Triumph Bobber 2017

Med aphänget. I mina ögon fantastiskt framkallande av ha-begär. (Inte kattskit med det lägre styret heller.)

Skulle vara ett fint komplement till 701an i garaget.

Någon som kört eller rent av äger en Bobber och kan ge ett utlåtande om denna cykel?
Har skapat ett grymt vill ha-begär hos mig men blir svårt att motivera en fjärde cykel i det redan trånga garaget...

En åkpolare köpte en sprillans förra våren och han är lyrisk. Han har tidigare ägt hopers UJC (universal japanse customs) i massa år. Vridet från 1200'an med 270 graders vev är snarlik min VS1400 45-gradare men jag blir frånåkt när luften börjar streta emot runt 100 - på högsta växeln för båda.

Hej,

Jag har inte en bobber själv, men två av mina vänner har och jag har kört dem ganska mycket. Motorn är en riktig pärla, grymt bottendrag och snabb respons. Hojen svänger otroligt mycket bättre än man kan förvänta sig från hojtypen och det går att hålla mycket högt tempo med den. Lättkörd, charmig och go att köra.

På minussidan tycker jag att frambromsen (enkelskiva) är största svagheten, men även en något stum bakstötdämpare. Kan nämnas att tanken är ganska liten också så du kommer ca 20 mil mellan tankningar. Kan även nämnas att fotpinnarna tar i ganska tidigt men med bra tryck på bakhjulet i kurvorna kommer man ändå rätt långt ner.

Sammantaget är hojen otroligt trevlig att köra, de saker som anges som minus ovan är verkligen anmärkningar i marginalen snarare än stora problem. Numera finns även Bobber Black (inte kört) som har bättre frambromsar.

My two cents.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back