trimrör/trimkrök till DT 125-03

  • Thread starter Thread starter Emil 125
  • Start date Start date
Hammet skrev:
ja därför att cylinder och dyl. aldrig blir så varmt kanske!
ett avgssysten blir jävligt varmt jämf. med en cyl.

Om du har en eld. Är det själva elden som är vamast eller är det röken? Blir området RUNT elden varmare än området där det verkligen brinner?

Har du testat att känna på en luftkyld cylinder nångång? Där du INTE har kylande vatten runt loppet.

//EBS @ Watsons konto
 
Nu sitter de fina Giannelli röret på :squid
de blev ett helt annat ljud i hojen nu!! den går mkt bättre oxå.
har inte köpt något större munstycke men sak ja göra det inom kort.
:)
 
Funny!
Vart köpte du det?

Vill se en bild nu, men hur blev ljudet mer exakt? kanon? jämföra med?
 
Köpte en begangad krög av Hammet, belv het anat kjud o gick bättre på höga varb.
BTW: ja e full somm fa´n :beer
 
jag köpte det från Tyskland, från www.Gewiz.de.
ljudet blir mer som en cross, inte alls som orginal, helt annorlunda!
den går oxå bättre har ännu inte köpte större munstycke då kommer den
nog gå lite bättre än nu. röret va billigt oxå! 2200 kr! :banana
 
Emil 125 skrev:
jag köpte det från Tyskland, från www.Gewiz.de.
ljudet blir mer som en cross, inte alls som orginal, helt annorlunda!
den går oxå bättre har ännu inte köpte större munstycke då kommer den
nog gå lite bättre än nu. röret va billigt oxå! 2200 kr! :banana


Fyfan vad du frästar mig, nu vill jag också ha ett!! :crash
Iaf om ljudet blir så bra! det är nog det som är mest intressant och så att den piggare ...stark också..hehe! :crash

Vilket köpte du av de?
 
köpte likadant som Hammet.. om du vill att den ska låta bättre då ska du verkligen köpa det! det låter verkligen mysigt!! de e värt pengarna!
 
hmmm... det är en j*kla skillnad på ett ostrypt orginal rör och ett effekt rör... jag har två olika effekt ljuddämpare och en gianelli krök till min... den låter bäst och får mest effekt av en kolfiber ljuddämpare... det blir en mycket stor skillnad både på hastighet och acc.... Sedan har jag även en större förgasare och ett annat topplock.. det ger också en mycket stor skillnad... Min dt går iaf att gämföra med nsr i acc... Har även testat en med bara orginal dela.. det går absolut inte att gämföra med en med trimm... men det kanske inte är värt pengarna... kostar ganska mycket.. topp 1800 och förgasare ca 2500-3000... sedan avgassystemet vet jag inte vad det kostade.. men så är det.. och jag har alla trimm delarna.. så jag vet!!....
 
Emil 125 skrev:
jag köpte det från Tyskland, från www.Gewiz.de.
ljudet blir mer som en cross, inte alls som orginal, helt annorlunda!
den går oxå bättre har ännu inte köpte större munstycke då kommer den
nog gå lite bättre än nu. röret va billigt oxå! 2200 kr! :banana

Hur lång var leveranstiden? :)
 
jag hade ett giannelli system på min sachs och det gjorde så in i helvete på sista växlen..den toppade bara 130 km/h men gjorde det var som helst..
men fick lacka om krök systemet eftersom det var i stål o blev lite blått...har för mig att det blir det runt 500-600 C?
hade annars slutburken i aluminium utan något i....finfint ljud..
 
jag e också på jakt efter ett helsystem till min, helst gianelli, ni som har köpt, var fick ni tag i det och var det värt pengarna, hur lång tid tog det?
 
NatoN skrev:
Jasså, de va inte så lång leveranstid. Jag ska också beställa lite saker från Geiwiz snart :) :banana

Mitt arrow system har inte kommit än o nu har det gått....över 2 månader :mad:
 
En sak bara.

Det finns olika effektsystem, vissa ger kraft på toppen, vissa ger bättre botten och vissa men väligt få ger ett bättre allt, bättre botten, bättre mellan och bättre topp. Sånna systsem brukat oftast göras av Jolly Moto och kosta runt 4000kr, men då är det ju det att det kostar ca 4000kr.

Ps: Finns det ingen sida där man kan se dyno bevis på olika system på tex, dt, rs, mito, kmx osv?
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top