Trimmning till max!!

Status
Ej öppen för fler svar.
1Ce skrev:
Hehe! Nej det gör den inte , kul att du har fantasi iaf :lol

En 14E 47cc gör ca: 40-45 km/h
En 14E 39cc gör ca: 35-40 km/h

Fråga mig jag vet, båda uppmätt med kalibrerad cykeldator.

Testat med båda motorerna!

Sedan för att få den att gå snabbare , hjälper inte trim dig något. Endast drevning :)

Trim = Starkare. :3freak

konstigt :va min gör 55-60 orginal men lite vässad så den gör 70 nu.. och jag har en kinapuff 39cc

Racer_man skrev:
Fuck you!! Ta dej i röven!! För den gåri 55 km/h för igår så mätte jag den med en annan moppe!! Men om du nu inte tror mig så kan du ju bara att komma hem till mig så ska jag faan visa dej att den ger 55!!!

Kör han orginal drev?
DVS 6/68?
Isådanna fall så måste hans motor varva typ 12.000rpm ( vilken en orginal 14e ( om det nu e en sådan) inte gör)
och detta är då "rent", dvs utan kraftförlust och motsånd av friktion av underlag & vind.

Dessutom med en sådan attityd som du anv mot andra här på forumet så förtjänar du ingen hjälp.

Last edited:
Racer_man skrev:
Finns det någon som har en 14e på 39cc som har trimmat den till max??

Både vetare och ickevetare som har käftat här i denna tråden bör lära sig att stava!
Jag skäms över den okunskap i det svenska språket ni verkar besitta.

Tack för ordet!

RwE skrev:
Både vetare och ickevetare som har käftat här i denna tråden bör lära sig att stava!
Jag skäms över den okunskap i det svenska språket ni verkar besitta.

Tack för ordet!

Gå å lägg dej å sluta klaga om man råkar skriva fel IBLAND!!!
Herr Sverigelärare!! :rofl :7peta

Om någon är intresserad så har jag ADA toppar + cylindrar och olika insatser liggandes.

Kan tänka mig att sälja detta BILLIGT.

Har även 4 läppars reeds komplett med spacer.

PM:a för mer info

Mätte upp min polares 14E som är helt orignal med 40mm cylle och min 14E med 44mm cylle, wallbro fugge, rocket key, ada racing reeds, moddade kanaler och boost kanal, svarvat ner cylinder foten för högre komp, lättat svänghjul, trim krök och drevad (kommer inte ihåg storlek på drev).

Vi mätte med en av polisens "laser pistoler" och original toppade 42,3km/h och min 60,2km/h och då var det helt plan mark, 500m raka, vind stilla, 3+ och ganska fuktigt ute.

Julius skrev:
Mätte upp min polares 14E som är helt orignal med 40mm cylle och min 14E med 44mm cylle, wallbro fugge, rocket key, ada racing reeds, moddade kanaler och boost kanal, svarvat ner cylinder foten för högre komp, lättat svänghjul, trim krök och drevad (kommer inte ihåg storlek på drev).

Vi mätte med en av polisens "laser pistoler" och original toppade 42,3km/h och min 60,2km/h och då var det helt plan mark, 500m raka, vind stilla, 3+ och ganska fuktigt ute.

Deam dream dream. Hahahahahahahaha. fan vilken fantasi.

Nivån i denna tråden är ju helt sjukt låg. Tråden borde låsts för länge sen, racer_man och A-LB kan ju gå och dra nått gammalt över sig.

Vart får alla dom här "laser-pistolerna" ifrån?:va Måste va din polares farsa som är polis va...?

Racer_man: Du bör inte bygga något överhuvudtaget, du är så missinformerad så det
är helt otroligt. Du har ju inte koll på något så att du ska försöka trimma en
hoj är ja nej du kommer inte att klara det.
Din verklighetsuppfattning är ruskigt skev, ne aja orka lägga någon möda på detta :)

Lycka till med bygget.

Racer_man skrev:
Finns det någon som har en 14e på 39cc som har trimmat den till max?? Undrar om någon nu har gjort det hur snabbt den går och om den accar bra!? Jag ska trimma min till max! :D Iallafall med det värsta jag kan hitta! Ååå det kommer totalt att kosta 2500 :- Så det skulle ju vara bra å veta lite innan man börjar.. för om det nu inte gör så mkt så e det väl igen ide isånnafall.. Men man får ju hoppas på att det gör någon stor effekt!! :hihi

Tycker de verkar som snubben skojar med er alla. Kanske inte ska säga nåt heller, inte mycket äldre än 14, snart 16 men de spelar ingen roll.
Det känns mer och mer som om han bara skrivit nåt..

zpeppy skrev:
2001841 Nivån i denna tråden är ju helt sjukt låg. Tråden borde låsts för länge sen, racer_man och A-LB kan ju gå och dra nått gammalt över sig.

Vart får alla dom här "laser-pistolerna" ifrån?:va Måste va din polares farsa som är polis va...?
Måste hålla med här faktiskt,verkar som alla moppefuckon som finns klasat sig här!Letar man information om ämnet minibike kan man ju lika gärna köpa sig en kalleanka.Vad får ni allt i från?? :arsele

Ja, nu har denna tråden gjort sitt.

Låst

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025