Trimph Vs Honda

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Nu jävlar är det vm i trådlyft:yoparty

Last edited:
Jag har haft en Daytona 955 och en CBR 929rr.

Jag skulle vilja säga att Trajjan är inte bättre på något, förutom kanske att dom låter skönt med sina 3 cylindrar.
Men de är färre hästar, den är tyngre och inte alls samma kvalité som en Honda.
Triumph ligger en hel del efter i hästkrafthysterin jämfört med japsarna, så att en Trajja skulle vara snabbare än dom andra literhojarna är väldigt långt från sant.

Last edited:
klart triumph e bättre
god save the queen

Japanska bilar och hojar är väl endå ngt av de mest hållbara grejorna.
Kolla bara bilprovningens statistik mm..
Bäst e väl en definition för var och en själv, smaken är ju som :arsele

Äh va fan...det spelar väl ingen roll vilken hoj han köper så länge den är Brittisk och har tre cylindrar :yoparty

Skämtåsido så har han en poäng tycker jag. Triumph har betydligt mycket mer karaktär än en Honda! Honda är en Svensson hoj...outsägligt bra precis som en Volvo eller Merca...men totalt könlös om man jämför med en trajja.

Pelle81 skrev:
2081901 tjenare...
så hjälp mig nu alla sporthojjare varför ska man ha japshoj istället för brittisk...
och är det så att ALLT är handgjort/monterat på en triumph och på japanska är allt monterat med robotar som han påstod.....

Den största & vanligaste orsaken till fel i ett produktionsled är den mänskliga faktorn.
Handgjort/monterat e´bäst.... Mmm..visst !

Japanarna e´bäst, så e´de.
Det finns många kvalitetsmätningar i Industri/Verkstad & Bilindustrin som bevisar det.

Pelle81 skrev:
2081901 tjenare...

Jag är 24 år och kör en gammelblejd min mindre bror som är 21 år har en gpz500s men ska byta till triumph speed triple... igår hade vi en het diskution om vilket märke som är bäst honda eller triumph... han menade att honda är en massproduserad skit hoj som finns på varenda parkering medans en triumph är en exklusiv handgjord kvalitets hoj som sopar mattan med hondan på alla punkter..... jag menade att det finns en anledning till att det finns flera hondor än triumphar men då tände han på alla cylindrar och varvade ur fullständigt och sa -det är bara för ni sporthojs töntar inte har råd med en handmonterad motor och är för fega för en egen stil.... vadå egen stil sa jag triumph ägare moddar ju sina hojjar lika mycket som en sporthojs ägare....
sen undrade jag varför triumph och övriga brittiska märken går i konkurs med jämna mellanrum.... då drog han till med att en daytona är snabbare än nästan alla japanska massproduserade plastmissiler..... (just det som jag undrade ju) sen visste jag inte riktigt vad jag skulle säga till honom när var i försvarsposition så jag la på och surfade efter lite bra argument eftersom jag vet att ämnet kommer snart igen.....

så hjälp mig nu alla sporthojjare varför ska man ha japshoj istället för brittisk...
och är det så att ALLT är handgjort/monterat på en triumph och på japanska är allt monterat med robotar som han påstod.....
Bror din talar lite i nattmössan.

Honda e bättre än triumph ser man ju på stavningen :fatta!

Haha nä ja kan inte motivera det men så är det bara, sup ner bror din i påsk å hjärntvätta han lite :D

Annars är det bara att :rofl åt han om något går sönder på hans nya hoj :tummenupp

Nu får jag nog på skallen av mina märkesbröder. :fatta!
Men jag skulle nog vilja påstå att japsarna håller högre kvalitet och bättre prestanda än Triumph.

Den första trajjan som ens kan mäta sig med sina japanska konkurrenter i utseende, prestanda, kvalitet, osv. är ju nya Sprinten.

Förvisso utklassar nog Tigern de flesta andra Offroad-hojar gällande prestanda och komfort, men nu snackar vi ju "sporthojar".

Fast en Triumph har alltid en egen karraktär och ett urläckert ljud. Något som en radfyra helt saknar.

N.Blomqvist skrev:
2082060 Nu får jag nog på skallen av mina märkesbröder. :fatta!
Men jag skulle nog vilja påstå att japsarna håller högre kvalitet och bättre prestanda än Triumph.
Jag skulle vilja påstå att Honda håller högre kvalitet än de flesta andra märken, inklusive sina japanska konkurrenter.

Den första trajjan som ens kan mäta sig med sina japanska konkurrenter i utseende, prestanda, kvalitet, osv. är ju nya Sprinten.
Eh, värden som utseende är väl ändå väldigt individuellt. Jag tycker att en Speed Triple är ungefär sextusensjuhundra gånger snyggare och ballare än en gammal fireblade, till utseendet sett. Nya Sprinten är fin, men inte fan är den den enda hoj från Triumph som kan stå upp mot japanska motsvarigheter.

En ny Honda har grym kvalitet, men en ny Triumph har också tillräckligt bra kvalitet. Välj den hoj som är roligast att köra, i mitt fall blev det en Speed Triple och det ångrar jag inte (men jag har ju en Honda också iofs).

edit/ Faktum är att Triumph har en av de, om inte den, modernaste MC-monteringsanläggningen i branschen. Byggdes upp efter den stora branden 2002.

Last edited:
Klart Trajja är bättre :nicka
Tror kanske egentligen att Honda har bättre kvalité MEN min har inte krånglat och det känns roligare att köra en Trajja än en Kawahonda eller Hondasaki eller någon annan japanare :banana

Vore det så att man enbart tittade på praktiska saker när man köpte hoj, typ tillförlitlighet, kvalitet, prestanda och dyligt skulle nog BMW ligga bra till i statistiken.

Men vafan, man köper ju den hojen man vill ha och kan man inte bestämma sig får man köpa två. Eller tre. :D

Provkör, titta, läs och fatta sen ett beslut.. bror din kan inte välja åt dig.
Personligen så säger hjärnan Japan men hjärtat England. Hjärnan säger dock även att det är är svindyrt, livsfarligt och opraktiskt att köra hoj, så jag väljer att inte lyssna på skiten.. /J.

Pratar man om kvalité så är Triumph ganska ägda.. :D
Exempel på detta är bla. avrostad gaswire på en hoj av 2002! :4skrika års modell..
( Tur att man drog av den på garageuppfarten.. :näsblod ) Men likväl gillar jag den! :)

Fråga vilken MC mekaniker som helst, så får du iaf svar på vilken kvalité dom håller. Det finns inte 1 enda 955i i SBK kategorin varför? Jo för den håller inte måttet (klarar inte trimgraden). Visst Daytona 600 har vunnit Junior TT -03 (tror jag det var). Men det var nog mest p.g.a av föraren inte hojjen. Det är en mkt trevlig hoj, men att säga den är bättre än Honda........skämtar din bror!

handbyggt = kvalité he he skojar du..

hur många har varit bakfulla på jobbet någon gång....

Jag stog och snackade lite med en Honda-säljerksa härom dan. Vi kom fram till att Honda är hojvärldens Volvo. Dom är inte först på något, men dom har en grym kvalitet, säkra vägegenskaper som inte överraskar föreran och dom släpper inte ut saker på marknaden utan att vara noggrant testade först :tummenupp
Fast vilket märke jag gillar bäst torde ju vara allmänt kännt här :hihi

Jag är nog med på och ta en tur i stan mot de flesta jappsare...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8