Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Någon som har "facit" på vad den smidigaste och bästa 7/11 konverteringen är? Jag har blivit rekommenderad från gixxer.com att försöka hitta en 1200 bandit och ta så mycket som möjligt från den samma och sedan trimma vidare på den motorn.

Vad tycker ni!? Vad har ni för erfarenheter?

Mvh Thomas

Well, jag har en 750-90 med 1127-91 motor, så, vad vill du veta...???
Det funkar klockrent för mig, enda nackdelen är att man få lossa motorn och tilta den lite om man ska av med ventilkåpan, annars funkar det klockers!

Försök hitta en 1127 GSXR motor från början (om du hittar för vettiga pengar)
Enda fördelen som jag ser det med Bandit-motorn är väl att den är lite större (1157) tror jag, men den har tamare kammar och andra fuggar men detaljerna lämnar jag åt Anders...

F.Ö kan jag rekomendera denna "uppgradering" varmt, då speciellt med turbo och > 1 bars laddtryck :D
 
För att överleva med rs fuggar skall det vara retur vajer el hur:rolleyes:
Att få plats med det kitet med dubbla vjrar och rulle bredvid org kontrollerna(start knappen osv) går det:confused: går det inte att mod bef arrangemang
med en retur,ni som har retur vajer hur har ni gjort??På en race hoj är det ju inga problem då har man ju inte så mycket knappar att trycka på bara en stor rulle som skall vridas:D nu skall ju alla orginal knappar användas:va
Nån som har vajer arr.liggandes?
MVH
Rosen hur gick det egentligen på hemresan från motopark????

Jag har monterat i orginalrullen. Den undre (returen) är monterad med ett 90graders rör från handtaget för att smita snyggt utan att ta i plasten. Har inte flytta på någonting. Jag har nog bilder på det oxå om du är intresserad, maila iså fall.
 
Well, jag har en 750-90 med 1127-91 motor, så, vad vill du veta...???
Det funkar klockrent för mig, enda nackdelen är att man få lossa motorn och tilta den lite om man ska av med ventilkåpan, annars funkar det klockers!

Försök hitta en 1127 GSXR motor från början (om du hittar för vettiga pengar)
Enda fördelen som jag ser det med Bandit-motorn är väl att den är lite större (1157) tror jag, men den har tamare kammar och andra fuggar men detaljerna lämnar jag åt Anders...

F.Ö kan jag rekomendera denna "uppgradering" varmt, då speciellt med turbo och > 1 bars laddtryck :D

Det jag undrar är vad det är för grejer man ska ha med från donatorhojen förrutom motorn med förgasare å allt. Tex, passar ett 1100 avgassystem under kåporna? CDI boxen från 1100 måste jag använda har jag förstått, men kan jag använda 750:ins kabelhärva? Vad är det mer som måste tas från 1100:an!?

Turbo... Ehm, det får nog vänta, har inte riktigt SÅÅÅÅ bråttom... ÄN...:tummenupp


Mvh Thomas
 
Insugsgummin till RS36

Passar RS36'or i -91ans insugsgummin (som ju har CV40mm orginal), eller är det lämpligt att skaffa fram andra insugsgummin.

/Ingvar
 
Passar RS36'or i -91ans insugsgummin (som ju har CV40mm orginal), eller är det lämpligt att skaffa fram andra insugsgummin.

/Ingvar

Morsning Ingvar
Jag har fått tipset att använda insugsgummina från 750R-91 till RS 36-38.
Den 750:n har tydligen 38mm förgasare.
Hur går det med toppkonverteringen ?
 
Passar RS36'or i -91ans insugsgummin (som ju har CV40mm orginal), eller är det lämpligt att skaffa fram andra insugsgummin.

/Ingvar

Enligt utsago så skall det gå, men det är långt ifrån optimalt då det lätt kan dra tjyvluft. Så satsa på ett nummer mindre insugsgummin så slipper du framtida problem. Dålig montering kan även innebära att fuggarna kryper ur gummit.
 
Morsning Ingvar
Jag har fått tipset att använda insugsgummina från 750R-91 till RS 36-38.
Den 750:n har tydligen 38mm förgasare.
Hur går det med toppkonverteringen ?

Enligt utsago så skall det gå, men det är långt ifrån optimalt då det lätt kan dra tjyvluft. Så satsa på ett nummer mindre insugsgummin så slipper du framtida problem. Dålig montering kan även innebära att fuggarna kryper ur gummit.

Tackar för tipsen. Efter hårdsurfning bl.a. här på Sporthoj köpte jag köpte nya DYRA "gummin" till GSX 1100 -90 (i förrgår), den hade 36mm förgasare och lär passa fint till RS36. Toppkonverteringen är på g, jag får fortsätta rapporteringen i GSX-tråden.

/Ingvar
 
Tackar för tipsen. Efter hårdsurfning bl.a. här på Sporthoj köpte jag köpte nya DYRA "gummin" till GSX 1100 -90 (i förrgår), den hade 36mm förgasare och lär passa fint till RS36. Toppkonverteringen är på g, jag får fortsätta rapporteringen i GSX-tråden.

/Ingvar

Upp..Nån som gör nåt med dessa trotjänare:rolleyes: el har vi trimmat klart:confused:
 
Håller med!

Själv har jag en 1100 -89 med RS36:or, öppna V&H filter och V&H Super Sport avgassystem.
Vad är nästa steg? Renovering av motorn och porta toppen samt vassare avgaskam? Något annat sätt man "lätt" kan kläma ut några hk till?

Vill flagga lite extra med:
SS systemet som jag har är skrapat och har lite bucklor vid kollektorn så om någon har ett rostfritt helsystem över så hojta till via ett pm.
Även toppkåpan, höger övre sidokåpa samt vänster bakkåpa efterlyses

// Linus
 
Last edited:
Det jag undrar är vad det är för grejer man ska ha med från donatorhojen förrutom motorn med förgasare å allt. Tex, passar ett 1100 avgassystem under kåporna? CDI boxen från 1100 måste jag använda har jag förstått, men kan jag använda 750:ins kabelhärva? Vad är det mer som måste tas från 1100:an!?

Turbo... Ehm, det får nog vänta, har inte riktigt SÅÅÅÅ bråttom... ÄN...:tummenupp


Mvh Thomas

Hej
Jag hade en 750 R -91 som ja hittade en 1127 GSX F motor.
Och ja använde org. elsystemet utan nå modifieringar. Ja fick med t-spolar. Och så glömde ja skifta CDI-box innan provkörning å den fungerade utan att ja kunde märka nå dåligt. De e ju liknande typ av generator som bara kopplades in i org. koppling.
Slangarna till oljekylet passade då man skiftade sida hö mot vä.
Fixa hydraulkoppling med pumpen på styret.

Om ja inte har tokfel så sitter de CV 40:or på 90-91 750 förutom nått land som fick med CV 36.

Ja undrar om 1100 avgassystem får plats under750 kuporna? De e trångt med 4-1 org systemet.

De finns en bild i "garaget" på 750:an
 
Är det nån som har en 1127 R motor i delar nu? Skulle behöva längdmåttet på dessa 2 prylar...finns i lite olika längder beroende på kubik och kopplingstyp, men det är 1127 R motorn som är intressant.

Håller på och sätter ihop en turbomotor, och det har varit lite olika typer av kopplingsdelar blandat i tidigare.
 

Bifogat

  • DSC00949.jpg
    DSC00949.jpg
    179.5 KB · Visningar: 118
Är det nån som har en 1127 R motor i delar nu? Skulle behöva längdmåttet på dessa 2 prylar...finns i lite olika längder beroende på kubik och kopplingstyp, men det är 1127 R motorn som är intressant.

Håller på och sätter ihop en turbomotor, och det har varit lite olika typer av kopplingsdelar blandat i tidigare.

Hej Wibbe...Kan försöka mäta imorgon då jag har delar ligger löst i bra ha lådan....tror att dom är kortare på 1127an och längre på 1052an

Jens
 
Hej Wibbe det här var måtten på delarna jag hade ska vara till 1127r motorn MVH Jens
 

Bifogat

  • DSC00949.jpg
    DSC00949.jpg
    92 KB · Visningar: 142
Någon som vet storleken på originalmunstyckena i förgasarna på en -91?
Har monterat vance and hince ss o ska montera kn filter o tänkte ev gå upp i storlek på munstycke.har fyra munstycke liggande i storlek 133 men vet som sagt inte vad det är original..
 
Avgassystem

Hej !

Jag har köpt en hederlig gammal klassiker (Suzuki gsx-r 750 1987) som är helt ok i skick. Men nu har jag täkt att den ska få lite kärlek över vintern. Nu till min fråga. Kan man byta avgassystem mellan en årsmodell -87 till en -88 eller passar bara -85 till -87 varandra. Jag fick klagomål från bilprovningen senast så jag fick ta till en nödlösning för att få igenom hojen. Tack på förhand
 
Handlar de om org. eller eftermarknadssystem?
Org. är de ju 85-87 4-1 std. 88-89 4-2 å 90-91 4-1 igen. Grenrören går nog att passa till sedan är de ofta dragningen av ljuddämpardelen å infästningen som skiljer å e skapligt lätt att anpassa.

Men kan du inte fixa nått i ljudämparinsatsen som bromsar ljudet? De e ju mycke beroende på om de e ett org.
Själv har jag en sånn där mindre roternade stålborste som ja klämmer in i insatsen inför varje besiktning, funkar klockrent. Petas ur direkt efter man lämnat beiktningen.
 
Det är ett orginal som sitter på nu men jag behöver inte byta om det går att ordna på annat sätt. Tror du att insatsen som du använder passar även min ?. Och var kan man köpa en sådan.

Men det kan vara roligt att veta om man kan använda system från andra årsmodeller med mindre justeringar.
 
Hej
Jag hade en 750 R -91 som ja hittade en 1127 GSX F motor.
Och ja använde org. elsystemet utan nå modifieringar. Ja fick med t-spolar. Och så glömde ja skifta CDI-box innan provkörning å den fungerade utan att ja kunde märka nå dåligt. De e ju liknande typ av generator som bara kopplades in i org. koppling.
Slangarna till oljekylet passade då man skiftade sida hö mot vä.
Fixa hydraulkoppling med pumpen på styret.

Om ja inte har tokfel så sitter de CV 40:or på 90-91 750 förutom nått land som fick med CV 36.

Ja undrar om 1100 avgassystem får plats under750 kuporna? De e trångt med 4-1 org systemet.

De finns en bild i "garaget" på 750:an

Tack för svaret! Nu är det mer än tajt i budgeten hemma, så alla planer ligger på is och förhoppningsvis behöver jag ej sälja bågen... :/


Mvh Thomas
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top