Triumphägare, läs och räds!

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Visste ni att ni att er motorcykel kör Microsoft Windows?

Lyft på sätet och kolla "varningstexten" på ECU'n. :näsblod
Började misstänka att jag hade sniffat för mycket bromsvätska när jag mekade polarn's TT, men det var inte fallet, Trajjan går på Windows, det verkligen står så!

Nästa gång någon kör om er, kan ni alltid skylla på att hojjen blå-dumpade. :3freak

Last edited:
Hehe, flummigt. Svenska Flottans nya stealthfartyg kör tydligen Windows NT, man kan ju undra hur det kan gå: "din ammunition har tagit slut. byt det tomma magasinet mot ett fullt o starta om datorn"

Snutbilarna kör med Windows NT för att spela in filmer och glo på dem. De skulle tydligen uppgradera till XP för att NT var instabilt =)

Fenix skrev:
Visste ni att ni att er motorcykel kör Microsoft Windows?

Lyft på sätet och kolla "varningstexten" på ECU'n. :näsblod
Började misstänka att jag hade sniffat för mycket bromsvätska när jag mekade polarn's TT, men det var inte fallet, Trajjan går på Windows, det verkligen står så!

Nästa gång någon kör om er, kan ni alltid skylla på att hojjen blå-dumpade. :3freak

Mao, så fort nån gör en stoppie på en traja kommer mätarna att signalera "Din MC har nu gjort en förbjuden åtgärd. Din MC kommer att startas om. Kontakta din MC leverantör om problemet kvarstår."

gladh

För ca 7 - 8 år sedan lyckades jag få en Bankomat att krascha för att jag stoppade i fel kontokort....
Skiten började starta upp igen och då ser jag att den var baserad på Windows 3.1 *ryser* Inte direkt känt för att vara världens stabilaste system direkt :rolleyes:
Och det använder de för att ta hand om mina pengar :skrämd
Som tur är så lär det knappast finns kvar någon burk med det systemet längre!

Jag vet inte vad din kompis lurat dig till, men det är ju ganska roligt…

Sagem tillverkar Triumphs ECU till alla tripplar och TT600 (till och med så att man har samma kablage på dom senare tripplarna med fyra sladdar till spridare och tändning). När Lucas, som byggde grejerna och gjorde mjukvaran, gav upp såldes det till Sagem en fransk elektronik jätte som gör allt möjligt. Man kan ju undra hur glada Engelsmännen blev när det gick till grodätare… Hårdvarutillverkningen tog över av TRW som bl.a. gör EMS:en till Volvos lastbilar.
Sagem sålde, eller köper in tjänsten om mjukvaruutvecklingen (eller snarast underhåll eftersom det var i princip klart) till ett litet bolag i USA, som jag inte kommer ihåg namnet på (det var inte MS…).

M:et skrev:
Men det finns maskiner kvar i utlandet som kör windows i alla fall. Råkade ut för en NT maskin i Thailand som flippade ur och gav mig en åtgärdsruta. Hade ingen aning om jag skulle trycka OK eller Cancel men jag fick mina pengar i alla fall. Det vart några svettiga sekunder där... :död

Skiten började starta upp igen och då ser jag att den var baserad på Windows 3.1 *ryser* Inte direkt känt för att vara världens stabilaste system direkt :rolleyes:

inte windows 3.1 men dock windows NT ..... det har *alla* automater i Sverige ... de blåskärmar inte så ofta :D.. men rödskärmar o säjer att den är ur funktion... de har ändrat kernel dump sidan till en röd med text :D
//håkan

gladh skrev:
Mao, så fort nån gör en stoppie på en traja kommer mätarna att signalera "Din MC har nu gjort en förbjuden åtgärd. Din MC kommer att startas om. Kontakta din MC leverantör om problemet kvarstår."

gladh

Du menar, kontakta din MC-administratör om problemet kvarstår?

Ok, jag skulle förstå om man körde typ QNX eller något liknande embedded OS, men Windows, liksom hallå!?!

Jag vet inte vad som är värst, att Windows finns, eller att folk använder det...

För ca 7 - 8 år sedan lyckades jag få en Bankomat att krascha för att jag stoppade i fel kontokort....

Precis när jag skulle få ut mina pengar kom det upp en stop skylt sedan dog hela automaten och startade om.
Men jag tror det var Windows NT på den.
Fick inga pengar och inget kort tillbaka så jag fick gå in på banken och skälla lite

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC