Trimpipa

Eller så lägger man till lika mycket och får en vätskekyld kopia.
(kanske nästa vintersäsong om det är lika kul då)

men ändå, adamotor är ganska bra.
lättat svänghjul, bättre vikt på svängarm, och ordentliga lager.
Löstopp bigbore cylinder med en extra boostkanal.

" 50cc long block race engine for 47cc pocket bike w/reed engine. Includes head kit, cylinder, w/boost port and hand porting, 13:1 dome for 91 octane, thin ring race piston w/port window. This is the fastes engine available for a 47cc chinese pocket bike"
Dessutom, made in the u.s :)

Och jänkarna är ju kända för att vara duktiga på finlir... 6 liters v8or med lägre litereffekt än en gammal b230. Nåja det känns ju som man filar själv eller nöjer sig med en trött kines.

Jag tror man kan få till en lika bra motor själv om man lägger ner en jävla massa tid och då kostar det nog inte 2700:- + frakt, det är ju mer än vad en kines kostar.

Balansera vevpartiet, svänghjulet och kopplingen och såg att superbilligt.se har en cylle med lös topp, kanske inte lika bra som adaracing som har utbytbar förbränings kammare men man kan ju modda toppen ganska kraftigt om den är lös.

Julius skrev:
Jag tror man kan få till en lika bra motor själv om man lägger ner en jävla massa tid och då kostar det nog inte 2700:- + frakt, det är ju mer än vad en kines kostar.

Balansera vevpartiet, svänghjulet och kopplingen och såg att superbilligt.se har en cylle med lös topp, kanske inte lika bra som adaracing som har utbytbar förbränings kammare men man kan ju modda toppen ganska kraftigt om den är lös.
att köpa adaracing motor så kan man anv deras fina boost bottle som är anpassad för deras motor.
boost bottle
exhaust

men smakar det så kostar det :)
Ska man köpa deras saker så är man uppe i samma summa som en äkta minibike :)

Köper man en löstopp så får man pilla lite.
på en del cyl kit med löstopp så har kineserna räknat fel, och kolven slår in i toppen.. Då får man skaffa små fina cyl spacer för att korrigera höjd.

Last edited:
Ja, adaracing är ganska dyra och så tillkommer frakt kostnader för vad jag har sett så är det ingen som har deras grejer i sverige, förutom glasfiber reedsen som jag köpte från bbmoto.se

Julius skrev:
Ja, adaracing är ganska dyra och så tillkommer frakt kostnader för vad jag har sett så är det ingen som har deras grejer i sverige, förutom glasfiber reedsen som jag köpte från bbmoto.se

bbmoto reeds
västeråsminimoto har förgasaren
madpocketbike har en del av sortimentet.

fungerae ditt reed bra?
har inte adas reed utan bara ett noname glasfiber.
Tycker att det inte ger ngn skillnad, men som sagt. Ger det ingen skillnad så är det ngt annat som är fel

MadPocketBike är inte ett svenskt företag så då kan man lika gärna köpa direkt från adaracing istället.

adaracing reedsen ger en markant effekt ökning på låga varv.

Fräste ut en boost kanal på min original cylle igår, testade den idag, den går lika fort som med 44mm men riktigt dåligt på låga varv.

Julius skrev:
MadPocketBike är inte ett svenskt företag så då kan man lika gärna köpa direkt från adaracing istället.

adaracing reedsen ger en markant effekt ökning på låga varv.

Fräste ut en boost kanal på min original cylle igår, testade den idag, den går lika fort som med 44mm men riktigt dåligt på låga varv.

därför är adas förgasare att rekommendera.
Då man justerar låg och högvarv.
Så går den dåligt på låga, då är det bara ställa in lågvarvs skruven.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT