Trimning av LC4 motorn 625-640-660

Most bang 4 the buck är högkompkolv försök få tag på 12-1 eller så nära det som möjligt. Jag har för mig ABP kan skaffa fram en CP kolv med det kompförhållande men man måste meila dem o fråga.

Jag rek factorykammen för rallykammen ger inte många hk på högre varv. Factorykammen mot 12-1 i komp-f ger bra botten också.
Porting av ikke Highflow topp som jag tror du har? (04 kom väl Highfkow) ger väldigt bra effekt speciellt mellanreg och bra svar!
Jag brukar porta ur dessa och plasta i insugen det ger oerhört bra gassvar och botten/mellanreg och toppeffekten blir minst som Highflowtoppen. En portad oldstyle topp som du har ger bet bättre botten o mellanreg än nyare Highflowtoppen. Highflowtoppen brukar jag snarare plasta igen en hel del för önskat register.

Helsystem ackra är ju melodin för roligt register. Räkna med 64-67bhp med ovan moddar bör detta ge om portaren kan sin sak.

Motorn håller i stort sett lika bra som standard och serviceintervallen blir oförändrad. Höga varvtal dödar vevstakens nedre rullager och ramlager så kör kortast möjliga tid på toppvarv dvs över 8000v.

Det duger länge med 41mm FCR men den går lätt att porta upp till 43mm.

Big bore ger ännu mervibrationer och veven håller bet sämmre. Om du ändå väljer big bore så räkna med 1hk per 10cc ökning av volymen.
 
Är det nån ide att montera en lite oljekylare på lc4an?

Tänkte om man står i många rödljus i stan. Och kör allmänt sakta.

Läste runt lite på stora internet och fick inga direkta svar, en del va rädda att kyla oljan för mycket.

http://www.abp-racing.de/ölkühler/ har nån typ av oljekylare.

Vad säger ni som kan?
 
Den har jag oxå kollat på :)
Man öka även mängden olja vilket ska vara bra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top