Trimph Vs Honda

handbyggt = kvalité he he skojar du..

hur många har varit bakfulla på jobbet någon gång....

:D :D ja precis å de lär ju inte vara mindre av den sorten i england!!!!!

jag gillar dok triumphs senare cyklar som 675an, street och speed 3
och är inne på att köpa en, men hade jag köpt en cykel pga kvalité så hade jag köpt honda framför alla andra märken!!!:yoparty

Triumph för Honda... anytime !!!...

Och, dem som säger Triumph inte holder. Triumph RATS har kört 2½ säson i ERF (6 timers löb) med samme motor, uten att den har varit åben en eneste gang !!! (har kört samtlige löb)

Jeg har selv haft 7 stk. Triumph och har ALDRIG haft problem med kvaliteten. Mer än vad man kan säge om mine japser (jag har haft 19 mc indtil nu)
Från marts til oktober pendler jeg på min Sprint och har änu inte haft et problem. Jag har kollat oljen et par gånge men har änu ikke fyldt olje på !.

http://www.triumph.co.uk/uk/News_Articles_8705.aspx

Hmm, jag kan ju egentligen bara jämföra min egna hoj med de två hyndor jag kört. (nej, sorry inte hyndor) :D :FU :FU
Mina polare kör hornet 900-02:a och hornet 600-07:a.
Är deras hojar bättre än min kvalitétsmässigt?
Nja jo kanske, lite mindre glapp här och där. Startar deras hojar när min inte gör det? Nej! Har vi haft problem någon av oss? Nej! Är deras hojar roligare att köra på något sätt? NEJ!!!
Istället ser jag deras miner varje gång dom kliver av min hoj som säger underförstått:
He he...shit, önskar det var det draget och den karraktären i min hoj!

Vad säger dom i verkligenheten? Nja:
Jo...shit...det är rätt bra krut i den..det känner man.

Handbyggt? Skämtar du eller? Fan ibland skäms jag över triumhps personal...är hojen dålig för det? Nej.

Har tänkt mycket på det här!
En hoj för mig ska ha följande: Gott ljud, känsla och lite annorlunda=Triumph.
Visst hade gärna haft en Ducati men där snackar vi DYRT.
En Honda säger mig INGENTING-totalt död.

Är inne på min andra Honda nu. Känns bra men jag fluktar på både en speed triple och på en Monster.

Just nu känns det som att anledningen att jag kör Honda är för att den är billig och bra. Men en monster eller en Speed Triple hade nog varit roligare...

Är inne på min andra Honda nu. Känns bra men jag fluktar på både en speed triple och på en Monster.

Jag har haft en Monster S4 Senna Edition.... Trust me... du vil helst ha' en Speed Triple !!!

Jag hade min Monster i en måned, så blev den solgt og jeg købte igen Triumph.

Last edited:
Har haft 16 hojar på 7 år varav de 4 sista varit, Kwasaki Z1000-06, Aprilia RSV 1000R-06, Triumph Speed Triple -07 och just nu har jag en 675:a.
675:an är klart den roligaste hojen jag ägt. Lätt, smidig, snygg och ett jäkla gott ljud. Har haft ett problem med en avgasport som öppnar och stänger. Stigefelts motor ringde Triumph och jag hade delarna 2 dagar senare! Så är det alltid när det är en garantisak. Delarna skickas direkt!:tummenupp
Har bara gott att säga om Triumph.

Här nedan är en bild på min 675:a.

Bifogat

• pict016580%.JPG
    pict016580%.JPG
    141.5 KB · Visningar: 73
Last edited:
Daytona 675 vs Honda 954 RR Fireblade?

Lånar tråden lite...

Jag har beslutsångest grabbar... Var inne i en mc affär å snackade med killen där. Vet att de är väldigt duktiga m.m Han tipsade om att jag skulle köpa en 954 Fireblade. "Lätt den goaste hojen som gjorts av de lite äldre,med mycket bra saker på. Och går att åka lite längre på den utan att bli trött"

Sen har man läst mycket om Daytona 675 som verkar riktigt intressant...

Frågan är alltså om man ska satsa på nytt eller begnagnat i år eller nästa säsong istället? Skiljer trots allt 40-50 tusen på dessa hojar i inköp...

Blir kanske mycket bekymmer om man köper begagnat i år och ska sälja den nästa säsong?

Tacksam för lite hjälptips :)

Lånar tråden lite...

Jag har beslutsångest grabbar... Var inne i en mc affär å snackade med killen där. Vet att de är väldigt duktiga m.m Han tipsade om att jag skulle köpa en 954 Fireblade. "Lätt den goaste hojen som gjorts av de lite äldre,med mycket bra saker på. Och går att åka lite längre på den utan att bli trött"

Sen har man läst mycket om Daytona 675 som verkar riktigt intressant...

Frågan är alltså om man ska satsa på nytt eller begnagnat i år eller nästa säsong istället? Skiljer trots allt 40-50 tusen på dessa hojar i inköp...

Blir kanske mycket bekymmer om man köper begagnat i år och ska sälja den nästa säsong?

Tacksam för lite hjälptips :)

Jag är ju rätt partiskt och jag har inte kört en 954a men roligare hoj än 675an har ja aldrig kört. Brottar nog runt en 675a lättare än 954 på kurvig väg/bana än en 954. :)

Har haft ett problem med en avgasport som öppnar och stänger. Stigefelts motor ringde Triumph och jag hade delarna 2 dagar senare! Så är det alltid när det är en garantisak. Delarna skickas direkt!:tummenupp
Har bara gott att säga om Triumph.

Här nedan är en bild på min 675:a.

Vad var de för garantiärende du hade på avgasporten? Nåt som är vanligt är hade dubara oturen att råka ut för de? Undrar därför att min garanti går ut till våren.. :)

Last edited:
Vad var de för garantiärende du hade på avgasporten? Nåt som är vanligt är hade dubara oturen att råka ut för de? Undrar därför att min garanti går ut till våren.. :)
De hade aldrig varit med om detta förut.
Sitter en avgasport i avgassystemet som öppnar och stänger och drivas av en liten elmotor med vajrar. Det är den du hör när du startar och stänger av. Min hade hängt sig i öppet läge. Hade varit värre om den hängt sig i stängt läge..

han skrev cb1000r (nya horneten som du verkat missa)

För er som inte kört speed triple eller 675, testa den och uttala er sedan, 3-cylindringa motorer är riktigt trevliga i karatären!

jag kan inte riktigt bestämma mig om nya horneten som inte skall kallas för en hornet är snygg eller inte?? (cb1000r alltså)
Vissa detaljer är skitfräna...som fälgarna...men utblåset? Vad är det?
Jaja, polarn skall köpa så fort den kommer ut så jag återkommer med jämförelse! :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8