Triumph Bonneville insprutning - byte av ljuddämpare

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
hej, undrar å min fars vägnar vad som behöver göras om man byter till öppnare ljuddämpare på en Bonneville med insprutning. Han har precis vart på Johans MC som inte hade något vettigt att svara på frågan - trots att man själva säljer bl a Norman Hyde och Arrow som tillbehör.

Frågan är alltså om något skall mappas om eller så. Tack på förhand!

Öppnare avgas brukar resultera i en annan mapp. Dom flesta jag känner till brukar använda sig av denna sida med gratis mappar och så vitt jag vet är OK. Ställ gärna frågan i thruxtontråden, där finns flera med insprut och som kan detta bättre än jag som kör med gammaldags förgasare.
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

Passa även på att byta till ett öppnare filter/ta bort restriktorn i luftboxen.

ok! Försöker så försiktigt att få honom att komma igång med att skruva på den trots att den är ny :)

Konstigt att din far inte fick något vettigt svar hos Johans Mc. Har själv öppnare avgas (Triumphs TOR) på min Thruxton och den har en av Triumphs standardmappningar (just för de mer öppna TOR-dämparna) - som checkas/uppdateras vid varje service.

Sixty här på forumet har en Bonneville med annat avgas (Norman Hyde, är jag rätt säker på) som han har köpt och fått monterat på Johans. Så de borde klara av det. Ring Johans själv och snacka med verkstaden! Om du inte vill pilla själv med mapparna på den sajten som thruxtonerich föreslog.

Ja, det tycker jag med, men bådas vår erfarenhet av Johans är rätt dålig tyvärr. Vi har båda köpt hojar där och erfarenheten av framförallt verkstaden lämnar mycket i övrigt att önska. Just när det gäller Norman Hyde så säger de på sin egen site att ingen åtgärd behövs vare sig för insprutarn eller förgasarmotorn - knepigt. Tack för svar!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!