trimrör/trimkrök till DT 125-03

  • Thread starter Thread starter Emil 125
  • Start date Start date
1.bättre ljud........... Mycket bättre ljud
2.mindre mekkandes......... hur kan det bli mindre meckande??? :confused:
3. 7hk mer............nja snarare 5hk
4. bättre mellanregister............membranet ger iaf. bättre botten men det snor ju sen gianellisystemet som vill ha varv
 
Joker skrev:
Fan vad sugen man blir nu när Silwer har skrivit så! :D
Gick den lika fort på 5'an som dom andra med orginal gjorde på 6'an?
Vad blev det för toppfart silwer? klar förbättring?
Kan man komma upp på bakhjulet på 1.2.(3) kanske?

Ljudet blir juh som silwer sa, Mums! :D

EDIT: Btw, vad hade du för system? bild?

Det var ett helt svart system från Gianelli, har tyvärr inga bilder på det.
Eftersom hojen lätt varvade in en bit på rödstrecket så gick den fortrtare, men det var inte helt lät att få den att varva ur lika lätt på 6an, men visst lite fortare gick den ju även där.
Det där med vilken växel den går på slangen på är nog mer teknik, visst blev den vassare, men man tappade ju en del mellanregister i stället så man fick varva mer för att den skulle orka riktigt.
En märkbar skillnad med hur hojen gick var ju att en polare hade en TS 125, den tog mig alltid i accet från noll, sen vid 100-110 så kom jag ikapp och om. När jag körde med Gianellit tog jag den alltid direkt från start.
 
tjena! är tacksam för alla hjälpsamma lirare här!!

När ja har fått detta trim)trimrör) till min DT 125 kommer den att vara helt ostrypt eller finns de ngn mer strypningen eller sitter allt i avgasröret, denna uppfattning har jag fått av de hela
 
Finns inte en ända jävla strypning kvar! :D
 
Den bilden har nog alla sett...men vi vill se en bild då den sitter på din dtr!

Allt blir mycket roligare då! :musik

Har du fått hem det eller? det systemet som sitter på basti's hoj är väl inte Alu?
 
nej, de har strulat till sig lite me pengarna. hade tänkt o skicka in pengarna i fredags men så hade mailet försvunnit av ngn anledning, så va tvungen att be dem skicka siffrorna igen.
förhoppningsvis får som pengarna imorrn :brynad
 
exact så ser systemet ut, skulle det vara aluminium skulle nog inte hojen gå så bra efter lite hårdkörning då aluminium smälter vid typ 250c
 
HAHAHA!

Hej och välkomna till jagljugermestomsakerjaginteharenjävlaaningom.com.

Snälla nån. Högkomps kolv på en 2-taktare? :eek:
5 hk genom annan krök? hahaha!
Ibland är ni för roliga. :D

Byt till 17" fälg fram när ni ändå håller på. Jag lovar att ni kommer dra mätaren i botten. :D:D:D

Ni får ursäkta om jag är lite elak, men va fan. Skulle gissa på att systemet flyttar upp effekten lite och ger nån extra häst på topp på bekostnad av låg- och mellanregistret. Membranet gör inte ett skit i effekt förutom att den möjligtvis kan sänka bensinförbrukningen lite. Visst, har du en hårt trimmad motor där membranet MÅSTE stänga snabbt så vinner du effekt. Men på en orginal DT så är det inte märkbart. Skulle gissa på en halv häst på sin höjd.

Den enda anledningen som jag ser det till att byta avgassystem på en 125a är för att få ett fräckare ljud. Vill man ha effekt så lägg pengarna på portning eller en renovering av motorn/chassit istället.

Hammet: Smälter aluminium vid 250 grader. :rolleyes: Är det därför man bygger cylindrar, toppar, block, m.m. i just ALUMINIUM?! Sen undrar jag vart du kommer upp i några 250 grader i godset på en motor?

Dock bygger man inte avgassystem i alu pga att man vill ha så tunna väggar som möjligt och alu som bara är 1 mm tjockt håller inte för nånting. Medans plåt som är 1mm tjockt håller för ganska mycket.
 
EBS: Hur mkt effekt vinner man på sin höjd av en portning, och vad kostar det? Blir det stor skillnad i bränsleförbrukningen?
 
EBS skrev:
HAHAHA!

Hej och välkomna till jagljugermestomsakerjaginteharenjävlaaningom.com.

Snälla nån. Högkomps kolv på en 2-taktare? :eek:
5 hk genom annan krök? hahaha!
Ibland är ni för roliga. :D

Byt till 17" fälg fram när ni ändå håller på. Jag lovar att ni kommer dra mätaren i botten. :D:D:D

Ni får ursäkta om jag är lite elak, men va fan. Skulle gissa på att systemet flyttar upp effekten lite och ger nån extra häst på topp på bekostnad av låg- och mellanregistret. Membranet gör inte ett skit i effekt förutom att den möjligtvis kan sänka bensinförbrukningen lite. Visst, har du en hårt trimmad motor där membranet MÅSTE stänga snabbt så vinner du effekt. Men på en orginal DT så är det inte märkbart. Skulle gissa på en halv häst på sin höjd.

Den enda anledningen som jag ser det till att byta avgassystem på en 125a är för att få ett fräckare ljud. Vill man ha effekt så lägg pengarna på portning eller en renovering av motorn/chassit istället.

Hammet: Smälter aluminium vid 250 grader. :rolleyes: Är det därför man bygger cylindrar, toppar, block, m.m. i just ALUMINIUM?! Sen undrar jag vart du kommer upp i några 250 grader i godset på en motor?

Dock bygger man inte avgassystem i alu pga att man vill ha så tunna väggar som möjligt och alu som bara är 1 mm tjockt håller inte för nånting. Medans plåt som är 1mm tjockt håller för ganska mycket.

ja därför att cylinder och dyl. aldrig blir så varmt kanske!
ett avgssysten blir jävligt varmt jämf. med en cyl.
 
cRoC skrev:
EBS: Hur mkt effekt vinner man på sin höjd av en portning, och vad kostar det? Blir det stor skillnad i bränsleförbrukningen?

Ur en DT som är rätt snällt portad orginal så kan man nog plocka ut en 3 - 4 hästar iallafall. Det du kan göra mest med portning är att du kan få effekten precis där du själv vill ha den och få optimalt flöde just för det. :)
 
Okej. Men på min tzr? Vad kostar en effektökning på ca 5hk i portning? Finns det några andra alternativ än portning?
 
cRoC skrev:
Okej. Men på min tzr? Vad kostar en effektökning på ca 5hk i portning? Finns det några andra alternativ än portning?

5hk kan nog bli svårt att plocka ut med bara portning. Skulle va portning och en perfekt avstämt avgassystem för att få ut den effekten. Maila Rolf Heljefors på roffe.heljefors@telia.com och prata med honom så kan han nog fixa ihop nått åt dig. :)

//EBS @ Watsons konto
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top