Trimning

Gaypolisen

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ural Wolf.
Hej!
Jag funderar på att trimma min motorcykel. Har hört att det kan göra en del om man byter kammaraxlar och filar lite i kanalerna. Jag har pratat med en vän som kan skaffa såna där axlar åt mig för 4000:- men jag är lite osäker på om det är värt dom pengarna. Vad tror ni? Kommer jag märka någon skillnad när jag kör med motorcykeln?

och vad är ultra wolf för cykel modell :confused:

Gaypolisen skrev:
Den heter faktiskt Ural! :fakta
Och det är en sportigare variant av Ural Solo.

ural är det en sporthoj :confused: sitter det inte en BMW motor i dom :va

Gottis skrev:
ural är det en sporthoj :confused: sitter det inte en BMW motor i dom :va

Nja, sport å sport, men den där Wolf är nog i klass med HD Sportster iaf. Det är tom Brembohejdare ifram på den!
http://www.ural.se/modeller-filer/image007.jpg
Men det kommer nog inte att hamna nån sån i mitt garage ändå :rolleyes: :hihi

Gaypolisen skrev:
Hej!
Jag funderar på att trimma min motorcykel. Har hört att det kan göra en del om man byter kammaraxlar och filar lite i kanalerna. Jag har pratat med en vän som kan skaffa såna där axlar åt mig för 4000:- men jag är lite osäker på om det är värt dom pengarna. Vad tror ni? Kommer jag märka någon skillnad när jag kör med motorcykeln?

För det första ska du ha borstaraxlar, kammaraxlar är ute. Och fila lite i kanalerna får man bara göra om man samtidigt justerar förgasarremmen och ställer om ventilerna till HiPowerFlow... :fakta

Det är nog helt fel hoj om man är ute efter effekt.
Fila kanalerna. Ja på min gammla puch montana var det effektivt vid 15års ålder.

Gaypolisen skrev:
Hej!

Jag "TROR" att det där är en av dom mest trimningstacksamma hojar som finns. Misstänker att det är ganska låg kompresion i den, för att kunna köras på Rysk dålig militär bensin. Riktvärde, över eller under 10:1
Så sätt inte dit vassare kammar innan du har vettigt hög komp i den. Men är det dä, då sitter inte en portning och axlar ivägen. DÅ kan till och med 4k vara väldigt prisvärt. Finns dock en risk att inte förgasarna räcker till. Och byter man dom så vill man ha lite mer flås i avgasröret.

Fan ta den som kom på uttrycket. Det en leder till det andra :gnissla

Charlottenbergs mc är importörer av din stackars hoj och dess delar. Förmodligen kan de hjälpa dig på ett bättre sätt än du får här, här kommer du bara att bli hånad. Tror de har en hemsida.

Chronic skrev:
här kommer du bara att bli hånad.

Ural? Trimma? Enda anledningen vore att köra ifrån en annan likadan modell av Ural. Kamaxlarna är bland det sista man byter när man trimmar. Läser man lite trimtrådar här på SH kommer man snart till insikt att friare flöde ger mest för minst. Dvs, mindre turbulens och mer flöde i insug/topp/avgas. Det finns ju ljusår skrivet om trimning här på SH, ungefär som att gå in till godisbutiken och fråga "säljer ni godis här?". ;)

Hoztic skrev:
För det första ska du ha borstaraxlar, kammaraxlar är ute. Och fila lite i kanalerna får man bara göra om man samtidigt justerar förgasarremmen och ställer om ventilerna till HiPowerFlow... :fakta

:va
Var sitter den remmen? Jag har tittat lite men kan inte hitta någon rem nånstans. Och ställa om ventilerna, kan man göra det själv eller bör man lämna in den på en verkstad då?
Jag tror nog att jag håller mig till kammaraxlarna ändå för det är dom jag har fått ett bra pris på :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
I filmen Flåklypa Grandprix hittar du nog passande trimtips till din hoj.

Cykelhandlarn där var en klurig kille! :tummenupp

Den måste jag se!

Mats757 skrev:
Jag "TROR" att det där är en av dom mest trimningstacksamma hojar som finns. Misstänker att det är ganska låg kompresion i den, för att kunna köras på Rysk dålig militär bensin. Riktvärde, över eller under 10:1
Så sätt inte dit vassare kammar innan du har vettigt hög komp i den. Men är det dä, då sitter inte en portning och axlar ivägen. DÅ kan till och med 4k vara väldigt prisvärt. Finns dock en risk att inte förgasarna räcker till. Och byter man dom så vill man ha lite mer flås i avgasröret.

Fan ta den som kom på uttrycket. Det en leder till det andra :gnissla

Det låter bra! Hur får man hög komp i motorn då? Jag antar att det har något med cylindrarna att göra. Måste man byta dessa eller kan man använda de man har?

Om trådstartaren är seriös eller inte, spela roll. Förr eller senare visar det sig. Frågeställningarna tyder iaf på att någon inte har haft tid eller råd att skaffa en verkstadsmanual eller ren och skär lappsjuka (förståeligt i dessa vintertider).

Gustav1 skrev:

Vad är en K6? Är det någon variant på BMW:s K100? Jag har haft en K100 förut men jag tyckte den var för tung. En gång så välte jag med den och fick inte upp den sen så jag fick låna telefon och ringa efter hjälp. Det var lite pinsamt.

Ural, jävla grym hoj alltså :tummenupp

Tack! Jag ser fram mot att våren ska komma så jag får prova den på riktigt. Hann bara med en kort sväng i höstas när jag var till Ryssland och köpte den.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8