Har precis plockat loss ett gammalt larm som suttit på sen jag köpte hojen, som troligen suttit på sen den var ny (Yamaha R6, 2001). Jag har i 7 år inbillat mig att larmet med sin elektroniska startspärr strypt strömmen till displayen, och att när larmet går igång så dör minnesströmmen.
Trippmätaren och km/miles-settings nollställs efter cirka 5-10 sek efter att man vridit av tändningen.
Men "problemet" kvarstår, trots att larmet är borta nu. Larmet lämnade efter sig en kontakt som nu inte går till någonting, en kontakt vid ECU:n med tre svarta sladdar på rad.
Alla säkringar är hela. Är det någon med erfarenhet eller nån som kan säga om de har en liknande kontakt och vad den isåfall går till?
Trippmätaren och km/miles-settings nollställs efter cirka 5-10 sek efter att man vridit av tändningen.
Men "problemet" kvarstår, trots att larmet är borta nu. Larmet lämnade efter sig en kontakt som nu inte går till någonting, en kontakt vid ECU:n med tre svarta sladdar på rad.
Alla säkringar är hela. Är det någon med erfarenhet eller nån som kan säga om de har en liknande kontakt och vad den isåfall går till?
