då?

Ha det gött
Dennis the Dude

:tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
 
Tja

Tack så mycket för alla svar, nu är man något klokare.

Om man nu vill slänga på ett bolt on, byta luftfilter och PCIIIusb ( ?? ) hur mycket mer effekt kan man få fram då?

Ha det gött
Dennis the Dude

:tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Inget svar på din fråga, men för pengarna du får slanta upp för de där grejerna så leta upp en Daytona 650 istället.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top