Trimpipa

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Någon som vet var man får tag på en billig trimpipa till 14E i sverige???
 
asiengrossisten
däremot så sitter det bakre fästet 1 cm för lång ifrån, så man får göra en egen liten lösning.

Jag anv iaf den.
Däremot så kostar det en del för dem att skicka produkter.
som för alla andra
 
Last edited:
Finns en del att välja på.
www.superbilligt.se har två att välja mellan. : XL och XXL
Svampe här på forumet kör med XL och jag med XXL. XL ger något bättre svar i botten i jämförelse. Men XXL ger mycket mer i top. Den är mycket fetar också.
Kör du inomhus så räcker xl rätt bra. Den höjer topphastigheten med ca 10 km/h på orginalhojen. xxl vetjag inte hur mycket bara pipan gör då jag köpte trimcylle och kolv samtidigt. Men min hoj gör ca 65 med nuvarade drevning.
Håller dock på att labba med kopplingen för att få den att gripa in senare för att på så sätt få bättre acc...
Men piporna är att rekomendera iaf.
 
Julius skrev:
Min går 75km/h det mesta bytt utan pipa.
Tja med en annan drevning är den hastiheten knappst något som är svårt att slå.
Vi kör inomhus.. dvs gokarthallen i södertälje. Där har du inte någon nytta av toppfart. Det du behöver är bra acc och bra respons.

Julius skrev:
Min går 75km/h det mesta bytt utan pipa.

Kom just på. Svampe här på forumet har kanske en XL till salu.
 
kör med 6 eller 7 fram (beror på var jag kör) och 74 bak
 
jag kör 7-65 i södertälje.
Är mycket efter toppfart, kanske ska ändra till 7-68.

Mycket är test för mig, kör med drev för hastighet, på det sättet får jag veta hur mycket motorn kan prestera när jag gör förändringar.
Anv man drevnign för acc så blir det såvrare att märka större skillnader i prestanda, enl mig iaf :)
 
På banan där jag kör är det bara en raka som är lång nog för att man skall komma upp i max hastighet så jag märker om motorn presterar bättre ganska bra ändå.

När motorn var original som låg man på dom där tråkiga varven före "kicken" ganska ofta men nu sticker den på ganska bra ur alla kurvor, går upp på bakhjulet om man inte lutar sig frammåt.
 
Julius skrev:
kör med 6 eller 7 fram (beror på var jag kör) och 74 bak
Ok.. ehh.. för att du ska komma upp i 75blås med den drevingen så ska din motor då varva typ 15000 rpm....
Kan ju säga det att jag har rätt bra flås i min. Den toppar ca 65 med Trimpipa. Trimcylle och kolv. och då varvar den ca (uppskattat) 10000rpm. Då men 7-68 drevning. Att din kina skulle komma upp i ca15000 rpm utan trimpipa finner jag ganska otroligt... :rolleyes:

Hmm med lite räkning så ska du ligga på 16500 rpm för att få ut ca 75 blås med 7/74 drevning...
 
Last edited:
SENSEI skrev:
Hmm med lite räkning så ska du ligga på 16500 rpm för att få ut ca 75 blås med 7/74 drevning...

Det varvet på en luftkyld kines. :rofl :rofl
Julius du får ursäkta men jag tror inte på det riktigt.
 
SENSEI skrev:
Ok.. ehh.. för att du ska komma upp i 75blås med den drevingen så ska din motor då varva typ 15000 rpm....
Kan ju säga det att jag har rätt bra flås i min. Den toppar ca 65 med Trimpipa. Trimcylle och kolv. och då varvar den ca (uppskattat) 10000rpm. Då men 7-68 drevning. Att din kina skulle komma upp i ca15000 rpm utan trimpipa finner jag ganska otroligt... :rolleyes:

Hmm med lite räkning så ska du ligga på 16500 rpm för att få ut ca 75 blås med 7/74 drevning...


OBS EDIT.
Räknade lite galet inatt.. rpm med den utväxlingen borde hamna på dryga 14500 rpm.. Lite mer troligt.. Men knappast utan en rejäl trimpipa....
 
Uppmätt med cykel dator så jag vet inte om det är så exakt.
 
Mr Helmut skrev:
coolt att era ändå går så fort de gör inte min:(

Så himla snabb är inte min. med lilla trimpipan och och 7-68 drevning gjorde den ca 50-55.
Nu gör den ca 45 med stora trimpipan, lite hemfilat i cyllen och 6-68 drevning.
Inomhusbanan i södertälje har inte så långa rakor så det behövs inte så "hög" toppfart.
Ska däremot fixa lite mer i cyllen.

Innan någon säger nåt om det inte är värt att trimma de billigaste kineserna så: Jag VET att en vätskekyld kopia är mycket snabbare och bättre, och jag VET att en "riktig" är ännu bättre. Men kul har vi.
 
svampe skrev:
Så himla snabb är inte min. med lilla trimpipan och och 7-68 drevning gjorde den ca 50-55.
Nu gör den ca 45 med stora trimpipan, lite hemfilat i cyllen och 6-68 drevning.
Inomhusbanan i södertälje har inte så långa rakor så det behövs inte så "hög" toppfart.
Ska däremot fixa lite mer i cyllen.

Innan någon säger nåt om det inte är värt att trimma de billigaste kineserna så: Jag VET att en vätskekyld kopia är mycket snabbare och bättre, och jag VET att en "riktig" är ännu bättre. Men kul har vi.

Min lyckades komma upp i 60 ( mätt med bil så det är inte så säkra siffror)
körde 7/65 drevning, men tror själv på ca 55.

Vet inte vad jag har i södertälje, kör samma drev, men med trimpipa, rocketkey och 15mm förgasare.
Får se hur bra den går nu på söndag när jag har en extra boostkanal.

adaracing har annars en vettig motor, sen är luftkyld, men ska vara upp mot 13.000 rpm. priset är en annan femma, ca 2700kr+frakt :)
 
Last edited:
Då är det ju nästan bättre att leta upp en begagnad luftkyld polini motor (om ramen håller för det) än att beställa adaracing´s motor.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top