Triumph Classic Triples

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
2001 Triumph Legend TT
Nu har jag köpt min första hoj! :)

Det blev en Triumph Legend TT från 2001. Eftersom jag inte lyckats finna någon tråd för denna modell, eller Thunderbird och TBS, så skapar jag denna. Tänkte att vi här skulle kunna diskutera våra Hinckley Classic Triples ('95-2004 T-Bird, TBS, Legend och Adventurer).

Så vad kör ni andra?

Legend -00:a Väldigt nöjd. Byt ljuddämpare annars orginal. Nöjd med din?

Bytt menar jag... Minizoom. Brutalt ljud i tripeln! Nån som vet om 3-1 system passar från andra modeller av samma årgång? Typ från speed triple, sprint osv. Är väl samma motor...

Bytt menar jag... Minizoom. Brutalt ljud i tripeln! Nån som vet om 3-1 system passar från andra modeller av samma årgång? Typ från speed triple, sprint osv. Är väl samma motor...

Jag är riktigt nöjd med mitt köp. Har tagit några längre dagsturer nu under semestern och är riktigt nöjd med hur bekväm den är. Min har effektljuddämpare från Triumph och sadeln är bytt mot en Thunderbirdsadel. I övrigt är det original. Ger det ett utseende som påminner om Bonneville.

Ang. 3-1 system så hittade jag detta på nätet för ett tag sen. (http://www.thunderbike.co.nz/shopn/spi//tbike_4_TLA) Det är ett företag i Nya Zeeland som erbjuder detta alternativ. Vågar inte svara på huruvida det är samma motor i de andra andra modellerna från samma år.

Grattis till ett bra köp!

Hade en T-Bird innan jag bytte till mig till min Thruxton.
Körde den ned till Alperna dryga 600 mil förra året och var toknöjd.
Lite synd på bromsarna och framgaffeln bara, men i övrigt en bra hoj :)

Kika på triumphrat forumet, där kan du hitta en massa info.

Såg en fin röd T-bird på Lindholmen nu i morse. Den hade bytt sadel (fransar runt om!) och något annat avgas, "dubbelpipigt på ena sidan", liiite liknande Scrambler fast annan vinkel, om du förstår vad jag menar...

Så det var väl knappast din?

Fräck att se på, f. ö.!

Dags att byta startmotor...

Under turen till stranden i helgen blev min Legend allt mer svårstartad. Startmotorn snurrade allt långsammare för att till slut inte snurra alls. Det blev till att göra en förnedrande putt-start på parkeringen för att kunna ta sig hem. :mad:

Har läst igenom trådarna på TriumphRAT och konstaterat att om det inte är batteriet så är det troligtvis startmotorn som är slut. Har mätt lite på batteriet och det verkar ok. Har dessutom haft hojen hos Johans över vintern och de har laddat batteriet regelbundet, så planen är att beställa en ny startmotor från USA och byta den själv. Handlarna här hemma verkar ta tio gånger så mycket för motorn så det är inte aktuellt.

Innan jag börjar riva i detta tänkte jag kolla om det finns någon som gett sig på något liknande tidigare och har nåt tips att dela med sig av. Finns det någon fallgrop jag bör undvika?

Hola,

Har funderat länge vad jag ska köpa för hoj men har nu fastnat för Thunderbird Sport.
Innan jag ger mig ut på marknaden och kollar vad är Trajjans svaga punkter. Vad har ni för erfarenheter själva, Bra & anus?

Något att tänka på? Och var ifrån handlar ni prylar till er Triumph?

Tacksam för svar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...